نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین سایز تلویزیون چند اینچ است؟

امروزه تلویزیون به یکی از لوازم ضروری هر خانه ای تبدیل شده و توانسته طی چند سال اخیر جایگاه خود را میان کاربران پیدا کند اما هنوز هم کاربرانی هستند که انتخاب و خرید تلویزیون های هوشمند دغدغه ی اصلی آن هاست لذا در این مقاله قصد داریم به اصلی ترین سوالات کاربران درباره ی سایز و اندازه ی مناسب تلویزیون ها پاسخ قابل قبولی دهیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا خرید تلویزیون بزرگ ضروری است؟

شما می توانید با توجه به بودجه ی مالی خود بزرگترین تلویزیون را خریداری و استفاده نمایید اما باید همزمان به میزان کیفیت، وضوح، رزولوشن و فاصله دید آن هم توجه کنید. در کل باید بگوییم تلویزیون های بزرگ همیشه انتخاب درستی نبوده، هنگام خرید باید ابعاد اتاق موردنظر برای نصب آن هم در نظر گرفته شود.

موارد مهم هنگام انتخاب و خرید تلویزیون

ارتباط زاویه دید و وضوح تصویر

تلویزیون ها به طور مورب اندازه گرفته می شوند یعنی یک تلویزیون 55 اینچ از گوشه 52 اینچ به نظر می رسد چون هنگام دید در زوایای کناری، لبه های صفحه نمایش در نظر گرفته نمی شوند. در کل با خرید یک تلویزیون 4K، می توانید در نزدیکترین فاصله مشغول تماشای برنامه ی دلخواهتان شوید.

باور غلط عموم مردم این است که هرچه تلویزیون بزرگتر، بهتر. اما شما باید با توجه به فاصله ی دید خودتان ابعاد این وسیله را انتخاب کنید به طور مثال اگر فاصله ی شما هنگام تماشای فیلم مورد نظرتان با کیفیت FULL HD مناسب و استاندارد باشد، می توانید جزئیات بیشتری از تصویر را مشاهده کنید که این یعنی همان وضوح تصویر.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

جالب است بدانید هرچه فاصله ی خود تا نمایشگر را افزایش دهید، تعداد پیکسل های بیشتری خواهید دید یعنی وضوح و کیفیت تصاویر تلویزیون شما زیادتر است.

چه عواملی در انتخاب سایز تلویزیون موثر اند؟

مهم ترین عامل فاصله ی شما از تلویزیون است که بر اساس فضای اتاق شما سنجیده می شود عامل دوم کیفیت تلویزیون هاست که به طور معمول در نمایشگرهای 4K به دلیل تراکم پیکسلی تصاویر از فاصله ی نزدیک و با جزئیات بیشتر قابل نمایش اند.

عامل سوم در انتخاب اندازه تلویزیون قیمت است که بر اساس میزان درآمد افراد می تواند زیاد یا کم شود.

بهتر است قبل انتخاب تلویزیون بودجه ی مناسبی برای آن در نظر بگیرید این کار تعداد گزینه هایتان را محدود کرده و به راحتی می توانید مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

هر چند تماشای تصاویر در تلویزیون های بزرگ هیجان انگیز و جذاب است اما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید، به نکاتی به جز سایز و ابعاد هم توجه کنید به عنوان مثال اگر مبلتان را در اتاق نشیمن قرار داده و قصد تماشای مسابقه ی فوتبال تیم مورد نظرتان را دارید، بهتر است تلویزیونی انتخاب کنید که زاویه ی دید گسترده ای داشته و بدون هیچ افت کیفیتی تصویر مناسب و خارق العاده ای نمایش دهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =