نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اتصال بلندگو به تلویزیون

تماشای فیلم در منزل یکی از سرگرمی های جذاب و در عین حال از مهم ترین مشکلاتی است که افراد با آن روبه رو می شوند. زیرا بیشتر اوقات کیفیت تصاویر تلویزیون خوب بوده ولی صدا به درستی پخش نمی شود.

امروزه نسل جدیدی از بلندگو (اسپیکر) طراحی شده که نسبت به مدل های قبلی کوچکتر و توان پخش صدای بالاتری را دارد شما با استفاده از اسپیکرهای جدید می توانید از تماشای فیلم مورد علاقه در کنار خانواده لذت ببرید. اتصال تلویزیون به بلندگو بسیار آسان و سریع بوده، در ادامه نکاتی درباره ی اتصال مذکور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همراه ما باشید.

نکات مهم قبل اتصال بلندگو

حتما دفترچه راهنمای تلویزیون هوشمندتان را نگه داشته یا اگر آن را گم کرده اید از طریق سایت شرکت سازنده، دفترچه را دانلود نمایید.

دفترچه راهنما مکان دقیق کابل های ورودی اسپیکر را دقیق نشان داده همچنین ممکن است برای استفاده از اسپیکر لازم باشد برخی تنظیمات تلویزیون خود را تغییر دهید تا به این وسیله بلندگوها شناسایی شوند.

ممکن است برخی تلویزیون های هوشمند گزینه ی تنظیمات بلندگو را نداشته باشند در این صورت می توانید صدای دستگاه را به طور کامل بسته و از کنترل مخصوص صدا برای استفاده از بلندگوهای خارجی استفاده نمایید.

اتصال بلندگو به تلویزیون چگونه انجام می شود؟

روش اول: استفاده از پورت های RCA

کابل های RCA تنها صدای استریو داشته، صدای فراگیر را پشتیبانی نمی کند و یکی از آسان ترین راه های اتصال اسپیکر به تلویزیون است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون QLED سامسونگ

کابل های RCA از طریق درگاه های قرمز و سفید پشت تلویزیون به صورت پورت خروجی به ورودی قرار گرفته اند برای دانستن موقعیت دقیق کابل های RCA می توانید به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

روش دوم: استفاده از کابل های آنالوگ 3.5 میلی متری

ممکن است تلویزیون شما درگاه ورودی RCA نداشته باشد در این صورت می توانید از پورت خروجی هدفون به طول 3.5 میلی متر استفاده کنید این درگاه در تلفن، تبلت و لپ تاپ استفاده می شود همچنین از طریق آن می توانید تلویزیون خود را به بلندگوهای خارجی متصل نمایید.

این روش برای اتصال بلندگوهای چند رسانه ای کاملا مناسب بوده اما با استفاده از آن نمی توان صداهای فراگیر دریافت کرد.

برای اتصال از این روش شما به دو جک صوتی 3.5 میلی متری نیاز دارید به این شکل که ابتدا یک جک صوتی (به طول 3.5 میلی متر) در انتهای تلویزیون قرار داده، سپس آن را به جک RCA (در انتهای تلویزیون) متصل می کنید.

روش سوم: استفاده از یک  کابل چند رسانه ای (HDMI)

کابل اچ دی ام آی (HDMI) یکی از بهترین روش ها برای اتصال بلندگو به تلویزیون بوده که صدا را بدون افت کیفیت و به صورت فراگیر پخش می کند از طرفی تنظیمات بلندگو، گیرنده و نوارهای صوتی حتی بدون اتصال پورت هم قابل پشتیبانی هستند.

برای استفاده کافیست کابل چند رسانه ای یا HDMI را بین دو دستگاه مورد نظر (تلویزیون و بلندگو) قرار دهید.

اگر تلویزیون شما درگاه چند رسانه ای (HDMI) ندارد با استفاده از کابل اچ دی ام آی می توانید منابع خود (مثل کنسول بازی، لپ تاپ، جعبه تنظیم و…) را هدایت کرده سپس با استفاده از کابل HDMI دوم آنها را به تلویزیون متصل نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   میانگین عمر یخچال سامسونگ ساید بای ساید

جالب است بدانید با استفاده از اتصال HDMI می توانید موسیقی مورد علاقه تان را حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون گوش کرده، از آن لذت ببرید.

روش آخر : استفاده از کابل های نوری

این کابل ها به ندرت مورد استفاده قرار گرفته و عملکردی شبیه کابل های چند رسانه ای دارند.

کابل های نوری نسبت به HDMI و RCA ضخیم تر هستند همچنین برای اتصال ممکن است به تغییر تنظیمات تلویزیون یا منبع تغذیه نیاز داشته باشید.

در آخر پیشنهاد می کنیم برای اتصال هر چه بهتر بلندگو به تلویزیون از یک نوار صوتی مناسب و بلندگوی صدای فراگیر استفاده کنید.

1/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «اتصال بلندگو به تلویزیون»

  1. سلام ما دو جفت باند تلویزیون داریم که مناسب تلویزیون نیست میخواستم بدونم راهی هست که به اسپیکر تبدیلش کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =