نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون های سامسونگ

یکی از اختراعات  ساده و پر کاربرد بشر در دهه ی اخیر هدفون های بیسیم بوده، که امروزه به جالب ترین وسیله ی الکترونیکی تبدیل شده است. احتمالا شما برای استفاده از هدفون دلایل متعددی از جمله: عدم سلب آسایش دیگران، تلاش برای حذف صداهای اضافی محیط هنگام گوش دادن به فایل صوتی مورد نظرتان داشته یا شاید بخواهید فایلی را محرمانه گوش دهید.

اولین هدفون های تولید شده بسیار کاربر پسند و استفاده از آنها کاری ساده بود در این هدفون ها کافی بود فیش مربوطه را به پورت صوتی روی دستگاه متصل، و موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید اما نسل جدید هدفون ها ساختاری پیچیده داشته، استفاده از آن ها کارچندان راحتی نیست. در این وسایل دستگاه مورد نظر (در بیشتر مواقع تلویزیون یا گوشی هوشمند) باید سخت افزار لازم برای ارتباط هدفون را داشته، یا از قطعه ی جانبی برای اتصال استفاده نماید.

برخی اوقات لازم است برای استفاده از هدفون بی سیم تنظیماتی روی دستگاه مورد نظر (گوشی موبایل، لپ تاپ، تلویزیون، تبلت و…) انجام داده که در اغلب موارد کار پیچیده ای نیست اما در ابتدای کار ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد لذا در این مطلب قصد داریم روش های متداول برای اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون را در اختیار کاربران قرار دهیم همراه ما باشید.

اتصال از طریق پشتیبانی بلوتوث داخلی تلویزیون

در بیشتر تلویزیون ها روش اتصال بلوتوث به دستگاه در منوی تنظیمات وجود نداشته، می توانید از طریق دفترچه راهنما این قابلیت را پیدا کنید جالب است بدانید تمام تلویزیون ها یک منوی خدمات مخفی داشته، فقط تکنیسین ها و تعمیرکاران اجازه ی دسترسی به این تنظیمات را دارند اما جای نگرانی نیست. شما به راحتی می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت کد مخصوص این منو را یافته، با توجه به مدل تلویزیون هوشمندتان، به این قسمت وارد شوید. قدم بعدی پس از ورود، پیدا کردن گزینه های موجود در بخش

این مطلب را از دست ندهید   به هم ریختگی رنگ تلویزیون

Bluetooth (معمولا در منوی Engineering قرار دارد.) و فعال کردن آنهاست. پس از انجام این کار می توانید تلویزیون خود را ری استارت (restart) کنید حالا هنگامیکه به بخش صدا در تنظیمات دستگاهتان می روید خروجی بلوتوث باید در آن مشخص باشد.

استفاده از یک ارسال کننده صدای بلوتوثی

روش بالا هنگامی کاربرد دارد که تلویزیون هوشمند از Bluetooth پشتیبانی کند اما گاهی ممکن است این قابلیت وجود نداشته باشد در این شرایط می توانید از یک ارسال کننده ی صدای بلوتوثی استفاده نمایید نکته ی قابل ذکر این است که دستگاه مبدل (ارسال کننده صدا) به راحتی قابل شارژ بوده، می توانید آن را از فروشگاه های لوازم تلویزیون خریداری نمایید ویژگی اصلی این مبدل انتقال فایل های صوتی در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه است.

امکان اتصال به بلوتوث دستگاه های جانبی

ممکن است شما همراه تلویزیون از دستگاه جانبی دیگری مثل استریم مدیا، کنسول بازی و… استفاده کنید که خودشان امکان اتصال به بلوتوث را دارند در این حالت دیگر لازم نیست به بلوتوث تلویزیون متصل شوید به راحتی می توانید هدفون خود را به دستگاه های جانبی متصل کرده، فایل مورد نظرتان را گوش کنید البته نکته ی قابل ذکر این است که قبل انجام هر کاری باید ابتدا تنظیمات بلوتوث در این دستگاه ها را فعال کنید.

استفاده از یک هدفون بی سیمRF

تقریبا تمام تلویزیون های قدیمی و هوشمند پورت  RF داشته، به کمک آن می توان از طریق جک تلویزیون و امواج رادیویی صدا را به هدفون بی سیم منتقل کرد مزایای هدفون های بی سیم RF عبارتند از: برد بالا، قیمت پایین و پشتیبانی گسترده. جالب است بدانید این هدفون می تواند صدا را تا فاصله ی 100 متر پشتیبانی کند اما یک نقطه ضعف مهم دارد نسبت به امواج و فرکانس های وسایلی مثل رادیو، ماکروویو، تلفن های بیسیم و… حساس است لذا بهتر است این وسایل از هدفون بیسیم دور نگه داشته شوند.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد برد تیکان تلویزیون

آخرین روش، استفاده از هدفون های بیسیم مادون قرمز است این دستگاه می تواند جایگزین مناسبی برای هدفون های بیسیم RF بوده، نسبت به اشعه ی مادون قرمز تجهیزات الکترونیکی حساس نیست بیشتر تلویزیون ها  از خروجی امواج مادون قرمز پشتیبانی کرده، اگر چنین قابلیتی در دستگاه شما وجود نداشت می توانید این فرستنده را به طور جداگانه خریداری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفت =