نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صدای تلویزیون های سامسونگ

یکی از اشکالاتی که ممکن است برای انواع مدل های تلویزیون سامسونگ (در واقع در هر برندی از تلویزیون) پیش آید، اشکال در صدا است. در صورت بروز این اشکال، یا صدایی از تلویزیون شنیده نمی ‌شود، یا این که صدا ضعیف و نا واضح است. بدیهی است با وجود چنین اشکالی، لذت تمشای برنامه مورد علاقمان در تلویزیون از بین خواهد رفت.

تعمیر پورت ورودی و خروجی تلویزیون های سامسونگ

در ادامه این مقاله، به شایع ترین دلایل ایجاد مشکل در صدای تلویزیون های سامسونگ، برای شما علاقه مندان و کسانی که ممکن است تلویزیون آن ها دچار این مشکل شده باشد، پرداخته ایم.

بهتر است بگوییم که خوشبختانه، اکثر اشکالات پیش آمده در بخش صدای تلویزیون، با کمی دست کاری قابل رفع هستند و چندان جدی به شمار نمی‌ آیند. با این حال، اگر با انجام این دست کاری های ساده مشکلتان برطرف نشد، پس مشکل جدی تر است و نیاز به ثبت درخواست کمک از نمایندگان معتبر سامسونگ، که متشکل از خبره ترین تکنسین ها بوده و آماده خدمت رسانی به تمام نقاط کشور هستند، می باشد.

صدا نداشتن تلویزیون به دلیل خرابی مین برد

اصلی ‌ترین علت بروز اشکال در صدای تلویزیون، وجود ایراد در بخش مین برد دستگاه است. مین برد تلویزیون، قطعه ای است که تمامی قطعات از آن دستورات لازم را دریافت کرده و اجرا می کنند. در صورتی که امکان تعمیر این قطعه و تعمیر صدای تلویزیون، وجود نداشته باشد، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه و انجام هماهنگی های مورد نیاز، مین برد دستگاه تعویض می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   مرتب سازی کانال تلویزیون

از این رو ابتدا این قطعه بررسی خواهد شد و در صورتی که بررسی های کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلویزیون درستی عملکرد مین برد را تأیید نماید، سایر قطعات دستگاه نظیر پاور، بلندگو و … مورد آزمایش قرار می گیرند تا در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض گردند.

تعمیر صدای تلویزیون
تعمیر صدای تلویزیون

اگر مشکل صدای تلویزیون دائمی بوده و با تغییر تنظیمات آن رفع نشود، احتمال خرابی مین برد افزایش می باید. مین برد در تلویزیون همانند مادر برد در کامپیوتر عمل کرده و می توان آن را قلب تلویزیون نامید. یکی از قطعاتی که با مین برد ارتباط دارد، سیستم صوتی تلویزیون است.

در واقع صدای خروجی از دستگاه توسط مین برد به اسپیکر منتقل می شود. اگر در این قطعه اختلالی به وجود آید، سیستم صوتی از کار افتاده و تلویزیون صدایی نخواهد داشت. خرابی مین برد ممکن است کلی بوده و نیاز به تعویض داشته باشد.

بهم ریختگی تنظیمات صوتی تلویزیون

گاهی دستکاری های ناخواسته، بدون آگاهی و نا درست تنظیمات تلویزیون، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در صدای آن شود. برای رفع این مشکل اگر زبان دستگاه شما برایتان قابل فهم است و یا دارای زبان فارسی می باشد، به منوی تنظیمات رفته و زبانه صدا را که معمولاً با تصویر بلندگو نمایش داده می شود، باز کنید. بهترین راه برای رفع مشکل صدای تلویزیون، ریست کردن تنظینات اعمال شده است که تنظیمات را به حالت Default  قرار خواهد داد. اگر با این کار مشکل صدا در تلویزیون برطرف شد، می توانید تنظیمات دلخواه خود را نیز اعمال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر ظرفشویی سامسونگ

خرابی بلندگو

از دلایل دیگر عدم وجود صدا در تلویزیون، خرابی اسپیکر یا بلندگو می باشد. اگر اسپیکر خراب شده و یا سوکت های آن از جا کنده شده باشند، در این صورت با مشکل صدای تلویزیون مواجه می شویم. برای تشخیص اینکه آیا مشکل از هدفون است یا خیر، از خروجی هدفون، صدا ار چک کنید. در صورتی که از آن صدا دریافت کردید، به احتمال زیاد بلند گوی تلویزیون شما از کار افتاده است و باید تعویض گردد.

تعمیر صدای تلویزیون
تعمیر صدای تلویزیون

موارد ذکر شده در بخش زیر را پیش از مراجعه به تعمیرگاه تلویزیون و یا ارتباط با این مراکز، بررسی نمایید:

  • مطمئن شوید که منبع خروجی را به درستی تنظیم کرده باشید.
  • مطمئن شوید که منبع خروجی از فرمت تلویزیون پشتیبانی کند.
  • در صورت اتصال کابل اچ دی ام آی، از اتصال صحیح کابل های HDMI و کابل صدا مطمئن گردید.
  • در صورت نیاز کابل را تعویض نمایید.
  • در صورت نیاز، دستگاه خروجی صدا را تعویض نمایید.
  • اگر دستگاه خروجی تنها روی تلویزیون شما کار نمی کند، تلویزیون نیاز به تعمیر دارد و این کار از عهده شما خارج است.
  • اگر دستگاه خروجی کار نمی کند، آن را تعویض نمایید. حالت خروجی صدا را روی تلویزیون تعریف کنید. اگر از منبع خارجی استفاده می کنید و صدا از تصویر عقب است، دارد حالت تأخیر صدا را غیر فعال کنید.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =