نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تلویزیونهای هوشمند ویروسی می شوند؟

پیشرفت سریع تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت باعث انجام کارهای روزانه در سریع ترین زمان ممکن شده همچنین امکانات و قابلیت های فراوان تلویزیونهای هوشمند باعث شده افراد برای داشتن این دستگاه ها درمنزل رغبت فراوانی نشان دهند تا جایی که امروزه اغلب خانواده ها از اسمارت تی وی (تلویزیون هوشمند) استفاده می کنند با رشد روزافزون تلویزیون های هوشمند کاربران نگران این مسئله هستند که آیا این تلویزیون ها هم ویروسی میشوند؟ هنگام ویروسی شدن تلویزیون چه کنیم؟ درپاسخ باید گفت  تمام محصولات هوشمند قابلیت ویروسی شدن را داشته اما با انجام تکنیک هایی میتوان از این کار جلوگیری، این مشکل را رفع نمود.

 تلویزیون های هوشمند هم مانند هر وسیله ی دیگری ویروسی شده تا جایی که سازندگان آن توصیه می کنند بعد از مدتی تلویزیونتان را اسکن نمایید پس اینکه اسمارت تی وی ها ویروسی نمی شوند یک باور غلط بوده، نباید به این حرف ها اعتماد کرد متاسفانه افرادی به نام هکر از طریق اینترنت وارد تلویزیون شما شده، کارهایی انجام می دهند که باعث ویروسی شدن دستگاه می گردد بحث هک کردن فقط مختص تلویزیون های هوشمند نبوده و هیچ گاه ریشه کن نمی شود اما از طرفی وجود این افراد باعث ارتقای سیستم های هوشمند شده، سازندگان و تولیدکنندگان محصولات هوشمند در حال بروز رسانی قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری این محصولات هستند در ادامه عوامل ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند معرفی و تک تک بررسی می شوند.

عوامل ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند

تفاوت اصلی تلویزیون های هوشمند و قدیمی در اتصال به اینترنت بوده پس این دستگاه ها دارای مرور گر بوده و مثل یک لپ تاپ بزرگ عمل می کنند بنابراین کاربران به راحتی می توانند در دنیای مجازی به وب گردی و گشت و گذار پرداخته که این کار مزایا و معایبی برای تلویزیون دارد بازکردن سایت های نامعتبر باعث ورود ویروس و تروجان به دستگاه شده، عملکرد آن را مختل می کند. عامل دیگر ویروسی شدن تلویزیون استفاده از فلش ویروسی است به عبارت دیگر شما با وارد کردن فلش، ویروس و تروجان را وارد دستگاهتان می کنید پس لازم است قبل اتصال فلش از سالم بودن آن مطمئن شوید همچنین برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون، از باز کردن سایت های نامعتبر بپرهیزید.

این مطلب را از دست ندهید   خدمات نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ

چگونه می فهمیم تلویزیونمان ویروسی شده؟

اسکن کردن تلویزیون یکی از راه های تشخیص ویروس بوده، در ادامه روش اسکن کردن را توضیح می دهیم:

ابتدا وارد بخش تنظیمات شده، به قسمت General بروید؛

پس از ورود، بخش System Manager باز شده، برای شروع فرایند اسکن به بخش Smart Security رفته و گزینه ی scan را انتخاب کنید؛

چگونه تلویزیون ویروس کشی می شود؟

اسکن کردن تلویزیون باعث تشخیص ویروس دستگاه شده همچنین برای جلوگیری از ویروسی شدن دستگاه انجام می شود اما اگر تلویزیونتان ویروسی شده باشد می توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید لازم است بدانید فعال کردن حالت تنظیمات کارخانه باعث به هم ریختن تنظیمات اولیه ی دستگاه شده بنابراین بهتر است قبل reset (ریست) کردن دستگاه با متخصصین تعمیر تلویزیون تماس، از آنها راهنمایی بگیرید جالب است بدانید سیستم عامل نصب شده روی تلویزیون های هوشمند اندروید و لنوکس بوده و طراحی آن ها به گونه ای ست که تنها فرمت های خاصی از فیلم، ویدئو، موسیقی و… را پشتیبانی می کند پس هنگام خرید حتما اطلاعاتی درباره ی فرمت های پشتیبانی شده ی دستگاه از فروشنده کسب کنید.

آیا نصب آنتی ویروس از ویروسی شدن تلویزیون جلوگیری می کند؟

افزایش استفاده از اینترنت برای دانلود فیلم، عکس یا وب گردی احتمال هک سیستم شما را بالا برده، مثل این است که شما فردی غریبه را به حریم شخصیتان وارد می کنید ازطرفی عدم استفاده از تلویزیون های هوشمند به احتمال ویروسی شدن آن ها منطقی به نظر نمی رسد طبق تحقیقات انجام شده، تلویزیون های هوشمند هدف هکرها بعد گوشی های هوشمند بوده، سالیانه هزاران هزار نفوذ به برنامه های مایکروسافت و حملات به گوشی های هوشمند توسط هکرها انجام می شود.

این مطلب را از دست ندهید   کنسول بازی

سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «ویروسی شدن تلویزیون هوشمند»

  1. سلام وقتتون بخیر
    حدود چهار سال است که یک تلوزین سامسونگ اسکارت دارم، مدتی بود که کمی هنگ می‌کرد. از منوی تنظیمات آن را اسکن کردم، هیچ ویروسی پیدا نشد ولی بعد از آن تلویزیون خیلی هنگ می‌کند. روشن و خاموش کردم ولی هیچ فرقی نکرد. مشکل کجاست؟ پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =