نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با دلایل خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ آشنایی دارید؟ پس از دهه ها تماشای تلویزیون سامسونگ آنالوگ، معرفی HDTV تجربه تماشای تلویزیون سامسونگ را با رنگ ها و جزئیات بهبود یافته باز کرده است. با این حال، به عنوان یک عارضه جانبی ناخواسته، بسیاری از مصرف کنندگان همچنان برنامه های تلویزیون سامسونگی آنالوگ و نوارهای قدیمی VHS را در تلویزیون سامسونگ های HD جدید خود تماشا می کنند. این موضوع شکایات زیادی را در مورد کیفیت تصویر کاهش یافته سیگنال های تلویزیون سامسونگی آنالوگ و منابع ویدئویی آنالوگ هنگام مشاهده در تلویزیون سامسونگ HD ایجاد کرده است.

خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ
خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ

HDTV همیشه بهتر به نظر نمی رسد

یکی از دلایل تغییر از آنالوگ به HDTV، دسترسی به تجربه تماشای با کیفیت بهتر است. با این حال، داشتن یک تلویزیون سامسونگ HD همیشه شرایط را بهبود نمی بخشد، به خصوص هنگام مشاهده محتوای آنالوگ غیر HD.

منابع ویدئویی آنالوگ، مانند VHS و کابل آنالوگ، در اکثر موارد، در تلویزیون سامسونگ های HD نسبت به تلویزیون سامسونگ های آنالوگ استاندارد بدتر به نظر می رسند.

دلیل این وضعیت این است که تلویزیون سامسونگ های HD می توانند جزئیات بیشتری را نسبت به تلویزیون سامسونگ های آنالوگ به نمایش بگذارند، که معمولاً فکر می کنید چیز خوبی است. در بیشتر موارد، اینطور است. با این حال، تلویزیون سامسونگ HD جدید همیشه همه چیز را بهتر به نظر نمی‌رساند، زیرا مدار پردازش ویدیو (که قابلیتی به نام افزایش مقیاس ویدیو را فعال می‌کند) بخش‌های خوب و بد یک تصویر با وضوح پایین را افزایش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال گوشی به تلویزیون با اسمارت ویو

هرچه سیگنال اصلی تمیزتر و پایدارتر باشد، نتیجه بهتری خواهید داشت. با این حال، اگر تصویر دارای نویز رنگ پس‌زمینه، تداخل سیگنال، خونریزی رنگ یا مشکلات لبه باشد (که ممکن است در تلویزیون سامسونگ آنالوگ قابل توجه نباشد، زیرا به دلیل وضوح پایین‌تر، بخشنده‌تر است)، پردازش ویدیو در تلویزیون سامسونگ HD سعی می‌کند آن را تمیز کند. بالا با این حال، این ممکن است نتایج متفاوتی ارائه دهد.

خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ
خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ

عوامل مهم خوب نبودن سیگنال های تلویزیون سامسونگ آنالوگ

یکی دیگر از عواملی که به کیفیت نمایش تلویزیون سامسونگ آنالوگ در تلویزیون سامسونگ های HD کمک می کند به فرآیند ارتقاء مقیاس ویدیویی که توسط سازندگان HDTV استفاده می شود بستگی دارد. برخی از تلویزیون سامسونگ های HD فرآیند تبدیل آنالوگ به دیجیتال و ارتقاء مقیاس را بهتر از سایرین انجام می دهند. هنگام بررسی تلویزیون سامسونگ‌های HD یا بررسی تلویزیون سامسونگ‌های HD، به نظراتی در مورد کیفیت ارتقاء مقیاس ویدیو توجه کنید.

اکثر مصرف کنندگانی که به HDTV (و اکنون تلویزیون سامسونگ 4K Ultra HD) ارتقاء می دهند، به اندازه صفحه نمایش بزرگتر نیز ارتقا می یابند. این بدان معناست که با بزرگتر شدن صفحه نمایش، منابع ویدئویی با وضوح پایین تر (مانند VHS) بدتر به نظر می رسند، دقیقاً به همان شکلی که منفجر کردن عکس باعث می شود شکل ها و لبه ها کمتر تعریف شوند. به عبارت دیگر، آنچه در یک تلویزیون سامسونگ آنالوگ 27 اینچی قدیمی عالی به نظر می رسید در تلویزیون سامسونگ 55 اینچی LCD HD یا 4K Ultra HD جدید به خوبی به نظر نمی رسد و در تلویزیون سامسونگ های صفحه بزرگتر بدتر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

تیونر usb تلویزیون چیست و چه عملکردی در این دستگاه هوشمند دارد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « بهترین تیونرهای USB تلویزیون سامسونگ در سال 2023 » را مطالعه کنید.

پیشنهاداتی برای بهبود تجربه تماشای تلویزیون سامسونگ HD

می‌توانید اقداماتی را انجام دهید که به شما امکان می‌دهد عادت تماشای ویدیوی آنالوگ را در تلویزیون سامسونگ HD خود کنار بگذارید. هنگامی که بهبود را مشاهده کردید، نوارهای قدیمی VHS زمان بیشتری را در کمد شما می گذرانند.

  • مطمئن شوید که بهترین سیگنال ممکن را دارید. اگر از کابل یا ماهواره استفاده می کنید، به کابل دیجیتال، کابل HD یا ماهواره HD بروید. اگر یک تلویزیون سامسونگ HD با کارایی بالا دارید، پول خود را با تهیه منبع سیگنال ضعیف هدر ندهید. شما در حال پرداخت برای قابلیت HD هستید. شما باید ثواب را درو کنید.
  • اگر جعبه کابل HD یا جعبه ماهواره HD دارید، آن دستگاه ها را با استفاده از HDMI یا اتصالات ویدیویی جزء (هر نوع اتصالی که توسط جعبه کابل یا ماهواره برای انتقال HDTV و سیگنال های دیجیتال استفاده می شود) به تلویزیون سامسونگ HD وصل کنید. اتصال RF پیچی یا فشاری.
  • ضبط و پخش نوارهای VHS را متوقف کنید. یا ویدیوی خانگی یا برنامه های تلویزیون سامسونگی خود را بر روی DVD ضبط کنید (اگرچه این کار به دلیل چندین عامل دشوارتر می شود) یا یک DVR (ترجیحاً با قابلیت HD) از سرویس کابلی یا ماهواره ای محلی خود. برخی از دستگاه‌های DVR برنامه‌های تلویزیون سامسونگی HD را ضبط می‌کنند، مانند Channel Master DVR+ و The Nuvyyo Tablo.
این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع مشکل صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب‌یابی و تعمیر انواع تلویزیون هوشمند سامسونگ کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =