نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون چقدر است؟ انعکاس روی صفحه تلویزیون سامسونگ  شما هر تجربه تماشای تلویزیون سامسونگ  را از بین می برد. با بررسی عوامل روشنایی اتاق که می‌تواند بر کیفیت تماشای تلویزیون سامسونگ  تأثیر بگذارد، می‌توانید وضعیت خود را بهینه کنید تا مجبور نباشید با تجربه‌ای پایین‌تر از همتایتان مواجه شوید.

تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون
تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون

خروجی نور در مقابل انعکاس صفحه نمایش

قبل از اینکه با مسائل نور اتاق شروع کنیم، ابتدا باید بفهمید نور تصویر چگونه به چشمان شما می رسد. برای تلویزیون سامسونگ  ها، شما مستقیماً به نوری که تلویزیون سامسونگ  از صفحه ساطع می کند نگاه می کنید. نوع سطح صفحه نمایش می تواند بر میزان خوب بودن تصاویری که به چشم شما می رسد تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، پانل واقعی صفحه نمایش از نظر کاهش انعکاس نسبت به لایه شیشه ای اضافه شده ترجیح داده می شود. اگرچه یک روکش شیشه ای اضافی می تواند پانل را از گرد و غبار و لکه محافظت کند و راحت تر تمیز شود، اما حساسیت به بازتاب نور را افزایش می دهد. تلویزیون سامسونگ ‌های ال‌ای‌دی/ال‌سی‌دی خاص ممکن است فقط دارای صفحه‌نمایش یا روکش شیشه‌ای اضافی باشند، اما تلویزیون سامسونگ ‌های پلاسما معمولاً پوشش‌های شیشه‌ای روی پانل‌های صفحه نمایش خود دارند که بازتاب بیشتری دارند.

همچنین، تلویزیون سامسونگ  های LED/LCD نور بیشتری نسبت به تلویزیون سامسونگ  های OLED یا پلاسما تولید می کنند، بنابراین اگر اتاقی با نور روشن دارید، تلویزیون سامسونگ  LED/LCD به طور کلی ترجیح داده می شود، منهای هر گونه مشکل انعکاس نور.

با این حال، یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون سامسونگ  که می تواند بر تصاویری که می بینید تأثیر بگذارد این است که تلویزیون سامسونگ  دارای صفحه نمایش تخت یا خمیده است. تلویزیون سامسونگ ‌های صفحه منحنی می‌توانند نوری را که در اتاقی با نور روشن به صفحه می‌تابد، منحرف کنند و در نتیجه تجربه تماشای ضعیفی داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض یخچال سامسونگ

برای ویدئو پروژکتورها، تصاویر در نتیجه نور غیرمستقیم که از صفحه نمایش بازتاب می شود، دیده می شوند. اگر صفحه نمایش در بازتاب نور به ناحیه مشاهده ضعیف عمل می کند، ممکن است تصاویر از آنچه شما نیاز دارید کم نورتر باشند. تابش نور به صفحه از منابع دیگری به جز پروژکتور نیز می تواند بر میزان نوری که از تصویر تابیده شده به چشم شما می رسد تأثیر بگذارد.

تا چه اندازه با مشکلات تلویزیون سامسونگ آشنایی دارید؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « رایج ترین مشکلات تلویزیون سامسونگ » را حتماً یکبار مطالعه کنید.

منابع نور ناخواسته پنجره ها و لامپ ها در تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون

واضح است که ویندوز یک مشکل بزرگ است، زیرا نور خورشید و منابع نور بیرونی شبانه می توانند وارد تلویزیون سامسونگ  یا اتاق تماشای سینمای خانگی شوند و از صفحه تلویزیون سامسونگ  منعکس شوند یا تصاویر را بر روی صفحه نمایش نمایش دهند.

لامپ ها و انواع دیگر روشنایی اتاق نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. هیچ چیز آزاردهنده تر از دیدن انعکاس لامپ روی صفحه تلویزیون سامسونگ  نیست. این بدان معناست که قرار دادن لامپ در اتاق تماشای تلویزیون سامسونگ  یا پروژکتور بسیار مهم است مگر اینکه لامپ را خاموش کنید.

کنترل منابع نور ناخواسته

  • پرده و دیوار: اگر تلویزیون سامسونگ یا اتاق سینمای خانگی شما دارای پنجره است، یک راه موثر برای کنترل نور ناخواسته وارد شده به اتاق شما در هنگام ویدئو پروژکتور یا تماشای تلویزیون سامسونگ ، پرده یا پرده ونیزی است. با این حال، پرده ها و پرده های تیره رنگ بهترین کار را دارند.
  • قرار دادن عملی لامپ: اگر لامپ هایی در سینمای خانگی یا اتاق تلویزیون سامسونگ خود دارید، آنها را طوری قرار دهید که نور آنها از صفحه نمایش منعکس نشود. بهتر است لامپ ها را به جای اینکه در اتاقی که جلوی صفحه است، در دو طرف صفحه تلویزیون سامسونگ  قرار دهید. با این حال، اگر لامپ هایی در جلوی صفحه نمایش دارید، مثلاً در کنار موقعیت نشستن خود، هنگام تماشای تلویزیون سامسونگ  یا ویدئو پروژکتور خود، آنها را خاموش کنید. به همین ترتیب، اگر چراغ‌های دیواری/سقفی دارید، مطمئن شوید که یک سیستم کاهش نور نیز نصب کرده‌اید تا بتوانید میزان نوری را که به اتاق یا صفحه تلویزیون سامسونگ  می‌تابد کنترل کنید.
این مطلب را از دست ندهید   اضافه کردن برنامه ها به تلویزیون هوشمند سامسونگ
تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون
تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون

گاهی اوقات اتاق شما ممکن است خیلی تاریک باشد

اگر چه داشتن یک اتاق خیلی روشن یا اتاقی با منابع نور محیطی آزاردهنده می تواند باعث ایجاد مشکل در مشاهده تلویزیون سامسونگ  یا ویدئو پروژکتور شود، داشتن اتاقی خیلی تاریک نیز می تواند مشکل ساز باشد.

برای ویدئو پروژکتورها، اتاق تاریک تر بهتر است، اما برای تماشای تلویزیون سامسونگ  یک اتاق بسیار تاریک یا کاملا تاریک می تواند مشکل ساز باشد.

دلیل اینکه یک اتاق کاملا تاریک برای ویدئو پروژکتورها مشکلی ایجاد نمی کند، این است که شما تصاویری را مشاهده می کنید که از یک صفحه بسیار بزرگ منعکس می شوند – از آنجایی که نور منعکس می شود، برای چشمان شما نرم تر است.

با این حال، در تلویزیون سامسونگ ‌ها، بیشتر شبیه نگاه کردن مستقیم به منبع نور است – که می‌تواند باعث خستگی چشم یا حتی سردرد در دوره‌های طولانی تماشای یک اتاق تاریک شود.

همانطور که نمی خواهید به منابع نور (پنجره ها، لامپ ها) اجازه دهید تا به اتاق بتابد و باعث انعکاس ناخواسته از صفحه تلویزیون سامسونگ  شود، همچنین نمی خواهید اتاق کاملا تاریک باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =