نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با ویژگی های تلویزیون هوشمند

هومشند بودن قابلیتی است که این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران و سازندگان لوازم دیجیتال قرار گرفته و رقابت را میان شرکت های تجاری سازنده ی تلویزیون بیش از پیش جذاب و داغ کرده است.

قرار گرفتن در دنیای مجازی و نیاز کاربران به ابزارهای هوشمند، باعث ظهور نسل جدیدی از تلویزیون ها تحت عنوان اسمارت شده که سبک زندگی افراد را به طرز عجیبی تغییر داده است این گجت ها در انواع مختلف و توسط شرکت های بزرگ تجاری طراحی و برای پاسخ به نیازهای افراد وارد بازار شده اند در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص این محصولات هوشمند ارائه خواهد شد.

تاریخچه تلویزیون های هوشمند

گجت های مذکور ابتدا توسط شرکت سامسونگ معرفی شد. پس از آن شرکت های فیلیپس و ال جی از فناوری به کار رفته در این تلویزیون ها در طراحی و ساخت محصولات خود استفاده کردند.

تلویزیون های اسمارت (هوشمند) در ایران برای اولین بار توسط شرکت مادیران ساخته و به بازار عرضه شد تا جایی که در سال های اخیر این شرکت ایرانی محصولات خود را توسعه داده و تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن را وارد بازار کرده است.

ویژگی های تلویزیون های هوشمند

قابلیت اتصال به اینترنت، امکان تماشای آنلاین برنامه ها همچنین دسترسی به سرویس های اینترنتی از ویژگی های بارز تلویزیون های اسمارت محسوب شده، این وسیله توانایی نصب انواع نرم افزار و بازی های رایانه ای را داراست همچنین با استفاده از یک وب کم می توانید به راحتی مکالمه ی ویدئویی ایجاد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی بک لایت

انواع سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم تلویزیون های اسمارت توسط شرکت های مختلفی طراحی شده که هر کدام در ساختار محصولات تولیدی خود از سیستم عامل های متفاوتی استفاده می کنند از رایج ترین این سیستم ها می توان به موارد فوق اشاره نمود:

شرکت سامسونگ در ساختار اسمارت تی وی خود از سیستم عامل تایزن (TIZEN) استفاده کرده که بسیار ساده و روان اجرا شده و به محض اتصال دستگاه خارجی آن را شناسایی و مدیریت می کند.

سیستم عامل WebOS

اولین بار توسط شرکت ال جی معرفی شد. نحوه ی استفاده از سیستم مذکور بسیار آسان بوده و قابلیت پشتیبانی از حرکات (Gesture) تصاویر را دارد.

شرکت سونی از سیستم عامل Android TV در محصولات خود استفاده کرده که با استفاده از قابلیت Google Cast می توان محتوای گوشی اندروید را درتلویزیون های هوشمند تماشا کرد. همچنین تلویزیون های اسمارت ایکس ویژن از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کرده، کار با آن بسیار راحت است.

چگونه می توانیم تلویزیون خود را به اینترنت متصل کنیم؟

برای انجام این کار می توان با استفاده از کابل شبکه اترنت یا وای فای، تلویزیون خود را به اینترنت متصل کرده و فیلم و بازی های مورد نظر را به صورت اینترنتی تماشا کرد.

نکته مهم: اگر فاصله ی مودم با دستگاهتان زیاد بود، برای آنتن دهی بیشتر باید از یک تقویت کننده ی قوی (دارای برد زیاد) استفاده کنید.

امکانات تلویزیون های اسمارت

تلویزیون های هوشمند (SMART) قابلیت های فراوانی نسبت به مدل های قدیمی داشته، رایج ترین آنها ویژگی TIME SHIFTING است که امکان ضبط برنامه های زنده (مثلا مسابقات ورزشی) را برای کاربر فراهم می کند تا به این وسیله فایل مورد نظر همیشه و همه جا در دسترس فرد قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

جالب است بدانید با استفاده از تلویزیون های هوشمند می توانید به شبکه های اجتماعی مختلف متصل شده و فایل های خود را به اشتراک بگذارید.

با استفاده از استاندارد DLNA  می توانید تمام فایل های صوتی و تصویری خود را به صورت بی سیم به تلویزیون انتقال داده و از تماشای آن ها لذت ببرید.

امکاناتی همچون میراکست (miracast) امکان اشتراک گذاری چند فایل به طور هم زمان را برای کاربر فراهم می کند.

ورود به دنیای مجازی در سال های اخیر استفاده از تلویزیون های هوشمند را به نیاز اساسی افراد تبدیل کرده است. البته قیمت این گجت نسبت به مدل های قدیمی گران تر است که با توجه به قابلیت های مفید این تلویزیون ها، ارزش خرید و استفاده را دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =