نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تا چه میزان با مشکلات تلویزیون سامسونگ آشنایی دارید؟ در یک نگاه، تلویزیون سامسونگ ساده به نظر می رسد. با این حال، تلویزیون سامسونگ های مدرن دستگاه های پیچیده ای با طیف گسترده ای از ویژگی ها و تنظیمات هستند که می توانند مشکل ساز باشند. این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چگونه مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ را برطرف کنید. این راهنما به طور کلی به بسیاری از تنظیمات تلویزیون سامسونگ اشاره دارد. تلویزیون سامسونگ شما ممکن است به این تنظیمات با نام دیگری اشاره کند. توصیه می کنیم راهنمای تلویزیون سامسونگ را برای مرجع در دسترس داشته باشید.

مشکلات تلویزیون سامسونگ
مشکلات تلویزیون سامسونگ

علت مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ

یک تلویزیون سامسونگ ممکن است به دلایل زیادی دچار اختلال شود یا به نظر می رسد که دچار مشکل می شود، اما ما می توانیم بیشتر مشکلات را در چند دسته قرار دهیم.

  1. روشنایی: تلویزیون سامسونگ خیلی تاریک است.
  2. رنگ: رنگ تلویزیون سامسونگ جذاب نیست.
  3. نسبت تصویر: تصویر تلویزیون سامسونگ له شده یا کشیده به نظر می رسد.
  4. حرکت: حرکت تلویزیون سامسونگ خیلی نرم است یا لکنت دارد.
  5. نقص سخت افزاری: تلویزیون سامسونگ روشن نمی شود یا از نظر فیزیکی آسیب دیده است.

با تغییر تنظیمات تلویزیون سامسونگ می توانید چهار مشکل اول را برطرف کنید. با این حال، نقص سخت افزار و آسیب فیزیکی نیاز به تعمیر حرفه ای دارد.

چگونه تلویزیون سامسونگ را با تصویر تاریک تعمیر کنیم

تماشای تلویزیون سامسونگ با تصویر تاریک در بهترین حالت ممکن است دشوار باشد. ممکن است برای دیدن در یک اتاق روشن به اندازه کافی روشن نباشد یا در محتوای تاریک جزئیات را نشان ندهد. در اینجا نحوه تعمیر تلویزیون سامسونگ با تصویر تاریک آورده شده است.

  1. ویژگی های صرفه جویی در انرژی تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید. به دنبال Energy Star، Eco، Green یا موارد مشابه باشید. ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی، روشنایی تلویزیون سامسونگ را محدود می کند.
  2. اگر سنسور نور محیطی تلویزیون سامسونگ دارد، آن را خاموش کنید. حسگر نور محیط، روشنایی تلویزیون سامسونگ را بسته به میزان روشنایی اتاق محدود می کند.
  3. روشنایی تلویزیون سامسونگ را افزایش دهید. اکثر تلویزیون سامسونگ ها با تنظیم روشنایی پیش فرض بسیار کمتر از حداکثر روشنایی ممکن عرضه می شوند.
  4. مقدار کنتراست تلویزیون سامسونگ را در وسط محدوده تنظیمات موجود تغییر دهید.
  5. تنظیم گامای تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید. تنظیمات گاما اغلب به صورت اعداد بیان می شوند. عدد کمتر تصویر روشن تری ارائه می دهد.
  6. تلویزیون سامسونگ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید تلوزیون هوشمند
مشکلات تلویزیون سامسونگ
مشکلات تلویزیون سامسونگ

چگونه یک تلویزیون سامسونگ را با مشکلات رنگ برطرف کنیم

اکثر تلویزیون سامسونگ ها طیف گسترده ای از تنظیمات رنگ را ارائه می دهند که به طور قابل توجهی ظاهر تلویزیون سامسونگ را تغییر می دهد. تنظیم این تنظیمات ممکن است مشکلات رنگ غیرمعمول را برطرف کند و به شما کمک کند تلویزیون سامسونگ را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید.

  1. حالت تصویر تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید. اکثر تلویزیون سامسونگ ها این را به عنوان حالت تصویر یا حالت نمایش برچسب گذاری می کنند.
  2. بین حالت ها ورق بزنید تا ببینید آیا رنگ مورد پسند شماست.
  3. دمای رنگ تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید. تنظیمات موجود را ورق بزنید تا دمای رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
  4. وسعت رنگ تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید. طیف موجود را ورق بزنید تا موردی را پیدا کنید که مورد پسند شما باشد.
  5. تلویزیون سامسونگ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

چگونه تلویزیون سامسونگ را با تصویر له شده یا کشیده تعمیر کنیم

تقریباً همه تلویزیون سامسونگ‌های مدرن دارای نسبت تصویر عریض 16:9 هستند و بیشتر محتواها با در نظر گرفتن این موضوع ساخته می‌شوند. با این حال، هنگام اتصال دستگاه‌هایی که برای نمایشگرهای قدیمی‌تر طراحی شده‌اند، ممکن است محتوای له شده یا کشیده را ببینید.

حالت نسبت تصویر تلویزیون سامسونگ را تغییر دهید. معمولاً باید محتوای فرمت شده برای یک تلویزیون سامسونگ 16:9 را در حالت تصویر عریض یا اندازه تصویر مشاهده کرد.

با این حال، اگر محتوای قدیمی‌تر 4:3 را مشاهده می‌کنید، به دنبال تنظیم نسبت تصویر 4:3 یا اندازه تصویر عادی باشید. محتوا را با نوارهای سیاه در دو طرف نمایش می دهد، که روش صحیحی برای مشاهده محتوای 4:3 در تلویزیون سامسونگ با صفحه عریض 16:9 است.

این مطلب را از دست ندهید   استاندارد تعویض فلت تلویزیون سامسونگ

نسبت تصویر دستگاه ورودی متصل به تلویزیون سامسونگ خود را تغییر دهید. پخش‌کننده‌های DVD، پخش‌کننده‌های بلو-ری، کنسول‌های بازی، استیک‌های استریم و سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون سامسونگ شما اغلب دارای تنظیمات نسبت تصویر هستند.

به طور پیش فرض باید تنظیمات مناسب برای تلویزیون سامسونگ شما باشد، اما در موارد نادر، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: عیب یابی جعبه تبدیل DTV تلویزیون سامسونگ

چگونه یک تلویزیون سامسونگ را با مشکلات حرکت برطرف کنیم

یک تلویزیون سامسونگ مدرن محتوای مختلف را با نرخ فریم های مختلف نمایش می دهد و از یک پردازنده آنبورد برای صاف کردن حرکت استفاده می کند. با این حال، همه نتایج را دوست ندارند.

به طور کلی، اگر تصویر تلویزیون سامسونگ خیلی صاف به نظر می رسد، باید تنظیمات وضوح حرکت تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید.

در صورت مشاهده هاله ها، بلوک ها یا مسائل دیگر در اطراف اجسام با حرکت سریع، تنظیمات وضوح حرکت کمتر تهاجمی را انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید تصویر دچار لکنت است یا نرخ فریم پایینی دارد، تنظیم وضوح حرکت را افزایش دهید.

چگونه تلویزیون سامسونگی را که روشن نمی شود تعمیر کنیم

سعی کنید باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و مطمئن شوید که تلویزیون سامسونگ به برق وصل است. در غیر این صورت، تلویزیون سامسونگی که با فشار دادن دکمه پاور روشن نمی شود احتمالاً دارای نقص است که نیاز به تعمیر دارد.

نحوه تعمیر تلویزیون سامسونگ با صفحه نمایش ترک خورده یا آسیب های دیگر

تلویزیون سامسونگ با صفحه نمایش ترک خورده (یا آسیب فیزیکی دیگر) باید توسط یک متخصص تعمیر شود. مانند تلویزیون سامسونگ‌های CRT قدیمی، تلویزیون سامسونگ‌های صفحه تخت مدرن برای تعمیر آن توسط مالکان طراحی نشده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی سامسونگ

تعمیر صفحه نمایش ترک خورده اگر تحت گارانتی نباشد احتمالاً گران است. صفحه نمایش پرهزینه ترین جزء یک تلویزیون سامسونگ مدرن است.

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون های هوشمند سامسونگ روزهای شنبه تا چهارشنبه آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان گرامی هستند. کافیست با آن ها در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =