نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تکنیک های رایج برای تقویت آنتن تلویزیون

در گذشته برای تقویت سیگنال های دریافتی تلویزیون، آنتن نصب شده روی پشت بام را به اطراف می چرخاندیم این کار با تقویت سیگنال بی ارتباط نبوده اما راه های دیگری برای افزایش قدرت آنتن دهی تلویزیون هم وجود دارد که در ادامه تک تک بررسی خواهند شد.

وجود یک مانع فیزیکی بین گیرنده و فرستنده تلویزیون کیفیت تصاویر ارسالی را کاهش داده که برای حل این مشکل می توانید از یک آنتن جهتی استفاده نمایید همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت اطلاعات صوتی/ تصویری باید آنتن را در ارتفاع مناسبی از تلویزیون نصب نمایید تا فرایند انتقال سیگنال های فرستنده و گیرنده به درستی انجام شود.

نکات مهم هنگام نصب آنتن تلویزیون

انتخاب آنتن مناسب

فاصله ی آنتن از فرستنده همچنین ارتفاع و محیط ساختمان ها در دریافت سیگنال بسیار مهم بوده، برخی از آنتن ها نسبت به سایر مدل ها عملکرد بهتری دارند برای مثال آنتن های چند جهته می توانند سیگنال ها را در جهت های مختلف دریافت کنند به همین دلیل برای مناطق شهری و ساختمان هایی با ارتفاع بلند گزینه های مناسبی محسوب می شوند. پیشنهاد ما این است که آنتن های مختلف را بررسی کرده تا بتوانید مدل مورد نظر و مناسبتان را انتخاب نمایید.

انتخاب ارتفاع مناسب آنتن

یکی از عوامل مهم برای دریافت درست و صحیح سیگنال، ارتفاع آنتن هاست. به همین دلیل بیشتر افراد آنتن های خود را بالای پشت بام و با فاصله ی مناسب از تلویزیون قرار می دهند از عوامل تاثیر گذار روی کیفیت و قدرت آنتن دهی طول کابل است که هرچه بلندتر باشد، سیگنال ها ضعیف تر دریافت می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   کابل HDMI تلویزیون

نکته: اگر مجبورید برای اتصال آنتن از کابل های بلند استفاده نمایید، حتما یک تقویت کننده کنار آن قرار دهید.

پیدا کردن ایستگاه مناسب برای تقویت آنتن دهی

می توانید از راه های مختلف مثل مراجعه به سایت های مختلف از دکل های نزدیک محل زندگیتان مطلع شوید و آنتن های خود را در جهت این دکل ها قرار داده تا سیگنال ها با قدرت بیشتری دریافت شوند.

موانع موجود را برطرف کنید

وجود هر چیزی مثل دیوار، برج و ساختمان روی سیگنال های دریافتی از مرکز پخش تاثیر گذاشته و آن را کاهش می دهد. برای رفع این اختلال باید موانع خارجی را تا حد امکان حذف کرده، سعی کنید آنتن خود را نزدیک پنجره یا فضای باز قرار دهید.

استفاده از یک تقویت کننده ی قوی در کنار آنتن تلویزیون می تواند به بهبود عملکرد آن کمک زیادی نماید.

نحوه استفاده از تقویت کننده چگونه است؟

اکثر تقویت کننده های آنتن تلویزیون امواج ضعیف آن را گرفته، آن ها را تا چندین دسی بل تقویت می کنند. بنابراین با استفاده از دستگاه مذکور حتی ضعیف ترین سیگنال ها هم قابل تبدیل هستند.

نحوه ی کار این دستگاه به گونه ای است که سیگنال های دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل و تقویت می شوند. رایج ترین دستگاه ها برای تقویت سیگنال های دریافتی آمپلی فایر و بوستر هستند که هر کدام وظیفه ی جداگانه ای به عهده دارند.

آنتن ها لوازمی برای ارتباط بین فرستنده و گیرنده هستند که تاثیر مهمی در کیفیت سیگنال های دریافتی دارند از جمله نکات مهمی که هنگام نصب باید به آن توجه شود، تشخیص ارتفاع مناسب آنتن از تلویزیون بوده که معمولا بهتر است این لوازم اطراف پنجره و در محیط های باز نصب شوند تا بتوانند سیگنال های فرستنده را به راحتی به سیگنال های گیرنده انتقال دهند.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =