نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خطوط عمودی در تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ مشکل رایجی که برخی از دارندگان تلویزیون ال ای دی سامسونگ با آن دست و پنجه نرم می کنند، خطوط عمودی، خطوط افقی یا شبح در تصویر تلویزیونشان است. آنها می توانند به صورت خطوط رنگی یا سیاه یا تصاویری شبیه نوردهی دوگانه (یا سه برابر یا بیشتر) در یک تصویر، جایی که تصاویر با هم همپوشانی دارند، ظاهر شوند. صرف نظر از آنچه می بینید، مواردی وجود دارد که می توانید سعی کنید برای رفع مشکل تلاش کنید.

رفع خطوط عمودی در تلویزیون
رفع خطوط عمودی در تلویزیون

دلایل ایجاد خطوط عمودی در تلویزیون ال ای دی سامسونگ

معمولاً دو دلیل برای خطوط عمودی در تلویزیون ال ای دی سامسونگ وجود دارد: اتصال بد یا مشکل پردازش. اگر مشکل از اتصال بد است، احتمالاً می‌توانید خودتان آن را با استفاده از مراحل عیب‌یابی زیر برطرف کنید.

با این حال، اگر مشکل یک مشکل پردازشی باشد، به این معنی است که ممکن است یک برد پردازش، PCB اسکالار، T-Con یا Cof-IC معیوب داشته باشید، در این صورت یک متخصص باید تلویزیون شما را بازرسی و تعمیر کند.

اتصالات شل یا ناسازگار نیز می تواند باعث ایجاد شبح شود. با این حال، همچنین ممکن است مشکل آنتن داشته باشید یا مانند خطوط عمودی، یک قطعه بد در داخل تلویزیون داشته باشید که یک متخصص باید آن را تعمیر کند.

چگونه می توانم از شر خطوط عمودی تلویزیون سامسونگ خلاص شوم

اگر در تلویزیون سامسونگ خود خطوط عمودی یا ارواح را تجربه می کنید، اولین چیزی که باید آن را یادداشت کنید چیزی است که می بینید. ماهیت ناهنجاری که مشاهده می کنید می تواند به شما در تعیین مشکل کمک کند. در اینجا برخی از مشکلات احتمالی و محتمل‌ترین راه حل‌های مربوط به آنها آورده شده است:

  • خطوط مواج یا متحرک: خطوطی که حرکت می‌کنند، تاب می‌خورند یا موج‌دار به نظر می‌رسند می‌توانند نشان‌دهنده این باشند که شما ارتباط بدی دارید.
  • خطوط مستقیم یا ثابت: خطوط مستقیم یا ثابت (خطوطی که حرکت نمی کنند) می تواند نشان دهنده مشکل در عملکرد داخلی تلویزیون باشد.
  • چند تصویر روی هم قرار می‌گیرند: شبح‌سازی، یا زمانی که چندین تصویر روی هم قرار می‌گیرند، مانند یک تصویر با نوردهی دوگانه، می‌تواند به این معنی باشد که اتصال بدی دارید، یا ممکن است به این معنی باشد که قطعات داخلی دارید که کار نمی‌کنند.
  • خطوط عمودی: خطوط عمودی اغلب نشان‌دهنده اتصال نامناسب هستند و جابجایی مجدد کابل‌ها می‌تواند مشکل را برطرف کند.
  • با در نظر گرفتن این ایده ها، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا خطوط را از بین ببرید و تلویزیون خود را دوباره به درستی کار کند.
این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سامسونگ مدل LA32B450

چگونه راهنمای صوتی تلویزیون را خاموش کنیم؟ مطالعه مقاله « نحوه خاموش کردن راهنمای صوتی در تلویزیون سامسونگ » می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بررسی فیزیکی تلویزیون شما در رفع خطوط عمودی در تلویزیون

تمام کابل های خود را جدا کرده و دوباره وصل کنید. یکی از رایج ترین دلایل ظاهر شدن خطوط روی صفحه تلویزیون شما، اتصال معیوب یا خورده است. خوردگی می تواند در اقلیم هایی اتفاق بیفتد که شاهد نوسانات شدید دما هستند یا در مناطقی که رطوبت همیشه بالاست. سعی کنید تمام اتصالات تلویزیون خود را بردارید و سپس آنها را دوباره وصل کنید

وقتی همه چیز دوباره وصل شد، اگر خطوط همچنان در تلویزیون شما ظاهر می‌شوند، روی پشت تلویزیون ضربه بزنید. اگر جایی را پیدا کردید که در آن ضربه می زنید و خطوط از بین می روند، احتمالاً مشکل اتصال داخلی دارید. ضربه زدن به طور موقت مشکل را برطرف می کند، اما به احتمال زیاد باز می گردد.

در این صورت شما دو گزینه دارید. می توانید پشت تلویزیون خود را بردارید و اتصالات داخلی را دوباره تنظیم کنید. با این حال، توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شما همچنان تحت گارانتی است، به احتمال زیاد گارانتی شما را باطل می کند، به این معنی که سامسونگ به شما در رفع مشکل کمک نمی کند.

رفع خطوط عمودی در تلویزیون
رفع خطوط عمودی در تلویزیون

تماس با نمایندگی معتبر یکی از راه های رفع خطوط عمودی در تلویزیون

گزینه دیگر این است که برای رفع مشکل با سامسونگ تماس بگیرید. باید اطلاعات تلویزیون خود را در وب سایت سامسونگ وارد کنید، اما سپس می توانید به سیستم پیام رسانی آنها دسترسی داشته باشید، با آنها تماس بگیرید یا برای رفع مشکل درخواست خدمات کنید.

این مطلب را از دست ندهید   سیاه شدن تصویر تلویزیون

تست تصویری انجام دهید. اگر مشکلی که با آن مواجه هستید ثابت باشد، تست تصویر مفید است. این آزمایش می‌تواند اجزای داخلی و اتصالات شما را بررسی کند و به شما اطلاع دهد که با چه نوع مشکلی مواجه هستید، بنابراین می‌دانید که آیا باید اتصالات خود را امتحان کنید، سیستم‌افزار خود را به‌روزرسانی کنید یا یک قرار تعمیر برای خدمات بگیرید.

به روز رسانی سیستم عامل از راهکارهای رفع خطوط عمودی در تلویزیون

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ خود را به روز کنید. اگر سخت‌افزار شما قدیمی باشد، می‌تواند باعث بروز همه مشکلات از جمله خطوط روی تصویر تلویزیون شما شود. سعی کنید تلویزیون خود را به روز کنید و سپس دوباره به تصویر نگاه کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را بازنشانی کنید. احتمال کمی وجود دارد که مشکلی که شما با آن مواجه هستید، با بازنشانی که نرم‌افزار را به نسخه اصلی برمی‌گرداند، حل شود. اگر تصمیم دارید این مرحله را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که همه برنامه‌هایی را که دانلود کرده‌اید حذف می‌کند و پس از راه‌اندازی مجدد تلویزیون، باید دوباره به همه سرویس‌های خود وارد شوید.

اگر هیچ یک از این مراحل مشکل شما را برطرف نکرد، باید با سامسونگ تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا تلویزیون شما هنوز گارانتی دارد یا خیر و از کجا می توانید آن را تعمیر کنید زیرا احتمالاً مشکل یک قطعه داخلی معیوب است که نیاز به تعویض دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =