نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرش تصویر تلویزیون از چیست و راهکار رفع آن

پرش تصویر اشاره به حالتی دارد که در آن تصویر تلویزیون فاقد یکنواختی و شفافیت لازم بوده و به شکل کامل به نمایش در نمی آید. البته این ایراد چندان در تلویزیون ها شایع نیست اما بسیاری از کاربران آن را مشاهده می کنند. رفتن تصویر ایرادی آزار دهنده است و کاربران به دنبال برطرف کردن آن هستند. ما در ادامه این مطلب ضمن بررسی دلایل پرش تصویر تلویزیون سامسونگ ، راه حل های برطرف کردن این مشکل را نیز به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

این ایراد معمولا ناشی از مشکلات پنل تلویزیون است و با تعمیر یا تعویض پنل برطرف خواهد شد. عیب یابی تلویزیون در این شرایط نیاز به مهارت بالایی دارد و باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود. اگر مشکل پرش تصویر را در تلویزیون خود مشاهده کرده و به دنبال رفع آن هستید، پیشنهاد می دهیم مطلب امروز را تا انتها دنبال کنید. همکاران ما در واحد تعمیر تلویزیون سامسونگ به شما در عیب یابی و رفع این مشکل کمک خواهند کرد.

دلایل پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر تلویزیون در بین تعمیرکاران با عنوان سوسو زدن یا پرش و لرزش تصویر نیز شناخته می شود. Image Flicker معیاری است که این مشکل را بر اساس آن می سنجند.  در IF الگوهای روشنایی نمایشگر برای نمایش یک تصویر حرکتی شروع یه انجام محاسبات ، کم و زیاد کردن نور می کنند که به صورت نوارهایی عمودی در تست قابل رویت هستند. اگر این نوارها کوچک ترین آسیبی ببینند یا به هر دلیلی درست کار نکنند، دیگر شاهد یک تصویر روان و بدون پرش در تلویزیون نخواهیم بود. بنابراین باید گفت که یکی از دلایل پرش تصویر در تلویزیون های سامسونگ و سایر برندها، خرابی یا از کار افتادن این نوارها می باشد. اگر پرش تصویر به سمت بالا باشد، علت آن کم شدن فرکانس عمودی است.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با اینورتر

اما اگر پرش و بریدگی تصویر به سمت پایین اتفاق بیفتد، به این معنی است که فرکانس عمودی افزایش پیدا کرده است. نکته حائز اهمیت در این مورد این است که پالس عمودی و افقی در تلویزیون های جدید از پالس کلاک پردازشگر تصویر تهیه می شود. به همین دلیل هم قطع و وصل تصویر تلویزیون در محصولات جدید سامسونگ بسیار کمتر مشاهده می شود. به هر ترتیب شما باید در اولین فرصت دلایل پرش تصویر در تلویزیون خود را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. برای این منظور می توانید از تیم تعمیرات تلویزیون سامسونگ در محل کمک بگیرید.

رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون سامسونگ

پس از این که تیم تعمیرات سامسونگ تلویزیون شما را بررسی و علت یا علت های پرش تصویر را در آن شناسایی کردند، نوبت به رفع مشکل می رسد. برای برطرف کردن این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. از آنجا که مشکلات تصویر معمولا ریشه در پنل داشته و پرش تصویر تلویزیون نیز به دلیل معیوب بودن پنل اتفاق می افتد، تعمیر این قطعه بهترین راه حل خواهد بود. پیش تر در مورد تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ صحبت کرده و اطلاعات لازم را به شما ارائه داده ایم.

باید بدانید که اگر آسیب دیدگی این قطعه شدید باشد، امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت. در این صورت نیاز به تعویض پنل تلویزیون سامسونگ خواهد بود. البته تعویض پنل هزینه زیادی دارد و تقریبا معادل قیمت یک تلویزیون جدید خرج خواهد داشت. بنابراین در این شرایط بهتر است از تعویض پنل صرف نظر کرده و یک تلویزیون جدید خریداری کنید. اگر به موقع برای تعمیر و رفع مشکل رفتن تصویر تلویزیون خود اقدام کنید نیازی به تعویض پنل یا خرید تلویزیون جدید نخواهید داشت

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر سینما خانگی سامسونگ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =