نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با روش های ریست کردن تلویزیون

یکی از اولین اقداماتی که کاربران برای تعمیر تلویزیون هوشمند خود انجام می دهند ریست کردن (بازگشت به تنظیمات اولیه) است. معنای اصلی اصطلاح reset بازگشت به تنظیماتی است که توسط کارخانه، در مراحل اولیه ی تولید طراحی و اجرا شده است.

با انتخاب گزینه ی تنظیمات کارخانه (reset factory) تمام تنظیمات مربوط به جستجوی کانال ها، رنگ، روشنایی، صدا و تصویر از دستگاه حذف شده و دوباره باید بازیابی شوند.

اطلاعات تلویزیون مثل نور، کنتراست، رزولوشن، رنگ و… بعد از بازگشت به تنظیمات اولیه در حالت متوسط قرار می گیرند.

انواع ریست فکتوری (reset factory)

ریست کردن انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن ها عبارتند از:

ریست کردن بخش تصویر

در این حالت تنها اطلاعات مربوط به تصاویر مثل نور و رنگ به حالت اولیه بر می گردند.

ریست کردن بخش صدا

فقط اطلاعات بخش صدا شامل باس و تقویت کننده به حالت کارخانه برمی گردد.

ریست تلویزیون

این حالت مربوط به تمام بخش های تلویزیون شده، در تمام برندها قابل استفاده است.

برخی از تلویزیون ها مثل سامسونگ گزینه ای به اسم ریست کردن منوی مخفی داشته که با استفاده از آن برخی تغییرات انجام شده روی منوی فوق پاک خواهد شد.

نکات عمومی هنگام reset factory

معمولا در منوی تنظیمات کارخانه ی اکثر تلویزیون ها دو گزینه موجود است گزینه ی اول تمام تنظیمات تلویزیون را به حالت اول باز می گرداند در حالی که گزینه ی دوم مربوط به بخش صدا و تصویر شده که در مرحله ی آخر انجام می­شود. باید بدانید ریست کردن هر کدام از بخش های تصویر یا صدا، اطلاعات مربوط به رنگ، کنتراست و نور پس زمینه (بک لایت) کلا پاک شده و به حالت اولیه بر می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   ریست یخچال سامسونگ

نحوه ی ریست کردن تلویزیون

ابتدا از طریق تنظیمات وارد بخش مورد نظر شده، قبل شروع فرایند پیغامی تحت عنوان ” از انجام تغییرات مطمئن هستید؟” روی صفحه نمایش ظاهر شده که در صورت تایید دستگاه برای چند دقیقه مکث کرده (در بعضی برند ها به حالت استند بای می رود)، پس از روشن کردن مجدد ابتدا زبان، منطقه و محل استفاده از دستگاه باید تغییر کنند.

سپس وارد بخش جستجوی کانال شده، به دو صورت دستی و اتوماتیک می توان فرایند کانال یابی را انجام داد البته قبل آن باید از نصب آنتن تلویزیون مطمئن شوید.

بازگشت به تنظیمات اولیه چه زمانی انجام می شود؟

این روش بیشتر برای رفع اختلالات و عیوب نرم افزاری تلویزیون استفاده شده و بهتر است توسط تکنیسین و تعمیرکار متخصص انجام شود.

شایان ذکر است بیشتر مشکلات نرم افزاری تلویزیون با بروز رسانی قابل رفع بوده، نیازی به ریست کردن دستگاه نیست. در ادامه reset factory تلویزیون را قدم به قدم توضیح می دهیم.

ابتدا لازم است تلویزیون را روشن کرده و دکمه ی منو (menu) ریموت کنترل را فشار دهید سپس گزینه ی support را انتخاب کرده  وenter را بزنید.

بعد باز شدن پنجره ی فوق گزینه ی Self Diagnosis را انتخاب و ok کنید در این حال تلویزیون از شما یک رمز عبور خواسته که بیشتر موارد 0000 است در صورت فراموش کردن رمز عبور باید با نمایندگی سامسونگ تماس گرفته و سپس نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =