نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های صفحه تخت و منحنی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این روزها انتخاب و خرید تلویزیون کاری سخت و دشوار است زیرا کاربر هنگام خرید با حجم گسترده ای از مدل ها  و برند های مختلف تلویزیون برخورد کرده که او را گیج و سردرگم می کند.

بعضی افراد پس از انتخاب مدل مورد نظر تازه متوجه می شوند که اصلا صفحه نمایش تخت برای آن ها مناسب تر است یا خمیده (منحنی) لذا در این مقاله تصمیم گرفتیم مدل های رایج صفحه نمایشگرها را معرفی و مزایا و معایب آن ها را بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل برای خرید تلویزیون مورد نظرتان اقدام کنید در ادامه همراه ما باشید.

سازندگان تلویزیون های منحنی (خمیده)، ظهور این محصولات را انقلابی در صنعت تلویزیون دانسته اند بر این اساس نمایش بهتر تصاویر و زاویه دید گسترده ی این تلویزیون ها را می توان به عنوان نقاط قوت آن ها در نظر گرفت از طرفی برخی متخصصان معتقدند خمیدگی های ایجاد شده هنگام تغییر زاویه دید سبب کاهش نور نمایشگر شده، که کاربر را هنگام تماشای تصاویر دچار مشکل می کند.

در ادامه به توضیح هر کدام از صفحات نمایشگر پرداخته، مزایا و معایب آن ها مورد بررسی قرار می گیرند.

تلویزیون های صفحه تخت به خاطر داشتن خطوط مستقیم به راحتی روی دیوار نصب شده، جلوه ای خاص به منزل شما می بخشند از طرفی وجود یک تلویزیون منحنی (curved) می تواند یک تغییر اساسی در طراحی و دکوراسیون منزل شما ایجاد کند به نحوی که توجه افراد (به خصوص مهمانان) را به خود جلب می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   تکنولوژی OLED

فقط به دلیل انحنای قاب، تلویزیون های curve (خمیده) نسبت به مدل های تخت دارای قاب ضخیم تری بوده، هنگام نصب روی دیوار بیرون زدگی لبه ها خودنمایی بیشتری می کند.

زاویه ی دید در تلویزیون های تخت به نوع پنل آن ها بستگی دارد.

برای مثال نمایشگرهای مجهز به پنل آی پی اس (ips) دارای زاویه ی دید گسترده تر بوده در حالی که پنل های va این ویژگی را ندارند همچنین نمایشگرهای اولد (oled) قابلیت نمایش تصویر در زوایای غیر مستقیم را دارند. انحنای موجود در تلویزیون های خمیده (curve) امکان تماشای تصاویر از زوایای غیر مستقیم را برای کاربران فراهم می کند.

زاویه ی دید گسترده برای تلویزیون های خمیده علاوه بر مزایای فراوان، معایبی هم به همراه دارد به طور مثال بر اساس آزمایش های انجام شده روی تلویزیون ها ی خمیده زاویه دید مناسب برای آن ها بین 35- تا 35+ اندازه گیری شده همچنین انعکاس نور در صفحه نمایش این دستگاه، تصاویر را کمی کشیده نشان می دهد.

اگر قصد خرید تلویزیون های منحنی (curve) را دارید، کوچکترین اندازه ی این محصولات 40 اینچ بوده که اندازه های بزرگتر معمولا گران تر و دارای قابلیت های بیشتری هستند اما تلویزیون های تخت در هر سایز و اندازه ای در بازار موجود بوده، شما می توانید بسته به نیازتان آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

اندازه ی صفحه نمایش تلویزیون های خمیده حدود 0.8 بیشتر از صفحه تخت بوده که این ویژگی در بدو ورود نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کرد به عنوان مثال یک تلویزیون 55 اینچی صفحه تخت معادل یک تلویزیون  55.8 اینچی خمیده (curve) است.

این مطلب را از دست ندهید   ویرایش کانال ها در تلویزیون

نقاط قوت تلویزیون های خمیده (منحنی)

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم انحنای قاب این نمایشگرها زاویه ی دید گسترده تری در اختیار کاربران قرار می دهد همچنین کنتراست و وضوح تصاویر در آن ها بیشتر بوده و از نظر طراحی، کاملا مناسب محیط های مختلف (با ابعاد بزرگ و کوچک)  هستند همچنین با استفاده از این محصول به راحتی می توانید خانه ی خود را به یک سینمای کوچک برای دوستان تبدیل کنید.

نقاط ضعف تلویزیون های منحنی

اصلی ترین مشکل این محصولات گران بودن آن هاست که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی  خرید این تلویزیون ها خیلی منطقی به نظر نمی رسد از طرفی تصاویر هنگام نمایش کشیده تر به نظر رسیده و انحنای موجود بر کیفیت تصاویر تاثیر می گذارد. متاسفانه نصب دیواری در این مدل ها رواج چندانی ندارد.

در نهایت با توجه به مطالب ذکر شده، تفاوت تلویزیون های صفحه تخت و خمیده زیاد نبوده، اغلب موارد کاربردهای یکسانی دارند و پیشنهاد ما این است که اگر در خرید تلویزیون محدودیت مالی نداشته، به طراحی و ظاهر آن اهمیت می دهید، از تلویزیون های منحنی استفاده کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =