نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تلویزیون های سامسونگ مدل RU7300

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ مدل RU7300 را دارید، لازم است بدانید این وسیله ی هوشمند دارای کیفیت تصویر 4K و برای گیمینگ بسیار مناسب است همچنین طراحی صفحه نمایش این محصول به صورت منحنی بوده که ظاهر آن را جذاب و مدرن کرده، از طرفی قیمت آن هم نسبت به سایر مدل ها مناسب تر است.

مشخصات تلویزیون های RU7300 سامسونگ

کیفیت تصویر

در نمایشگر این تلویزیون ها کیفیت تصویر 4K بوده که رنگ های سیاه و سفید را به طور یکنواخت و مطلوب نشان داده و میزان تاخیر ورودی در صفحه نمایشگرهای آن بسیار پایین است متاسفانه این تلویزیون برای تماشای فیلم و عکس در زاویه ی غیر مستقیم اصلا مناسب نبوده، عملکرد حرکتی آن متوسط می باشد.

نوع پنل

پنل به کار رفته در این نمایشگرها از نوع VA بوده که کیفیت و وضوح تصاویر را بالا برده و از کنتراست مناسبی برخوردار است همچنین اصلی ترین نقطه ضعف این تلویزیون ها، زاویه ی دید کم و محدود می باشد.

شایان ذکر است صفحه نمایش این محصول ال ای دی (LED) بوده که برای تولید تصویر از لامپ های فلوئورسنت استفاده می کند.

نقاط ضعف و قوت تلویزیون های RU7300

اصلی ترین مزایای این دستگاه هوشمند عبارت است از : تاخیر ورودی کم و یکنواختی خوب و مطلوب. از طرفی متداول ترین عیوب آن عملکرد ضعیف HDR و کاهش دقت دید در زاویه های غیر مستقیم است.

به طور کلی تلویزیون مدل RU7300 قابلیت های مشابه مدل RU7100 داشته و جایگزین مدل  NU7300  شده، همچنین تنها تلویزیون صفحه تخت این برند در سال 2019 به حساب می آید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال بی سیم تبلت به تلویزیون سامسونگ

طراحی تلویزیون مدل RU7300 چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم صفحه نمایش این تلویزیون از نوع تخت (منحنی) بوده که ظاهر این مدل را نسبت به سایرین بهتر و جلوه ی آن را بیشتر کرده است از طرفی در طراحی این مدل از تلویزیون های سامسونگ از یک پایه ی ساده به عنوان محافظ دستگاه استفاده شده که پشتیبانی خوبی از آن به عمل می آورد اما باید بدانید نمایشگر این محصول نسبت به ضربه، گرما و سرما بسیار حساس بوده، به راحتی ترک خورده و می شکند.

جالب است بدانید پشت تلویزیون از جنس پلاستیک بوده، برای کنترل و مدیریت کابل ها تنها یک کانال ساده در قسمت پشتی قرار می گیرد همچنین انحنای نمایشگر باعث ضخیم تر شدن صفحه نمایش این مدل شده که هنگام نصب روی دیوار کمی از آن فاصله می گیرد.

نکته ی قابل ذکر این است که تلویزیون RU7300 از نظر کیفیت ساخت بسیار شبیه به RU7100 ،2018 NU7100 و NU7300 بوده و در این حوزه مشکل خاصی ندارد همچنین در خصوص کیفیت تصویر، از نسبت کنتراست بالایی برخوردار بوده اما فاقد قابلیت لوکال دایمینگ می باشند همچنین در محتوای SDR میزان روشنایی مناسبی داشته اما نمی تواند جزئیات تصاویر در محتوای HDR را به خوبی نمایش دهد از طرفی همانند سایر تلویزیون های مجهز به پنل VA هنگام تماشای تصویر از زاویه ی غیر مستقیم کیفیت آن پایین آمده، طیف وسیعی از رنگ ها را نشان نمی دهد.

در این مدل از تلویزیون های سامسونگ، لبه ی صفحه ها نسبت به مرکز آن کمی تیره تر به نظر رسیده که مخاطبین برنامه های ورزشی را تا حدی ناامید می کند اما جالب است بدانید در این نمایشگرها صحنه های تاریک با یکنواختی بیشتر و بهتر دیده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل یخ ساز شکسته در یخچال سامسونگ

انعکاس تصویر در نمایشگر تلویزیون های مدل RU7300

صفحه نمایش منحنی این محصول باعث می شود تا انعکاس تصاویر احساس شده که این ویژگی نسبت به نمایشگرهای غیر منحنی آزار دهنده است.

متاسفانه این تلویزیون هوشمند نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ ها (به عنوان مثال سبز یا قرمز) را نشان دهد و هنگامی که روی حالت MOVIE یا GAME قرار می گیرد بیشتر صحنه ها تاریک تر از محتوای اصلی نشان داده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 15 =