نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سامسونگ، غول الکترونیکی کره جنوبی، طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی پیشرفته را تولید می کند، از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند. تلویزیون ها یکی از مهمترین خطوط تولید سامسونگ هستند.

Samsung TV Audio: عیب یابی اساسی

اگرچه دستگاه های الکترونیکی سامسونگ به دلیل کیفیت بالا و تلویزیون های قابل اعتماد شهرت دارند، اما ممکن است دچار خرابی و مشکلاتی شوند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که در مورد تلویزیون های سامسونگ گزارش شده است، مشکل در صدا است. اغلب، علت چنین خطایی به سادگی اشکالات یا اتصالات بد است، اما می تواند ناشی از خرابی سخت افزار باشد. در این مقاله، نحوه عیب یابی مشکلات صوتی در تلویزیون سامسونگ خود را یاد خواهید گرفت تا بتوانید به لذت بردن از جریانهای مورد علاقه خود بازگردید!

مرحله 1: وضعیت بیصدا را بررسی کنید

البته اولین چیزهایی که باید امتحان کرد، ساده ترین موارد است. اگر تصویری در تلویزیون دارید اما صدا ندارد، ممکن است مشکل به سادگی فعال کردن عملکرد “بی صدا” از راه دور باشد. با فشردن مجدد دکمه “بیصدا”، ریموت خود را گرفته و صدا را قطع کنید.

مرحله 2: تنظیمات ورودی فعلی را بررسی کنید

در مرحله بعد، با زدن “Source” در ریموت کنترل و دوچرخه سواری از طریق ورودی های موجود، تنظیمات ورودی را در تلویزیون سامسونگ خود بررسی کنید. اگر منبع تلویزیون سامسونگ شما روی م componentلفه ای تنظیم شود که شما تنظیم نکرده اید، هیچ صدایی از بلندگوها پخش نمی شود.

مرحله 3: هدست متصل را بررسی کنید

آیا تا به حال از هدست در تلویزیون خود استفاده کرده اید؟ مخصوصاً گیمرها ممکن است از یک هدفون سیمی متصل به جک خروجی صدا استفاده کنند، و اگر هدفون به برق متصل باشد، هرگونه صدا به آن تجهیزات هدایت می شود و در صورت عدم وجود ممکن است صدای پخش شده را نشنوید. استفاده از هدست با فرض این که هرگز از هدست در تلویزیون خود استفاده نمی کنید، درگاه هدست را برای وجود هرگونه زباله بررسی کنید. ممکن است تلویزیون شما چیزی را در درگاه بگیرد که اجازه نمی دهد صدا به درستی مسیریابی شود.

این مطلب را از دست ندهید   سیگنال ضعیف یا بدون سیگنال تلویزیون سامسونگ

مرحله 4: همه اتصالات فیزیکی را بررسی کنید

اگر هنوز صدا ندارید، تمام اتصالات فیزیکی خود بین تلویزیون و سخت افزارهای مرتبط با آن را بررسی کنید. این شامل کنسول های بازی، گیرنده های ماهواره ای و جعبه های تلویزیون کابلی است. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات به طور ایمن به پورت های مناسب وصل شده اند.

مرحله 5: تنظیمات صدا را بررسی کنید

در نهایت، بررسی کنید تا ببینید کدام کانال خروجی برای صدا انتخاب شده است. اگر بلندگوهای خارجی به تلویزیون متصل شده اید، مطمئن شوید خروجی صدای شما به آنها می رود. برعکس، اگر از بلندگوهای خارجی استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که بلندگوهای داخلی تلویزیون غیرفعال نیستند. این اطلاعات را در قسمت صوتی منوی روی صفحه تلویزیون خود خواهید یافت.

Samsung TV Audio: عیب یابی پیشرفته

اگر هیچ یک از پیشنهادات فوق مشکل صدا را در تلویزیون سامسونگ شما بهبود نمی بخشد، باید به تکنیک های پیشرفته تری بروید.

مرحله 1: چرخه تغذیه تلویزیون سامسونگ خود را انجام دهید

اولین چیزی که باید امتحان کنید یک چرخه قدرت استاندارد قدیمی است. تلویزیون سامسونگ خود را خاموش کرده و آن را از دیوار جدا کنید. یک دقیقه وقت بگذارید تا هر بار ماندگاری در خازن ها یا حافظه محو شود. سپس، تلویزیون را دوباره وصل کرده و دوباره روشن کنید. مانند بسیاری از سخت افزارهای دیگر، خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون اغلب مشکلات موقتی یا گذرا را برطرف می کند که تشخیص آنها دشوار است.

مرحله 2: تنظیم زبان/منطقه فعلی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما دارای زبان مناسب در تنظیم اطلاعات است. “منو” را از راه دور فشار دهید و بخش مربوط به راه اندازی را پیدا کنید. تنظیمات زبان/مکان را پیدا کنید و مطمئن شوید که روی “USA” تنظیم شده است.

این مطلب را از دست ندهید   نکات تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ

مرحله 3: تست تشخیصی داخلی را اجرا کنید

آخرین مرحله عیب یابی پیشرفته، اجرای تست تشخیص صدا داخلی در منوی پشتیبانی تلویزیون سامسونگ است. بسته به نوع و مدل تلویزیون سامسونگ شما، این آزمایش ممکن است در مکان های مختلف در ساختار منو قرار داشته باشد.

“Menu” را از راه دور فشار دهید، سپس منوی “Support” را انتخاب کنید. از آنجا، گزینه “تشخیص خود” را انتخاب کنید و سپس “تست صدا” را انتخاب کنید. تلویزیون از بلندگوهای داخلی ملودی پخش می کند. اگر صدا را می شنوید، مشکل صدا (هر چه که باشد) در اجزای تلویزیون نیست. اگر ملودی را نمی شنوید، به احتمال زیاد مشکلی در مدار صدا در تلویزیون وجود دارد یا بلندگوهای داخلی خراب شده اند.

مقالات مرتبط:

کاربرد برد اینورتر تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =