نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر فلت تلویزیون سامسونگ

تعمیر فلت تلویزیون سامسونگ تصویر در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی، متشکل از شش ستون رنگی در کنار همدیگر می باشد. البته تعداد این ستون ها در تلویزیون های مختلف متفاوت هستند. اطلاعاتی که در هر یک از این ستون ها وجود دارد توسط یک قطعه ی ارتباطی به صفحه نمایش منتقل می شوند. این قطعه فلت پنل نامیده می شود.

تعمیر تلویزیون ال ای دی

فلت پنل در واقع کابلی ارتباطی است که آی سی پردازشگر در قسمت میانی آن وجود دارد. ورودی فلت، پنل اطلاعات تصویر از برد آدرس و خروجی آن، اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط مختلف تلویزیون می باشد. در هر دو بخش اتصال به برد آدرس و پنل اتصال فلت ها به صورت باندینگ می باشد.

خراب شدن فلت در اثر عواملی همچون آب خوردگی، از رایج ترین مشکلاتی است که برای تلویزیون های سامسونگ اتفاق می افتد. آسیب دیدن فلت تلویزیون، نمایش تصویر را مختل خواهد کرد.

در ادامه با ما همراه شوید تا درباره فلت، علل شایع خرابی آن و نحوه تعمیر آن، بیشتر بدانید.

آب خوردگی، علت شایع خرابی فلت تلویزیون!

ورود آب به داخل اجزای تلویزیون به صورت تصادفی، در بین کاربران بسیار شایع است و باعث مشکلات زیادی می شود، چرا که ساختار آب رسانای جریان برق بوده و اتصالی در بخش های مختلف از جمله پین های فلت های های انتقال دهنده اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، را به وجود خواهد آورد و عملکرد کلی تی وی را مختل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید تلوزیون هوشمند
تعمیر فلت تلویزیون سامسونگ
تعمیر فلت تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از  عمده مشکلات تلویزیون های نسل جدید، خرابی رابط فلت COF آنهاست که با استفاده از دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همانBonding Machine، برطرف خواهد شد.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فلت های تلویزیون به همین میزان باقی بماند، ترمیم برد آدرس و فلت های آب خورده تعمیر می شوند، اما در صورتی که خرابی پیش آمده به بخش ‌های دیگر سرایت کرده باشد و منجر به خرابی خود فلت، خطوط ارتباطی فلت های و آی سی پردازنده شود، تعمیر فلت های تلویزیون سامسونگ دیگر امکان ‌پذیر نیست و تنها راه باقی مانده تعویض فلت های پنل تلویزیون LED و LCD سامسونگ است.

تعمیر فلت تلویزیون، چگونه انجام می پذیرد؟!

اجزای فلت تلویزیون به قدری ظریف و حساس هستند که امکان تعمیر آن با چشم غیر مسلح و بدون ابزار مخصوص، به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

همچنین عملیات تعویض فلت، تمام و کمال به وسیله بندینگ ماشین انجام می‌ شود. دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همان بندینگ ماشینBonding Machine، دستگاهی بسیار پیشرفته برای چسباندن دوباره COF با استفاده از کمپرس ‌های فشار هوای داغ، لنز های فوق پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دوگانه، پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرما دهی به ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB است.

اولین مرحله تعویض یک فلت، خارج کردن آن در صورت خرابی از محل نصب است. سپس قطعه سالم و جدید پس از آماده سازی محل نصب، را در جای خود قرار خواهند داد.

سخن آخر

با توجه به توضیحاتی که مطالعه فرمودید، تعمیر فلت اسکرین کار هر کسی نیست و باید با دقت و مهارت بالایی انجام شود. شما می توانید تعمیر یا تعویض این بخش را به متخصصان نمایندگی تعمیرات تلویزیون های سامسونگ واگذار کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ
2
2

منبع: نمایندگی تعمیرات سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + پنج =