نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ایجاد صفحه نمایش سیاه مرگ در تلویزیون/ ممکن است بعد از مدتی در تلویزیون سامسونگ شاهد صفحه سیاه مرگ باشید – نور پس زمینه روشن است، اما تصویری وجود ندارد. صفحه نمایش سیاه مرگ تلویزیون سامسونگ به‌طور باورنکردنی خسته‌کننده است، به‌ویژه زمانی که روی یک تلویزیون کاملاً جدید اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، این مشکل فقط یک مشکل موقتی است. راه های مقاله زیر را امتحان کنید در صورت تعمیر نشدن دستگاه به نمایندگی مراجعه نمایید.

ایجاد صفحه نمایش سیاه مرگ در تلویزیون

تلویزیون سامسونگ صفحه سیاه مرگ

اگر تلویزیون سامسونگ شما دارای صفحه سیاه مرگ است، باید آن را ریست کنید. تلویزیون خود را از برق بکشید و 60 ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه پاور را برای 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام 60 ثانیه، تلویزیون سامسونگ خود را دوباره وصل کنید و باید کار کند. مواقعی وجود دارد که راه حل فوق مشکل را برطرف نمی کند. در این حالت، مشکل معمولاً یک مشکل سخت افزاری است. با این حال، قبل از عیب یابی سخت افزار، چندین مرحله عیب یابی کاربردی و آسان دیگر وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید.

تلویزیون سامسونگ را از پریز جدا کنید

در حالی که این راه حل اسان به نظر می رسد، جدا کردن تلویزیون سامسونگ از پریز دیواری (با دوچرخه برقی) رایج ترین راه برای رفع صفحه سیاه مرگ است.

نکته کلیدی در اینجا این است که در واقع 60 ثانیه کامل صبر کنید. کمی صبر داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه قبل از وصل کردن آن به برق گذشته است.

در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون سامسونگ خود به مدت 30 ثانیه پیدا کرده و نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه پاور تلویزیون خود را نگه داشته اید، نه ریموت!

این حرکت به تخلیه انرژی باقیمانده در تلویزیون کمک می کند و به تلویزیون اجازه می دهد تا خود را به حالت نرم بازنشانی کند. این با روشن و خاموش کردن ساده کنترل از راه دور متفاوت است! هنگامی که تلویزیون را پس از 60 ثانیه دوباره وصل کردید، بدون هیچ مشکلی می بینید که دوباره برق می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر lcd سامسونگ

در حالی که این اصلاح باید برای حدود 90٪ موارد کار کند، 10٪ باقی مانده می تواند کمی پیچیده تر باشد. اگر تلویزیون سامسونگ شما همچنان دارای صفحه سیاه مرگ است، راه حل هایی که در زیر توضیح داده شده است را امتحان کنید.

بیشتر بدانید: آیا می توانید صفحه تلویزیون LCD ترک خورده را تعمیر کنید؟

تمام اتصالات HDMI را بررسی کنید

اگر چرخه برق تلویزیون سامسونگ شما این کار را انجام نداد، نکته بعدی که باید بررسی کنید اتصالات HDMI است. اگر چیزی از طریق HDMI به تلویزیون خود وصل کرده اید، مطمئن شوید که اتصالات کاملاً محکم هستند! این بدان معناست که آنها را از برق بکشید و سپس آنها را به طور ایمن وصل کنید.

با افزایش محبوبیت دستگاه های پخش HDMI مانند Roku و Firestick، دارندگان تلویزیون های سامسونگ بیشتر و بیشتر از صفحه سیاه مرگ گزارش می دهند. و اغلب به دلیل اتصال بد HDMI است.

اتصالات HDMI بد به چند شکل وجود دارد:

  • اتصال HDMI شل است
  • پورت HDMI معیوب
  • کابل HDMI بد

اگر تأیید کردید که اتصال ایمن است، ادامه دهید و دوباره بررسی کنید که در کانال ورودی مناسب نیز هستید. برای انجام این کار، به پشت تلویزیون خود نگاه کنید و پورت HDMI مورد استفاده خود را پیدا کنید. در بالای اتصال HDMI، باید یک برچسب یا مقداری نوشته روی تلویزیون شما وجود داشته باشد که نشان می دهد کدام پورت HDMI است.

سپس کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ خود را بگیرید (و نه کنترل از راه دور Roku یا Firestick، اگر از آنها استفاده می کنید) و SOURCE (یا INPUT) را کلیک کنید. احتمالاً باید چندین بار این مورد را تغییر دهید تا زمانی که ورودی مربوطه را در تلویزیون خود پیدا کنید

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون آبخورده

تلویزیون های سامسونگ اغلب چندین پورت دارند، گاهی تا چهار پورت! از پورت دیگری استفاده کنید و ببینید آیا عکس را برمی‌گردانید یا خیر.

اگر نه، آخرین راه حل ممکن در اینجا این است که کابل HDMI را که استفاده می کنید تعویض کنید و ببینید آیا این کار درست است یا خیر.

مشکل با نور پس زمینه تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون سامسونگ شما روشن است (چراغ پاور سبز است و صدا می شنوید)، اما تصویری روی صفحه نمایش وجود ندارد، احتمالاً به این دلیل است که یکی از نوارهای برق LED در نور پس زمینه معیوب است.

برای عیب یابی مشکل، مطمئن شوید که تلویزیون روشن است و سپس یک چراغ قوه بردارید (چراغ قوه گوشی شما نیز کار می کند) و آن را نزدیک صفحه تلویزیون بتابانید. من پیشنهاد می کنم همه چراغ ها را خاموش کنید تا راحت تر دیده شوید. اگر صفحه نمایش کار می کند، یک تصویر بسیار کم نور را روی تلویزیون خواهید دید.

از کنترل از راه دور استفاده کنید تا ببینید آیا تلویزیون به دستورات پاسخ می دهد یا خیر. پیشنهاد می‌کنم کلیدهای صدا و ورودی را روی ریموت نیز تست کنید.

ممکن است لازم باشد نور را به اطراف حرکت دهید تا ببینید رابط کاربری تلویزیون در کجای صفحه قرار دارد. اگر نشانه های صوتی را می شنوید، احتمالاً یک تصویر ضعیف نیز خواهید دید.

اگر وقتی چراغ قوه را روی صفحه می تابانید، تصویری کم نور مشاهده می کنید و کنترل از راه دور به شما اجازه می دهد تلویزیون را کنترل کنید، این خبر خوبی است. این بدان معناست که T-CON و مین برد تلویزیون همانطور که باید کار می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون‌های OLED

در این صورت، مشکل به احتمال زیاد مربوط به نور پس زمینه LED تلویزیون است. توجه: در حالی که برخی از اجزای تلویزیون به راحتی قابل تعویض و ارزان هستند، جداسازی تلویزیون احتمالاً گارانتی را از بین می برد. اگر تلویزیون شما همچنان تحت گارانتی است، پیشنهاد می‌کنم برای راهنمایی بیشتر با سامسونگ تماس بگیرید.

با این حال، برخی از تعمیرات ساده DIY معمولاً می توانند تلویزیون شما را زنده کنند و نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای تکنسین ها یا تعمیرات نخواهید داشت. در زیر برخی از مؤلفه هایی را که به احتمال زیاد باعث ایجاد صفحه سیاه مرگ می شوند را پوشش خواهم داد.

تعویض نوارهای نور پس زمینه LED سامسونگ

نور پس زمینه تلویزیون ها از نوارهایی از چراغ های LED تشکیل شده است. اگر یکی از چراغ های نوار بشکند، کل نوار کار نمی کند.

تعویض کل نوار آسان تر از تعویض یک چراغ LED نادرست است. می توانید مجموعه ای از نوارهای LED با نور پس زمینه را برای مدل دقیق تلویزیون خود به صورت آنلاین سفارش دهید.

تعویض نوارهای نور پس زمینه LED کمی دردسرساز است زیرا پیچ های زیادی برای برداشتن وجود دارد و باید تمام قاب ها را جدا کنید. همچنین باید پانل شیشه ای را که شکننده است و تعویض آن بسیار گران است، جدا کنید.

به عبارت دیگر، من فقط در صورتی که با جداسازی تلویزیون ها آشنایی دارید، تعویض نوارهای نور پس زمینه LED را توصیه می کنم.

اگر نمی‌خواهید تعمیر را به عهده بگیرید، می‌توانید از یک تکنسین سامسونگ یا فروشگاه تعمیر تلویزیون استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، اگرچه هزینه بیشتری دارد.

تلویزیون سامسونگ 55MU8995 Curved Smart

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =