نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با عملکرد و تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ

تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ به دلیل نقش حیاتی آن در عملکرد سایر بخش ها و حساسیت بالای آن، می بایست با دقت بالا و بی هیچ خطایی انجام پذیرد. هر گونه دستکاری نابجا در بخش پاور، عملکرد سایر بخش ها را مختل کرده و دچار اشکال می سازد. همانگونه که می دانید بخشی که با نام پاور در تلویزیون سامسونگ و سایر دستگاه های الکترونیکی وجود دارد (از آن با نام منبع تغذیه هم یاد می شود)، وظیفه تأمین برق مورد نیاز دستگاه از طریق باطری یا برق شهری را بر عهده دارد. به طور کلی، منبع تغذیه، مداری الکترونیکی است که ولتاژ برق شهر را به ولتاژهای مستقیم مورد نیاز دستگاه تبدیل می کند.

اگر چه منابع تغدیه در انواع مختلفی طراحی و تولید می گردند لیکن در حال حاضر، غالب پاورهای بکار رفته در تلویزیون های سامسونگ از نوع کلیدی است. در منابع تغذیۀ کلیدی، به کمک یک ترانزیستور، جریان عبوری از ترانس، هزاران بار در ثانیه قطع و وصل می شود تا ولتاژ متناوب فرکانس بالا تولید می شود. عمل قطع و وصل کلید، توسط یک نوسان ساز مرجع مربعی انجام می پذیرد. در هر حال دارندگان تلویزیون های سامسونگ می توانند در صورت بروز اختلال در این بخش از دستگاه خویش به مرکز تعمیرات سامسونگ مراجعه کرده و خدمات تخصصی تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ را دریافت نمایند. در صورت عدم امکان تحویل دستگاه به این مرکز، می توان از سیستم سرویس در محل تلویزیون سامسونگ بهره برد.

نشانه های خرابی پاور تلویزیون سامسونگ

خرابی و ناکارآمدی پاور تلویزیون سامسونگ می تواند دلایل متعددی باشد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد. این خرابی ها به هر دلیل که ایجاد شده باشند می بایست در اولین فرصت مرتفع گردند. خرابی های پاور تلویزیون یکی از اشکالات شایع این دستگاه است که معمولاً چند سال پس از استفاده از این دستگاه ظاهر می شوند. شما کاربران گرامی می توانید جهت تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ خویش به مرکز تعمیرات تلویزیون SAMSUNG مراجعه نمایید. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت دوره ای است.

این مطلب را از دست ندهید   میانگین عمر یخچال سامسونگ ساید بای ساید

خراب شدن ترانزیستور های پاور:

برای تعمیر باید ترانزیستور ها عوض شوند. (در برخی از پاور ها STR به کار رفته که ممکن است این قطعه در بازار موجود نباشد. در این صورت برد پاور تعویض خواهد شد. در موارد کمی برای تعمیر ال سی دی باید برد پاور ال سی دی تعویض شد.)

چشمک زدن چراغ LED تلویزیون و روشن نشدن آن:

خرابی دستگاه به دلیل اشکال در بخش پاور است و می بایست پاور تلویزیون سامسونگ تعمیر گردد. (این احتمال نیز وجود دارد که خرابی به دلیل مین برد باشد. پس از بررسی و تست دستگاه علت خرابی مشخص خواهد شد.)

دیر روشن شدن تلویزیون:

دیر روشن شدن تلویزیون در اکثر مواقع مربوط به برد پاور می باشد.

روشن نشدن تلویزیون و توقف بر روی چراغ پاور:

این خرابی در تلویزیون های ال سی دی بیشتر مربوط به برد پاور می باشد. ولی در تلویزیون های ال ای دی بیشتر مربوط به برد مین می باشد. در چنین وضعیتی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ بر روی دستگاه انجام پذیرد. برد پاور تلویزیون های ال سی دی سامسونگ در بیشتر موارد قابل تعمیر می باشد. تعمیر برد مین نیز در بعضی موارد امکان پذیر است.

خاموش شدن اتوماتیک تلویزیون پس از چند ساعت:

این خرابی بیشتر مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد. تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ در مدل های ال ای دی بصورت سرویس در محل امکان پذیر است.

خاموش شدن کامل تلویزیون:

این اشکال نیز مربوط به بخش پاور است و در این شرایط باید تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ توسط کارشناسان آغاز شود. در صورتی که امکان تعمیر در برخی شرایط خاص وجود نداشته باشد امکان تعویض برد نیز وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تلویزیون های قدیمی

نحوه تعمیر پاور تلویزیون samsung

پاور، خود اجزایی دارد که در همکاری با یکدیگر، عملکرد آن را شکل می دهند. خرابی این قطعات و اجزاست که عملکرد منبع تغذیه را مختل کرده و به دنبال آن، موجب بروز مشکلاتی در نحوه کار تلویزیون می شود. برای تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری، اول اجزای پاور، بررسی و عیب یابی می شوند. پس از آن ترانزیستورها، خازن ها و دیگر اجزای معیوب، ترمیم شده و یا تعویض می گردند. در نهایت اگر پاور قابل ترمیم نباشد، این قطعه با نمونه جدید، جایگزین می گردد.

تعویض پاور تلویزیون سامسونگ

در بخش قبل اشاره کردیم که اگر امکان تعمیر پاور تلویزیون سامسونگ وجود نداشته باشد، باید این قطعه را تعویض کرد. تعویض پاور تلویزیون سامسونگ و سایر برندها زمانی انجام می شود که این قطعه سوخته باشد و به طور کلی نتوان از آن استفاده کرد. بسیار مهم است که در این شرایط، قطعه جایگزین شده اورجینال باشد و کیفیت لازم را ارائه دهد. برد پاور غیر اورجینال نه تنها عملکرد درستی در تلویزیون ندارد، ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر دستگاه شود.

تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =