نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت سری های مختلف تلویزیون سامسونگ در چیست؟

شرکت سامسونگ تا امروز مدل های مختلف تلویزیون با کیفیت و طراحی منحصر به فرد به بازار عرضه کرده، در رقابت با سایر کمپانی های سازنده مثل ال جی، سونی و پاناسونیک توانسته نبض بازار را به دست بگیرد این شرکت کره ای توانسته طی چند سال اخیر نبض بازار را به دست بگیرد.

شایان ذکر است شرکت های تولید کننده ی تلویزیون، به وسیله ی تغییر نام، سری یا مدل محصولات جدید، آنها را از مدل های قدیمی جدا کرده، در مدل های جدیدتر قابلیت و ویژگی های بیشتری قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم سری های مختلف تلویزیون های سامسونگ را معرفی و ویژگی های هر سری تولیدی را بررسی کنیم.

سری 4 تلویزیون های سامسونگ

اولین سری تولید شده توسط کمپانی سامسونگ و دارای صفحه ی نمایش کوچک (ماکزیمم 32 اینچ) بودند همچنین انطباق تصویر در آن ها 60 هرتز و کیفیت تصویرشان HD بود اما با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون ای جدیدتری تحت عنوان سری 5 تولید و به بازار عرضه شد در بخش بعدی توضیحات بیشتری درباره ی این سری از مدل های سامسونگ ارائه خواهیم داد.

سری 5

این تلویزیون ها با نمایشگرهای 32 اینچ انطباق کامل داشتند چون تعداد پیکسل های به کار رفته در آن ها کمتر بود پس از چند سال کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت تغییراتی در نمایشگرهای خود ایجاد کند.

بر این اساس تلویزیون های هوشمند با کیفیت FULL HD طراحی و روانه ی بازار شدند جالب است بدانید این نسل از اسمارت تی وی ها با استقبال عموم مردم مواجه شد تا جاییکه سازندگان آن تصمیم به افزودن قابلیت های جدیدی همچون امکان اتصال به اینترنت، تراکم پیکسلی بیشتر و رزولوشن 1080 گرفتند که منجر به تولید سری 6 این تجهیزات الکترونیک شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد تبلت سامسونگ

ویژگی های سری 6 تلویزیون های سامسونگ

از ویژگی های بارز این نسل از اسمارت تی وی های سامسونگ می توان به : کیفیت بالای تصویر (full HD)، تراکم پیکسلی 1080 و وضوح 3840 اشاره نمود. این سری از تلویزیون ها در اوایل ورود کیفیت و قابلیت های 3 بعدی داشته که آن ها را نسبت به سایر مدل ها متمایز می کرد همچنین وجود امکانات و قابلیت های هوشمندانه آن ها را نسبت به مدل های پیشین در جایگاه بهتری قرار داد.

نکته: نمایشگرهای سری 6 شرکت سامسونگ محدوده ی نمایش 32 تا 75 اینچ را دارا هستند به عبارت بهتر اندازه ی این صفحات به مراتب بزرگتر از سری های 4 و 5 است.

قابلیت های سری 7 تلویزیون های سامسونگ

کیفیت تصویر در نمایشگر این نسل از تلویزیون ها 4K و تمام ویژگی های مدل های پیشین مثل اتصال به اینترنت در آن ها آپدیت (بروز) شده است شایان ذکر است کنترل از راه دور (ریموت کنترل) این دستگاه هوشمند و تغییراتی در طراحی و ساخت آن ها ایجاد شده است از مهم ترین تغییرات ایجاد شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایه های نگهدارنده ی تلویزیون به طور منحصر به فردی ساخته شده؛

لبه های کناری این تلویزیون ظاهری سبک و باریک داشته همچنین این محصول در سایز های  40 تا 65 اینچ به بازار عرضه شده است.

شاید برای خریداران سری 8 تلویزیون های سامسونگ جالب باشد که نرخ رفرش ریت (نو سازی) این دستگاه 100 هرتز (خیلی بیشتر از سری 7) و در بعضی از مدل های آن دوربین داخلی تعبیه شده است از ویژگی های بارز این محصول، اندازه ی صفحه نمایش بزرگ بوده که لذت تماشای فیلم و سریال با کیفیت در کنار خانواده را برای کاربر فراهم می سازد.

این مطلب را از دست ندهید   نسبت کنتراست در تصویر

در حال حاضر آخرین نسل از تلویزیون های سامسونگ که طراحی و به بازار عرضه شده اند سری 9 بوده که علاوه بر ویژگی های سری های پیشین دارای بیشترین نرخ رفرش ریت (انطباق تصاویر) و کیفیت تصویر super 4k می باشند.

همانطور که می دانید صنعت تلویزیون مانند صنایع دیگر طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته که دلیل آن ظهور فناوری های جدید و روی کار آمدن شرکت های مختلف تجاری است تا جایی که امروزه کیفیت اکثر تلویزیون های تولید شده 4k و8k می باشد در این بین شرکت سامسونگ توانسته با بهره گیری از فناوری جدید qled محصولاتی با کیفیت تصویر فوق العاده تولید و به بازار عرضه نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =