نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج تلویزیون و راه‌های رفع آن کدامند؟

بعد از یک روز شلوغ کاری به خانه آمده، قصد تماشای فیلم مورد علاقه‌تان را دارید اما تلویزیون مشکل پیدا کرده این مطلب راهکارهای ساده‌ی حل مشکلات تلویزیون‌های هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد. بیشتر خرابی‌های رایج تلویزیون به برند خاصی مربوط نبوده، به سادگی رفع می‌شود.

اما اگر ایراد به وجود آمده خیلی حاد بود، لازم است با تکنیسین متخصص تماس گرفته شود. تلویزیون بزرگترین وسیله‌ی سرگرمی، از جمله تفریحاتی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده بنابراین بروز خرابی و عیب آن می‌تواند کلافه کننده باشد مخصوصاً اینکه نتوانیم علت خرابی را پیدا کنیم

مشکل رایج تلویزیون شامل انواع عیوب که عملکرد این دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نیاز به تعمیرات تخصصی دارد. دلایل زیادی باعث بروز این اختلالات شده که کاربران زیادی را نگران کرده. اگر با مشکلات رایج تلویزیون آشنا، راه‌های رفع آن‌ها را بدانید برای تشخیص و تعمیر آن‌ها مشکلات کمتری خواهید داشت.

مشکلات رایج تلویزیون‌های هوشمند

روشن/ خاموش شدن

از مشکلات رایج تلویزیون‌ها به خصوص سامسونگ بوده، کاربران فراوانی از بروز آن شکایت داشته‌اند. به عبارت دیگر تلویزیون شما ناگهان به طور مکرر خاموش سپس روشن شده، باعث بروز مشکلاتی می‌شود. دلیل اصلی بروز این اختلال خرابی مین برد یا برد اصلی بوده، نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارد. راه‌های رفع مشکل عبارتند از: 1- تعویض نرم افزار تلویزیون 2- تعویض قطعات بخش حافظه 3- تعویض کامل مین برد 4- تعویض آی سی) ic)

دیر روشن شدن تلویزیون

بین تلویزیون‌های برند مختلف متداول نیاز به بررسی تخصصی دارد. علت اصلی بروز آن مربوط به بخش پاور بردشده، در روزهای اول، تلویزیون اندکی پس از روشن ماندن و چشمک چراغ استند بای روشن می‌شود. به مرور زمان این ایراد بیشتر شده تا جایی که موجب آسیب بخش مین برد و دستگاه کامل خاموش می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   آیا تلویزیون سامسونگ شما خراب شده است؟

هاله‌ی سیاه روی تصویر ایجاد می‌شود.

از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون به خصوص در برند سامسونگ زیاد دیده می‌شود. علت اصلی خرابی بک لایت بوده ومتاسفانه بیشتر اوقات باید تعویض شود. باید بدانید تعویض قطعه‌ی بک لایت کاری سخت و تخصصی بوده پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین مجرب کمک گرفته شود.

تاریک/ روشن شدن قسمت بالای تصویر

ممکن است بعضی اوقات قسمت بالایی تصویر روشن/تاریک شده که این ایراد مستقیم به خرابی پنل مربوط است. برای رفع این ایراد، پنل باید به طور تخصصی تعمیر که کار حساس و فوق العاده ظریفی است. در صورت بروز خطا هنگام تعمیر، قطعه کاملاً خراب شده، باید عوض شود.

قطع ناگهانی تصویر

در صورت خرابی برد (آخرین پردازنده‌ی تصویر قبل اعمال به پنل تلویزیون) تصویر ناگهان قطع شده، البته بک لایت و نور زمینه هنوز وجود دارند.

تصویر بعد چند ثانیه قطع می‌شود

دراین مورد احتمال زیاد برد بک لایت یا led های داخل پنل که وظیفه‌ی تولید نور دارند، خراب و نیاز به تعمیر دارند.

از دیگر مشکلات شایع تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاریکی تصویر تلویزیون؛
  • کمرنگ شدن تصویر؛
  • رنگ پردازی مشکل دارد؛
  • ظهور خطوط افقی و عمودی؛
  • نصفی بخشی از تصویر دچار مشکل می‌شود؛
  • شطرنجی شدن صفحه نمایشگر؛
  • گاهی اوقات نمایشگر رنگ سیاه را خاکستری نشان می‌دهد؛
  • تصویر کامل نشان داده نمی‌شود؛
  • تلویزیون تصویر نداشته، صدا دارد؛
  • زمان اتصال کابل HDMI، تصویر ندارد؛
  • صدا با تاخیر یا اصلاً شنیده نمی‌شود،
  • تلویزیون به ریموت کنترل عکس العمل نشان نمی‌دهد؛
  • شکستگی و آبخوردگی پنل تلویزیون؛
  • تلویزیون به وای فای متصل نمی‌شود؛

جمع بندی

در این مقاله خرابی‌های رایج تلویزیون و راه‌های رفع آن در اختیار کاربران قرار گرفت. در صورت بروز هرگونه مشکل سخت افزاری/ نرم افزاری ابتدا خودتان اقدام به رفع آن ولی اگر مشکل خیلی حاد بود، حتماً با تکنیسین‌های شرکت ما تماس و راهنمایی بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با پنل تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =