نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون سامسونگ چگونه به اینترنت وصل می شود؟

تلویزیون ها در دهه های اخیر به جزء جدا نشدنی زندگی افراد تبدیل شده، همانند سایر وسایل الکترونیک این تجهیزات هم در حال تغییر و ارتقاء هستند از جمله جدید ترین تغییرات، ورود نسل جدید این گجت ها است که تحت عنوان تلویزیون ها ی هوشمند یا اسمارت تی وی بین کاربران و سازندگان شناخته می شوند.

این دستگاه های هوشمند قابلیت های فراوانی از جمله طراحی زیبا و منحصر به فرد، امکان اتصال به اینترنت، جذابیت و وضوح تصاویر و… داشته که سیل بزرگی از کاربران را به سمت این وسایل الکترونیکی سوق داده است.

جالب است بدانید هر تلویزیون هوشمند با توجه به نوع طراحی و ساخت امکانات خاصی برای اتصال به اینترنت دارد که در ادامه نحوه ی اتصال تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اینترنت به طور کامل برای کاربران شرح داده می شود.

روش های اتصال به اینترنت

اسمارت تی وی های شرکت سامسونگ معمولا برای اتصال به اینترنت از دو روش بی سیم و با سیم پشتیبانی کرده، در ادامه هر کدام از روش های مذکور به طور کامل توضیح داده می شوند. لازم است بدانید اولین قدم برای اتصال داشتن اینترنت پرسرعت بوده، بهتر است از نوع نامحدود باشد باید بدانید اینترنتی که isp در اختیارتان می گذارد حداقل 256 کیلو بایت، اما در حالت ایده آل باید 512 یا بیشتر باشد.

همچنین برای استفاده ی چند دستگاه به طور همزمان باید از اینترنت با پهنای باند زیاد و مودم پر قدرت استفاده کرده تا کشش لازم را داشته باشد اما متاسفانه در کشور امکان استفاده از  چنین امکانات و قابلیت هایی نبوده یا هزینه های زیادی در برخواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین تیونرهای USB تلویزیون سامسونگ در سال 2023

نکته ی مهم: معمولا اتصال با سیم نسبت به بی سیم ملموس تر، دارای  نویز پذیری کمتر، آسان تر و امنیت بالاتری داشته، قابلیت هایی مثل شناسایی mac id (مک آدرس) در این روش اتصال به صورت خودکار انجام می شود البته روش اتصال بی سیم هم مزیت های خاص خود را داشته که آن را میان کاربران محبوب کرده است.

اتصال با سیم (wired) چگونه انجام می شود؟

در ابتدا توصیه می شود، هنگام اولین اتصال با سیم به اینترنت، تنها تلویزیون به مودم متصل شده، از اتصال سایر دستگاه ها به مودم بپرهیزید.

ابتدا کابل LAN به پورت RJ45 شبکه (معمولا پشت تلویزیون قرار دارد.) متصل شده، سپس از طریق بخش تنظیمات دستگاه گزینه ی NETWORK را پیدا کرده، گزینه ی NETWORK SETTING انتخاب شود.

پس از فعال کردن گزینه ی فوق، پنجره ای باز شده که تصویر ورودی LAN در آن نمایش داده می شود و تنظیمات شبکه ی آن روی حالت با سیم (wired) قرار دارد البته اگر دستگاه شما به قابلیت dongle داخلی مجهز نباشد، مجبورید آن را به طور جداگانه تهیه و نصب کنید.

حال باید اتصال به اینترنت بدون هیچ مشکل، به طور خودکار انجام شود برای اطمینان از درستی عملکرد دستگاه و مودم به تصویر مودم، کره ی زمین و تلویزیون دقت کرده اگر هر کدام از این بخش ها علامت ضربدر داشتند، یعنی فرایند اتصال در این قسمت به درستی انجام نشده به عنوان مثال ممکن است شبکه در دریافت اینترنت مشکل داشته که علت اصلی آن اتصال نادرست مودم به تلویزیون بوده، برای رفع این اختلال می توانید مودم را یک بار خاموش روشن کنید اگر با این کار مشکل بر طرف نشد، با استفاده از گزینه ی ip setting ، آی پی ، مک و سایر اطلاعات را دستی وارد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی پنل تلویزیون

قدم بعد ورود به مرحله ی حریم شخصی بوده که قوانین و مقررات آن به طور کامل توضیح داده می شود و کاربر می تواند پس از مطالعه ی آن، تیک موافقم را زده، به مرحله ی بعدی می رود نکته ی جالب اینکه فارغ از اینکه تنظیمات دستگاه روی چه زبانی قرار داشته باشد، خود تلویزیون بر اساس منطقه ی جغرافیایی متن قوانین را به شما نمایش می دهد.

اتصال بی سیم (wire less) به اینترنت چگونه است؟

بیشتر مراحل این روش درست شبیه به اتصال با سیم بوده، در این بخش هم ابتدا از طریق قسمت network گزینه ی network setting انتخاب شود سپس گزینه ی اتصال بی سیم (wire less) فعال شده بعد از انجام این کار تلویزیون به طور خودکار به جستجوی نقاط دسترسی (access point) و مودم های فعال این حوزه می پردازد. در مرحله ی بعد شما باید مودم خود را انتخاب کرده، سپس دکمه ی next  را زده تا به  مرحله ی بعد روید.

در مرحله ی آخر ممکن است دستگاه از شما رمز عبور بخواهد در این صورت شما باید رمز وای فای (wifi) خود را وارد نموده تا تلویزون بتواند مودم شما را شناسایی کند.

نکات مهم هنگام اتصال بی سیم تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های هوشمند شرکت سامسونگ معمولا از پروتکل ارتباطی IEEE 802.11a/b/g/n پشتیبانی کرده، البته به کاربران توصیه می شود از پروتکل ارتباطی IEEE 802.11n برای اتصال استفاده کنند.

توجه کنید هنگام اتصال، حتما تلویزیون شما به یک مودم یا روتر متصل باشد همچنین اگر روتر بی سیم شما از سیستم DHCP پشتیبانی کرده، دستگاه مورد نظر شما هم می تواند از یک آی پی ساده برای اتصال استفاده کند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

سعی کنید برای روتر خود از کانالی استفاده کنید که توسط سایر دستگاه ها استعمال نمی شود در غیر این صورت برای اتصال دچار مشکل خواهید شد.

در این مقاله نحوه ی اتصال با سیم و بی سیم تلویزیون های سامسونگ به اینترنت به طور کامل در اختیار کاربران قرار گرفت تیم ما امیدوار است که مطلب حاضر پاسخی مناسب برای سوالات متعدد شما عزیزان باشد در آینده همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =