نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با قابلیت های تلویزیون سامسونگ مدل Q70R

یکی از بهترین گجت های هوشمند در حوزه ی تماشای فیلم، برنامه های ویدئویی و گیمینگ، تلویزیون سامسونگ مدل Q70R است که به تازگی طراحی و به بازار عرضه شده است اما به راستی این محصول چه قابلیت و مزایایی نسبت به رقیبان خود دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قابلیت های تلویزیون مدل Q70R سامسونگ

نمایشگر به کاررفته در این محصول 4K و رزولوشن بالایی دارد همچنین وجود پنل VA در این وسیله ی الکترونیکی باعث ایجاد کنتراست و یکنواختی تصویر بالا شده که مشاهده ی تصاویر حتی در اتاق تاریک را برای کاربران فراهم نموده است .

جالب است بدانید این محصول توانایی پشتیبانی از طیف گسترده ی رنگ ها را داشته که به برجسته سازی محتوای HDR کمک می کند علاوه بر ویژگی های فوق، این وسیله ی الکترونیکی دارای نرخ تجدید متغیر (FreeSync AMD) بوده که با استفاده از آن امکان انجام هر طیف از بازی ویدئویی برای کاربران (گیمرها) فراهم شده است.

ویژگی های تلویزیون Q70R

نوع طراحی

نمایشگر محصول مورد نظر از نوع تخت بوده، طراحی آن شبیه به مدل Q8FN است همچنین پایه ی نگهدارنده ی آن کاملا معمولی بوده، به همین دلیل برای استفاده از آن به میز بزرگتری نیاز دارید شایان ذکر است پشتی تلویزیون Q70R از جنس پلاستیک بوده و افقی می باشد. همچنین این محصول همانند مدل های پیشین دارای آهنگ راهنما بوده که با استفاده از این ویژگی کابل های ورودی کنترل شده، علاوه بر این فضای تو خالی پایه های پشتی این تلویزیون به کابل ها اجازه ی عبور می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج تلویزیون

قسمت پشتی تلویزیون

ابعاد پشتی این محصول VESA 200×200 است و قسمت عقب آن از جنس پلاستیک مرغوب ساخته شده است. همچنین قابلیت مدیریت و کنترل کابل های درونی ظاهر این تلویزیون را نسبت به مدل های دیگر زیباتر و به آن جلوه ی بهتری می بخشد.

نکته ی مهم: ورودی این دستگاه از موقعیت خوبی برخوردار بوده (کنار دستگاه به صورت یک طرفه قرار گرفته است) ولی در صورت نصب روی دیوار دسترسی به آن ها راحت نیست.

کیفیت تلویزیون Q70R سامسونگ

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم جنس اجزا و قطعات جانبی دستگاه مذکور پلاستیک و از استحکام خوبی برخوردار است جالب است بدانید بعضی از قسمت های این دستگاه انعطاف پذیری خوبی داشته همچنین میانگین دمای نمایشگر این تلویزیون درحدود 33 درجه ی سانتیگراد (معادل 91 درجه ی فارنهایت) است که در حالت ماکزیمم به 94 درجه ی فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) می رسد.

ضخامت

حاشیه ی این دستگاه دارای ضخامت 1 سانتی متر (معادل 0.4 اینچ) است که به دلیل انعطاف پذیری بالا بسیار نازک و مناسب به نظر می رسد همچنین بر خلاف مدل های دیگر تلویزیون های سامسونگ هنگام نصب روی دیوار کاملا موازی با آن قرار نمی گیرد.

تلویزیون های Q70R سامسونگ از نظر کیفیت تصاویر چگونه اند؟

کنتراست بالا

همانطور که در مقاله ی ” نسبت کنتراست ” اشاره کردیم این ویژگی از مهم ترین مولفه ها و اساسی ترین ویژگی کیفیت تصویر محسوب می شود و به عبارت ساده توانایی صفحه نمایشگر در انتقال و نمایش تصاویر در محیط های تاریک توسط این نسبت سنجیده می شود جالب است بدانید تلویزیون Q70R دارای بالاترین کنتراست تصویر بوده، امکان نمایش رنگ سیاه در محیط های تاریک با استفاده از این نمایشگر فراهم شده است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سامسونگ مدل LA32B450

ویژگی لوکال دایمینگ (local dimming) یا نور دهی موضعی

این ویژگی نشان دهنده ی میزان انطباق نور چراغ های ال ای دی بوده که توانایی کم رنگ کردن نور بخشی از صفحه نمایش را دارد استفاده از این قابلیت نسبت کنتراست را افزایش داده، وضوح و کیفیت تصاویر را هنگام نمایش ارتقاء می دهد.

برای غیر فعال کردن قابلیت لوکال دایمینگ یا نور دهی موضعی لازم است ابتدا حالت PC Mode Dimming (نور دهی کامپیوتر خانگی) را غیر فعال کرده، سپس قسمت pc mode (رایانه ی خانگی) را فعال کنید.

سایر ویژگی های تلویزیون های سامسونگ مدل Q70R عبارتند از:

  • ماکزیمم روشنایی HDR و SDR؛
  • یکنواخت بودن رنگ های خاکستری و مشکی؛
  • زاویه ی دید گسترده؛

همچنین این تلویزیون قابلیت هایی در حوزه ی نمایش و پخش محتوا داشته که از مهم ترین این ویژگی ها می توان به : زمان پاسخگویی مناسب، تاخیر در ورودی مطلوب (این دستگاه را برای گیمینگ مناسب کرده است)، کابل های ورودی و نرخ تازه سازی متغیر اشاره کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نه =