نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون کدام‌اند؟ دلیل صفحه سیاه سامسونگ می‌تواند به اندازه شل شدن کابل یا انتخاب اشتباه ورودی، تا حدی شدیدتر مانند صفحه نمایش تلویزیون شوم باشد. در زیر چندین مرحله عیب‌یابی آورده شده است تا به شما در درک نحوه بازگرداندن تصویر کمک کند.

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون
دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون

دلایل سامسونگ نمایش یک صفحه سیاه

دلیل سیاه شدن صفحه نمایش روی سامسونگ می تواند خود دستگاه یا تلویزیون شما باشد. شناسایی کدام یک از آنها در عیب یابی شما تفاوت ایجاد می کند.

اگر تلویزیون در غیر این صورت خوب کار می کند و فقط سامسونگ دارای صفحه سیاه است، سامسونگ نیاز به عیب یابی دارد و بیشتر نکات زیر مفید خواهد بود. اگر هنگام استفاده از دستگاه استریم، صفحه سیاه را پیدا کردید، اما مشکل مربوط به تلویزیون است، ما نیز برای آن کمک داریم.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تاثیر نور اتاق بر تماشای تلویزیون سامسونگ شما

وقتی صفحه سامسونگ شما سیاه می شود چه می کنید

این مراحل عیب‌یابی را به ترتیب دنبال کنید، حتی اگر فکر نمی‌کنید یکی دو مورد از آنها ضروری است. نکاتی که تکمیل آسان‌تر هستند در ابتدا در این لیست قرار دارند و ممکن است سامسونگ شما را خیلی سریع‌تر از مراحل دقیق‌تر به حالت عادی بازگردانند.

سامسونگ را مجددا راه اندازی کنید. هنگامی که سامسونگ تصویری برای دسترسی به منوها ندارد، بهترین راه برای انجام این کار این است که کابل برق آن را جدا کنید (چند ثانیه صبر کنید) و سپس آن را دوباره وصل کنید.

برای تلویزیون هایی که سامسونگ در داخل دارند، خود تلویزیون را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون مناسب گیمینگ

به پشت تلویزیون دسترسی داشته باشید و مطمئن شوید که همه کابل‌های استفاده شده توسط سامسونگ به طور ایمن وصل شده‌اند—در صورت تکمیل مرحله 1، پیدا کردن آن آسان خواهد بود.

دستگاه را محکم به درگاه ویدئو فشار دهید و مطمئن شوید که کابل برق به درستی در جای خود قرار گرفته است. برای اهداف عیب‌یابی، بهتر است کابل برق را با آداپتور برق همراه سامسونگ به پریز برق وصل کنید (یعنی از درگاه USB تلویزیون خود استفاده نکنید).

مطمئن شوید که تلویزیون روی ورودی صحیح قرار دارد. سامسونگ به یکی از پورت‌های ویدئویی تلویزیون شما متصل می‌شود، بنابراین تنها راه استفاده از آن، هدایت تلویزیون به منبع مناسب از طریق دکمه ورودی/منبع روی کنترل از راه دور تلویزیون است.

اکثر تلویزیون ها دارای چند گزینه ورودی هستند (به عنوان مثال، HDMI 1 و 2). در صورت لزوم، در میان آنها چرخش کنید و پس از انتخاب هر کدام چند ثانیه منتظر بمانید تا سامسونگ روی صفحه نمایش داده شود.

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون
دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون

با نگه داشتن دکمه RESET روی دستگاه، سامسونگ خود را بازنشانی کنید.

همچنین می‌توانید دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید، سپس به تنظیمات > سیستم > تنظیمات پیشرفته سیستم > بازنشانی کارخانه بروید.

بازنشانی نرم‌افزار را به پیش‌فرض کارخانه باز می‌گرداند که می‌تواند مشکل صفحه سیاه را برطرف کند. با این حال، از آنجایی که هیچ تصویری وجود ندارد، تنها گزینه شما انجام یک تنظیم مجدد سخت است. (لینک بازنشانی بالا را ببینید).

مشکل اتصال HDMI

عیب یابی به عنوان مشکل اتصال HDMI. دو کار وجود دارد که باید انجام دهید:

  • پورت HDMI دیگری را امتحان کنید. اگر پورت های دیگری در پشت تلویزیون شما وجود دارد، سامسونگ را به یکی از آنها وصل کنید و سپس مرحله 3 را تکرار کنید. اتصال فیزیکی تلویزیون ممکن است خراب باشد، اما ممکن است پورت کناری به خوبی کار کند.
  • کابل HDMI دیگری را امتحان کنید. اگر تصویر و صدا وجود نداشته باشد، کابل ممکن است بد باشد.
این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خرید تلویزیون

نمایش ایتم منو یکی از دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون

اگر آیتم های منو قابل مشاهده هستند، اما سامسونگ تنها زمانی سیاه است که ویدیویی در حال پخش است، مشکل خاصی به یکی از دو روش حل می شود:

  • کانال غیر فعال را دوباره نصب کنید. به عنوان مثال، اگر سامسونگ ویدیوهای YouTube را پخش نمی کند، اما همه جنبه های دیگر به خوبی کار می کنند، برنامه YouTube را حذف و سپس دوباره نصب کنید.
  • عیب یابی کندی اینترنت یک سامسونگ کارآمد که ویدیو را پخش نمی کند (یا آن را خیلی خوب انجام نمی دهد) به احتمال زیاد به دلیل شلوغی شبکه است. توقف فعالیت شبکه از سایر دستگاه‌های شما عملی‌ترین راه‌حل است.
  • در صورت امکان از سامسونگ در تلویزیون دیگری استفاده کنید. اگر این کار نکرد، به احتمال زیاد، خود سامسونگ باید جایگزین شود (یا با سامسونگ تماس بگیرید تا در مورد بازگرداندن آن مطلع شوید).

اگر در تلویزیون دیگر کار می کند، باید به عنوان یک مشکل تلویزیون به آن رسیدگی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =