نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درباره ی تلویزیون های رولی (رول شونده) چه می­دانید؟

چه قدر خوب می شد که بعد تماشای تلویزیون بتوانیم آن را مانند یک برگه کاغذ،  لوله و کنار بگذاریم. خبر خوب این است امروزه تلویزیون هایی با این قابلیت تولید اما هنوز به بازار عرضه نشده اند اگر می خواهید با این نسل از اسمارت تی وی ها و نحوه ی عملکردشان بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 تلویزیون رولی یا roll up چیست؟

تکنولوژی به کار رفته در این ابزار هوشمند oled یا اولد است که اولین بار توسط شرکت سامسونگ به جهان معرفی شد صفحه نمایشگرهای اولد ابتدا در تلفن های همراه به کار رفته، پس از مدت کوتاهی از این فناوری در طراحی و ساخت مانیتورهای لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی (pc) همچنین نمایشگرهای تلویزیون استفاده شد.

نحوه ی عملکرد نمایشگرهای oled

در این صفحات پیکسل ها با نظم طبیعی کنار هم قرار گرفته، بر خلاف سایر نمایشگرها بدون نیاز به نور پس زمینه ی اضافی تصویر نمایش داده می شود همین قابلیت سبب شده این صفحه ها بدون آسیب به پیکسل خم، رول و تا شوند. برای آشنایی بیشتر با صفحه نمایشگرهای اولد به مقاله ی تلویزیون های oled مراجعه کنید.

رول شدن تصویر تلویزیون چگونه صورت می گیرد؟

ساختار این گجت به گونه ای است که یک ورقه ی نازک اولد  به یک صفحه ی پشتی تلویزیون چسبیده ساختار این صفحه به صورت دو میله است که به صورت ضربدر روی هم قرار گرفته ، توسط یک تسمه به یک موتور کوچک متصل شده است.

این مطلب را از دست ندهید   انواع برد تلویزیون

 این موتور صفحه را آرام آرام جمع کرده به طوری­که میله ها پایین آمده و روی هم قرار می گیرند ورقه ی نازک هم بدون هیچ آسیب جمع می شود هنگام کار کردن موتور ورقه ی نازک توسط یک پیستون جمع شده، میله ها از حالت ضربدر خارج و در امتداد هم قرار می گیرند کل این فرایند 10 ثانیه بیشتر طول نمی کشد البته این زمان برای صفحه نمایش های بزرگتر می تواند تغییر کند.

تولید کنندگان تلویزیون رول شونده چه شرکت هایی هستند؟

در حقیقت هنوز مدل های مختلفی از این گجت به بازار عرضه نشده، در حال حاضر تنها یک مدل توسط شرکت ال جی طراحی و ساخته شده و هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

حالت های مختلف تلویزیون های رول شونده

نمای کامل

این نما در تلویزیون های 65 اینچی به طور کامل بالا آمده، تصاویر و فیلم های مورد نظر را به طور full view (نمای کامل) نشان می دهد.

نمای خطی

این نما به عنوان line view شناخته شده، تنها یک چهارم از تصویر به انتخاب شما می تواند نمایش داده شود بقیه ی صفحه (سه چهارم تصویر) پایین می رود.

نمای خاموش

در این حالت تلویزیون به طور کامل خاموش و درون یک جعبه ی نقره ای قرار می گیرد.

تلویزیون های rool up (رول شونده) از نظر طراحی و کیفیت چگونه اند ؟

به دلیل استفاده از فناوری oled در صفحه نمایش تلویزیون رولی تصاویر زیبا و بدون نقص ارائه شده، رنگ ها بسیار زنده و شاداب نمایش داده می شوند همچنین نور مشکی در تاریک ترین حالت خود قرار دارد به عبارت دیگر حتی سیاه ترین نقطه ی تصویر هم با وضوح کامل نشان داده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با اینورتر

تلویزیون های رول شونده (رولی یا roll up) اولین بار توسط شرکت ال جی تولید و هنوز به تولید انبوه نرسیده است در ساختار این گجت ها ازفناوری اولد (oled) استفاده شده که تصاویر را با کیفیت 4k و کامل نشان می دهد.

ساختار این وسیله به گونه ای طراحی شده که ورقه ای از اولد درست به صفحه ی پشتی تلویزیون چسبیده و دو میله به صورت ضربدر پشت این صفحه قرار دارد همچنین موتور کوچکی به وسیله ی یک پیستون به صفحه ی پشت تلویزیون متصل شده که وظیفه ی جمع کردن صفحه نمایش را بر عهده دارد همچنین پروسه ی تا شدن تلویزیون های رولی بسته به سایز و ابعاد صفحه نمایشگرها می تواند تغییر کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =