نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

این روزها در بازار به قدری محصولات تقلبی و غیراصل زیاد شده است که تشخیص آن‌ها از اصل کاری دشوار و نیازمند مهارت است. همین قضیه در مورد تلویزیون‌های سامسونگ نیز صدق می‌کند. محبوبیت بالایی که تلویزیون‌های سامسونگ در بازار ایران دارند باعث شده تا افراد سودجو به فکر وارد کردن نسخه‌ی غیراصل آن‌ها بیافتند و مشتریان بی‌اطلاعِ زیادی به شکار این شیادان درمی‌آیند. ما در این مقاله با ارائه‌ی نکاتی به شما نحوه‌ تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ را خواهیم آموخت.

برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ از یک مدل غیراصل، مواردی وجود دارد که می‌توانید با بررسی آن‌ها از خرید یک تلویزیون اورجینال اطمینان پیدا کنید. هرچند باید توجه داشته باشید که کلاهبرداران نیز همواره تلاش می‌کنند خودشان را با این شرایط وفق بدهند، اما با تمام این تفاصیر اگر نکات زیر را در نظر بگیرید، خرید یک تلویزیون اصل را تجربه خواهید کرد.

اصل بودن تلویزیون سامسونگ

پیش از هر چیزی باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنید. فروشگاه‌هایی با اعتبار بالا هیچگاه تلویزیون تقلبی به مشتریان خود نمی‌فروشند و اعتبارشان را زیر سوال نمی‌برند. گاهی برخی فروشگاه‌ها با پیشنهاد قیمتی به مراتب پایین‌تر از ارزش واقعی محصول در بازار، شما را ترغیب به خرید تلویزیون از خود می‌کنند. حال نمی‌دانید شما این هزینه را برای خرید یک تلویزیون غیراصل می‌کنید!

کارت گارانتی تلویزیون را بررسی کنید. اگر این محصول از طریق توزیع کنندگان جهانی خود این شرکت وارد بازار کشور شده باشد، قطعاً گارانتی شده است و فروشنده موظف است همراه با محصول این کارت گارانتی را نیز به شما ارائه کند. علاوه بر برگه‌ی مربوط به گارانتی، دفترچه راهنمای تلویزیون نیز باید در داخل جعبه‌ی آن قرار داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد تبلت سامسونگ

جعبه‌ی تلویزیون های اصل سامسونگ همواره ساده هستند و تلاش شده اطلاعات مهم خود دستگاه روی آن‌ها نقش ببندد. این درحالیست که جعبه‌ی تلویزیون‌های بدون اصالت معمولاً پر زرق و برق هستند و ذهن مشتریان را گول می‌زنند.

حتماً‌ به فونت نوشتاری Samsung روی جعبه و لوگوی نقش بسته روی آن دقت کنید و با لوگوی خود شرکت سامسونگ مطابقت دهید.

وضوح یک تلویزیون 4K استاندارد باید 3840 در 2160 پیکسل باشد. این درحالیست که یک تلویزیون 4K تقلبی وضوح کمتر 2880 در 2160 پیکسل را ارائه می‌کند.

از بدیهی‌ترین عوامل تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ می‌تواند انطباق داشتن شماره سریال و مدل نوشته شده روی جعبه با آنچه روی تلویزیون نوشته شده باشد. در تلویزیون‌های تقلبی این دو کد روی جعبه و روی تلویزیون مطابقت ندارد. ضمناً شما می‌توانید شماره سریال دستگاه را در سایت رسمی سامسونگ نیز وارد کنید. اگر کد پذیرفته شد، این نشان دهنده‌ی اصالت کالای خریداری شده است. این کدها در مدل‌های قدیمی در پشت تلویزیون روی یک کاغذ چسبیده به قاب پشتی نوشته شده است،‌ در حالی که این کدها در مدل‌های جدیدتر از طریق منوی تنظیمات تلویزیون در دسترس کاربر قرار خواهند گرفت.

در هر تلویزیون محتوای تبلیغاتی آماده‌ای وجود دارد. شما می‌توانید آن محتوای تصویری را پخش کنید و مطمئن شوید که تلویزیون از وضوح بالایی برخوردار است. شما همچنین با استفاده از یک کابل VGA یا HDMI می‌توانید تلویزیون را به لپ تاپ خود نیز وصل کنید و از این طریق وضوح آن را بررسی کنید.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ بعد از استفاده

اگر شما پیش از خواندن این مطلب اقدام به خرید تلویزیون سامسونگ کرده‌اید و حالا می‌خواهید از اصل بودن تلویزیون سامسونگ خریداری شده اطمینان حاصل کنید، می‌توانید با روشن کردن تلویزیون، رفتن به منوی تنظیمات، بخش Support و سپس بخش Contact Samsung‌ اطلاعاتی از جمله شماره سریال و مدل دقیق تلویزیون خودتان را مشاهده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال بی سیم تبلت به تلویزیون سامسونگ

با عنوان Serial Number به دنبال شماره سریال و Model Code به دنبال شماره مدل دقیق تلویزیون خود بگردید. سپس این دو را با کدهای نوشته شده روی جعبه‌ی تلویزیون مطابقت دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که تلویزیون‌های تقلبی پس از مدتی استفاده با اشکالاتی مواجه می‌شوند، نمی‌توانند آن کیفیت روز اول خودشان را داشته باشند یا آنکه معیوب می‌شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =