نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکار حل مشکل تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

یکی از مهم ترین موارد در گیمینگ انتخاب نمایشگر خوب با حداقل تاخیر ورودی است که لذت انجام بازی را برای گیمرها دو چندان کرده، باعث افزایش جذابیت این گجت ها می شود.

در ادامه مفهوم تاخیر ورودی و اهمیت آن به طور مفصل برای کاربران مشخص خواهد شد پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

فاصله ی زمانی فرستادن و پخش تصاویر روی صفحه نمایشگر را تاخیر ورودی در تلویزیون گفته، این ویژگی در بازی های ویدئویی و استفاده از تلویزیون به جای مانیتور خیلی مهم و حائز اهمیت است جالب است بدانید در بازی ها هر تاخیر 25 میلی ثانیه ای به ضرر بازیکن تمام شده، اگر این تاخیر به 125 میلی ثانیه برسد تقریبا انجام بازی غیر ممکن خواهد بود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم تاخیر ورودی در واقع مقدار زمانی است که تصویر از منبع دریافت و به فرستنده منتقل می شود که این ویژگی برای گیمرها هنگام انجام بازی بسیار مهم تلقی شده، افزایش این زمان می تواند ضررهای فراوانی به این افراد وارد سازد.

نکته ی مهم: تاخیر ورودی با زمان پاسخ دهی دو مفهوم جداگانه بوده، هر کدام کاربرد خاصی دارند به طور کلی زمان مورد نیاز برای تغییر رنگ یک پیکسل را زمان پاسخگویی گفته، به مراتب کمتر از تاخیر ورودی تلویزیون است به عبارت ساده تر زمان پاسخ به تاری حرکت تصاویر مربوط می شود.

راهکار حل مشکل تاخیر ورودی تلویزیون

امروزه تلویزیون ها با حداقل تاخیر ورودی طراحی و ساخته می شوند اما هنگام بروز این مشکل می توانید روش های زیر را انجام دهید:

  • ابتدا تلویزیون خود را در حالت بازی (pc) قرار دهید؛
  • سپس تمام تنظیمات تلویزیون خود را غیر فعال کنید؛
  • همچنین امتحان کردن سایر بخش های تنظیمات دستگاه و حالت های ورودی مختلف می تواند کارساز باشد؛
این مطلب را از دست ندهید   پنل تلویزیون سامسونگ

برای حداقل کردن میزان تاخیر ورودی در تلویزیون های سامسونگ می توانید با استفاده از منوی general ، گزینه ی system را فعال نموده در این حالت میزان تاخیر ورودی دستگاه به حداقل می رسد.

توجه کنید اگر تلویزیون را برای تماشای فیلم یا برنامه ی مورد علاقه تان خریداری می کنید این مولفه ضرورت چندانی ندارد همانطور که قبلا اشاره کردیم این ویژگی تنها برای گیمرها (بازیکنان) هنگام بازی مهم است.

چرا نشان دادن تصاویر در تلویزیون طول می کشد؟

در تاخیر زمان نمایش تصویر در تلویزیون، سه عملکرد نقش مهم و اساسی دارند 1- ارسال از منبع تصویر 2- پردازش آن 3- نمایش روی صفحه. به طور کلی سیگنال ها همیشه با یک فرمت به تلویزیون فرستاده نمی شوند در واقع وظیفه ی یک تلویزیون تبدیل سیگنال های آنالوگ (RGB) به دیجیتال بوده که فرآیندی زمان بر است به طور کلی اگر تاخیر زیادی از منبع آنالوگ دارید بهتر است از منبع دیجیتال به جای آن استفاده کنید چون منابع مذکور برای عملیات تبدیل و انتقال سیگنال ها زمان کمتری نیاز دارند.

محوه ی پردازش ویدئو ها در تلویزیون چگونه است؟

جالب است بدانید تصاویر ارسال شده در ویدئو قابلیت تغییر داشته که این تغییرات عبارتند از: اضافه کردن امکانات (منوهای اضافی)، تنظیم روشنایی و رنگ و تغییر مقیاس بندی تصاویر.

به طور کلی زمان تاخیر ورودی ارتباط مستقیمی با سرعت پردازنده ها و میزان پردازش مورد نیاز داشته، حتی اگر قادر به کنترل سرعت پردازنده ها نباشید می توانید از طریق تنظیمات منوهایی را فعال کرده تا سرعت آن ها افزایش یابد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون QLED سامسونگ

نمایش تصویر

پس از پردازش تصاویر نوبت به نمایش آن ها روی صفحه ی تلویزیون می رسد که انجام این کار هم بسته به نوع و تکنولوژی دستگاه می تواند کم یا زیاد شود به طور کلی نمایشگرهای پلاسما قدرت انتقال و تغییر بیشتری نسبت به صفحه نمایش های ال سی دی دارند.

میزان تاخیر ورودی چگونه اندازه گیری می شود؟

باید بدانید تاخیر ورودی جزء اجزای تلویزیون محسوب نشده، به نوع منبع و تنظیمات تلویزیون بستگی دارد همچنین ساده ترین راه برای اندازه گیری این ویژگی  اتصال کامپیوتر به تلویزیون و نمایش یک محتوا به طور همزمان است. که میتوانید از تست leo bodnar برای انجام این کار استفاده کنید .

طراحان از پردازش بالای ویدئو ها خبر داشته، به همین دلیل در طراحی و ساخت تلویزیون های امروزی حالت بازی قرار گرفته تا به این وسیله سرعت پردازش افزایش یافته و برخی از فرایندهای زمان بر آن حذف شوند اما برخی اوقات برای رسیدن به میزان تاخیر ورودی بهینه لازم است برخی تنظیمات دستکاری شوند.

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم تاخیر ورودی برای تماشای فیلم، ویدئو، مسابقات ورزشی حتی شبکه های آنلاین کاربرد محسوسی نداشته، فقط هنگام انجام بازی های رایانه ای و اموری که مستلزم عکس العمل سریع هستند، اهمیت می یابد. برای کاهش میزان تاخیر ورودی ساده ترین راه قرار دادن تلویزیون در حالت بازی (pc) است توجه کنید که هر تاخیری که کمتر از 50 میلی ثانیه باشد برای مخاطبین غیر قابل تشخیص است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =