نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم عامل TIZEN در تلویزیون های سامسونگ چه کاربردی دارد؟

تایزن (TIZEN) یک سیستم عامل آزاد برای تلفن های همراه است که توسط شرکت سامسونگ و بر اساس سیستم عامل لینوکس طراحی و ساخته شده است. این سیستم عامل برخی از ماژول های خود (مثل مدیریت شبکه) را از مگو (MEEGO) دریافت کرده که تلفیقی از سیستم کمپانی های موبلین و نوکیا است.

بدون شک کمپانی سامسونگ در سال های اخیر بزرگترین تولید کننده ی محصولات اندروید گوگل بوده اما در یک اقدام هوشمندانه، نرم افزار جدیدی تحت عنوان TIZEN (تایزن) را طراحی و به بازار عرضه نمود.

هنوز مدت زیادی از معرفی فناوری تایزن نگذشته بود که تلویزیون های سامسونگ مجهز به این سیستم عامل وارد ایران شدند سیستم عامل TIZEN پس از سال ها تحقیق طراحی شده و یکی از مولفه های اصلی اینترنت محسوب می شود. در ادامه برخی از خصوصیات و ویژگی های این سیستم به شما معرفی خواهد شد.

ویژگی های سیستم عامل تایزن (TIZEN)

قابلیت نصب برنامه اندروید

سیستم عامل تایزن محدودیت های موجود در مدل های قبلی (لینوکس) را کاملا برطرف کرده و به راحتی با اپلیکیشن های موجود در بازار سازگار می شود از طرفی سرعت بالای این سیستم عملکرد دستگاه را افزایش می دهد.

نکته: سیستم عامل TIZEN لایه باز (open source) می باشد.

برای نصب این برنامه ی کاربردی روی اندروید مراحل زیر انجام می شود:

ابتدا تلویزیون خود را روشن کرده و وارد حساب کاربریتان شوید سپس برنامه ی ACL for tizen را جستجو و نصب کنید در مرحله ی آخر تنظیمات برنامه ی فوق را فعال و از آن استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر lcd سامسونگ

ویژگی تماشای مسابقات ورزشی به صورت زنده (Samsung Sports Live)

با استفاده از این قابلیت شما به راحتی می توانید مسابقه ی ورزشی دلخواهتان را به صورت زنده (live) تماشا کرده و نتایج آن را روی صفحه مشاهده کنید.

جالب است بدانید رابط کاربری در سیستم عامل tizen بسیار ساده بوده اما ویژگی مهم این سیستم یادگیری آسان آن است به این معنی که پس از مدتی تنها قابلیت های مورد نیاز کاربر را در منوی پایین صفحه تلویزیون نمایش می دهد که این عامل گیج شدن و سردرگمی کاربر را کاهش می دهد.

سیستم عامل تایزن با سیستم های دیگر چه تفاوت هایی دارد؟

در این سیستم تغییرات زیادی در نمای پنل دسترسی ایجاد شده که امکان انتقال محتوا بین دستگاه هوشمند و تلویزیون را برای کاربران فراهم نموده است سرعت بالای این نرم افزار، بهره وری دستگاه را افزایش داده و با فشردن دکمه ی کنترل از راه دور، برنامه های مورد نظر به صورت نواری در پایین صفحه تلویزیون ظاهر می شوند.

در تلویزیون های tizen (تایزن) سامسونگ منوی اصلی به گونه ای طراحی شده که تمام برنامه های مورد نیاز کاربر در مدتی کوتاه قابل دسترس باشد همچنین با استفاده از صفحه اسمارت هاب (smart hub) تمام برنامه ها و بازی های تلویزیون های هوشمند سامسونگ به صورت منظم در اختیار کاربر قرار می گیرد.

اپلیکیشن های اسمارت هاب برای دسترسی بهتر کاربران در 5 گروه برنامه های کاربردی، پرطرفدارترین اپلیکیشن ها، برنامه های ویدئویی، سبک زندگی و سرگرمی دسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   اندازه یخچال سامسونگ

سیستم عامل تایزن (tizen) اولین بار توسط شرکت سامسونگ طراحی و اجرا شد. این سیستم محدودیت های مدل های قبلی را به طور کامل بر طرف کرده و قابلیت های جدیدی در اختیار افراد قرار می دهد.

برنامه های مورد نیاز کاربران در صفحه ی اسمارت هاب (smart hub) به صورت منظم قابل استفاده و دسترسی می باشد ویژگی منحصر به فرد این سیسستم عامل سرعت بالای انتقال محتوا بین دستگاه هوشمند و تلویزیون است.

2.7/5 (3 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =