نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

امروزه تلویزیون دیگر یک جعبه کوچک نیست که تصاویری را از فرستنده های محدود دریافت کرده و به نمایش بگذارد. تنوع این محصولات به اندازه ای است که انتخاب بهترین مدل از بین آنها دشوار شده است. سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لوازم خانگی، انواع گوناگون تلویزیون را تولید و روانه بازار کرده است. محصولات این برند به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از فناوری های نوین همیشه مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. اگر قصد خرید یکی از مدل های LCD یا LED این برند را دارید، بد نیست اول این مطلب را مطالعه کنید.

ما راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ را با جزئیات کامل به شما ارائه داده ایم تا انتخاب و خرید درست تری داشته باشید. در ادامه مطلب امروز با معیارهایی همچون مدل، ابعاد، قیمت تلویزیون سامسونگ و مواردی از این دست آشنا می شوید. به این ترتیب می توانید ضمن توجه به بودجه خود بهترین تلویزیون را خریداری کرده و نهایت بهره را از آن ببرید. در صورت نیاز به راهنمایی های تخصصی تر نیز می توانید از کارشناسان مجرب نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

بهترین تلویزیون سامسونگ 2021

یکی از معیارهای خرید تلویزیون، جدید بودن آن است. بیشتر کاربران تمایل دارند که تلویزیونی از بین محصولات جدید خریداری کنند. حتی افرادی هستند که به محض عرضه مدل جدید، آن را خریداری می کنند تا از پیشرفته ترین قابلیت ها بهره مند شوند. اگر شما هم تمایل به استفاده از محصولات جدید و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های تلویزیون هستید، بد نیست بهترین تلویزیون سامسونگ 2021 را بشناسید.

سامسونگ در سال گذشته تمرکز ویژه ای روی تولید و عرضه تلویزیون های سری Q و سری R داشت. محصولات جدید این دو خانواده ابعاد بزرگی دارند و در سری Q به 75 و 82 هم رسیده اند. شاید دلیل این کار، نمایش بهتر تفاوت کیفیت تصویر 4K با 8K باشد. همچنین سری تلویزیون‌های گران‌قیمت Q90 و Q80 همه از فناوری Ultra Viewing Angle سامسونگ برخوردار هستند. بنابراین قبل از خرید تلویزیون سامسونگ، حتما محصولات 2021 این برند را بررسی کنید.

نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

قیمت تلویزیون سامسونگ

عوامل متعددی بر قیمت تلویزیون سامسونگ و سایر برندها تاثیر می گذارند. پیش از هرچیز باید بدانید که برند، خود یک عامل تاثیرگذار است و محصولات برندهای مطرح، معمولا گران تر هستند. ابعاد و اندازه هم بر قیمت تلویزیون سامسونگ تاثیر می گذارد. تلویزیون های بزرگ تر قیمت بیشتری در مقایسه با مدل های کوچک تر دارند. مساله دیگر در تعیین قیمت تلویزیون، قابلیت ها و آپشن های به کار رفته در این دستگاه است.

تلویزیون های هوشمند گران تر هستند و باید هزینه بیشتری برای خرید آنها پرداخت کنید. همچنین مدلهای جدیدی که به قابلیت های نوین و کاربردی در بخش های صدا و تصویر مجهز هستند (مثل تلویزیون های 4K) با قیمت بالاتری به فروش می رسند. پیش از خرید تلویزیون سامسونگ، حتما قیمت آن را مد نظر قرار دهید تا خرید بهتر و آگاهانه تری داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع خطوط عمودی در تلویزیون سامسونگ

کیفیت تصویر از نظر 4K و HDR

یکی از معیارهای مهم در خرید تلویزیون Samsung و سایر برندها، کیفیت تصویر است. استاندارد HDR چند سالی است که در تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرد و اخیرا، 4K هم به استانداردهای تصویری اضافه شده است. اما فرق این دو کیفیت تصویر چیست؟ به تعداد پیکسل های موجود در رزولوشن تصویر، 4k گفته می شود. درواقع تلویزیون های 4K دارای رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ هستند.

این یعنی در صفحه نمایش، تعداد ۳۸۴۰ پیکسل افقی و ۲۱۶۰ پیکسل عمودی با نسبت ۱٫۷۸:۱ قرار گرفته اند که معمولا آن را با نسبت ۱۶ به ۹ هم بیان می کنند. برای بیان رزولوشن ۴K از عباراتی همچون Ultra HD, UHD,2160p, QFHD هم استفاده می شود. HDR  مخفف High Dynamic Range است و معنایی متفاوت از رزولوشن را ارائه می دهد. HDR به عنوان یک توسعه دهنده فاصله (کنتراست) بین نقاط سفید و سیاه است که با آن میتوان میزان درخشندگی نقاط سفید را اصلاح و یا بیشتر کرد.

ابعاد تلویزیون

دومین فاکتور مهم در خرید تلویزیون که تنها محدود به محصولات سامسونگ نیست، ابعاد و اندازه دستگاه است. بسیاری از کاربران تصور می کنند که تلویزیون های بزرگ لزوما بهتر هستند. اما چنین چیزی از اساس اشتباه است. شما باید اندازه تلویزیون را متناسب با ابعاد اتاق یا فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. به عنوان مثال؛ استفاده از یک تلویزیون ۶۵ اینچی در اتاق ۹متری نتیجه چندان جالبی به دنبال نخواهد داشت.

تلویزیون های بزرگ تر تعداد پیکسل کمتری در هر اینچ دارند و تماشای آنها از فاصله نزدیک، کیفیت تصویر را کاهش خواهد داد. بنابراین بهتر است پیش از خرید تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری، به اندازه دستگاه و تناسب آن با ابعاد محیط توجه کنید.

قابلیت اتصال

قابلیت اتصال هم مساله مهمی است و باید قبل از خرید تلویزیون به آن توجه کنید. باید مشخص کنید که می خواهید چه دستگاه هایی را به تلویزیون متصل کنید. سینمای خانگی، کنسول بازی، فلش و هارد و … از جمله ابزار جانبی هستند که هریک به خروجی مجزا احتیاج دارند.

وجود درگاه های HDMI ، LAN  یا Wi-Fi برای تلویزیون ها ضروری است و اگر به تعداد کافی وجود نداشته باشند، قابلیت اتصال دستگاه های جانبی به این دستگاه بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید تجهیزات مختلف را به تلویزیون وصل کنید، حتما خروجی ها را چک کنید تا از خرید تلویزیون سامسونگ مورد نظرتان پشیمان نشوید. مطلب آموزش اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را مطالعه کنید.

مدل تلویزیون

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کمپانی سامسونگ مدل های متنوع تلویزیون را در فهرست تولیداتش جای داده است. شما باید ببینید کدام مدل برایتان مناسب تر است. جالب است بدانید در حال حاضر بیشتر تلویزیون های خانگی از نوع ال سی دی هستند. led ها هم در واقع نوعی ال سی دی هستند که تنها در فناوری نور پس زمینه دارای تفاوت هایی می باشند. درحقیقت، غالب تلویزیون‌هایی که در بازار وجود دارند، از پنل‌های LCD با نور پس‌زمینه‌ LED استفاده می‌کنند؛

این مطلب را از دست ندهید   دلایل ایجاد صفحه نمایش سیاه مرگ در تلویزیون سامسونگ

پس دو اصطلاح LED و LCD در مقابل هم قرار نمی‌گیرند. تاکید روی تفاوت بین ال ای دی و ال سی دی تنها نوعی ترفند بازاریابی است که عرضه کنندگان این دستگاه از آن استفاده می کنند. اما تلویزیون های OLED سامسونگ متفاوت بوده و قیمت بالاتری هم دارند. در این مدل ها به جای لایه ‌های LCD و نور پس‌ زمینه‌ LED، لایه‌ا‌ی از  LEDهای اورگانیک تعبیه شده است. این لایه می تواند به صورت مجزا نور تولید کند. پیش از خرید تلویزیون سامسونگ در نظر داشته باشید که مزیت اصلی اولدها کیفیت فوق العاده تصویر است.

انواع تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از تولید کنندگان با سابقه تلویزیون است و نیاز و سلیقه کاربران را به خوبی می شناسد. این شرکت مدل های متنوع تلویزیون را هم زمان با پیشرفت این حوزه، تولید و عرضه کرده است. در این قسمت به صورت اجمالی، انواع تلویزیون سامسونگ را معرفی کرده و اطلاعاتی را در مورد خصوصیات فنی هریک از آنها به شما ارائه می دهیم. با شناخت این مدلها کار انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ برای شما راحت تر شده و به خوبی می دانید که کدام مدل برایتان مناسب تر است.

تلویزیون ال سی دی سامسونگ

تلویزیون های LCD تا چند سال محبوب ترین مدل های این دستگاه محسوب می شدند. این مدلها در اندازه های مختلف، عموما تا 55 اینچی، تولید شدند و طرفداران بسیار زیادی هم داشتند. LCD  مخفف عبارت “Liquid Crystal Display” و به معنای صفحه نمایش کریستال مایع است. ذرات و مولکول‌های کریستال مایع در میان صفحات شیشه ‌ای پلاریزه شده و فیلترهای LCD در تلویزیون رنگی قرار دارند.

یک لایه الکترود بسیار باریک هم کریستال مایع را تحریک می کند. روند کاری تلویزیون ال سی دی به این صورت است که نور توسط یک لامپ ولتاژ بالا ایجاد شده و توسط منعکس ‌کننده، شدت یکسانی پیدا می ‌کند. انواع تلویزیون ال سی دی سامسونگ توسط این شرکت تولید و عرضه شده که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها می توانید به بخش معرفی محصول در وب سایت نمایندگی سامسونگ مراجعه کنید.

تلویزیون ال ای دی سامسونگ

پس از مدتی، سامسونگ هم مثل دیگر شرکتها، تلویزیون های ال سی دی را جایگزین مدل های ال ای دی کرد. تلویزیون ال ای دی سامسونگ و به طور کلی LED ها از نظر ساختاری تفاوت چندانی با LCD ندارند. تنها نور زمینه آنها با ال سی دی ها متفاوت است و با استفاده از دیودهای نوری ساخته می شوند.

همچنین به دلیل استفاده از لامپ های ال ای دی، تلویزیون های LED معمولا عمر بیشتری دارند. زاویه دید تلویزیون‌ های LED بهتر از مدل های LCD است و تصاویر از جهات مختلف (بالا، پایین، چپ و راست)، تصاویر بهتر دیده می ‌شوند. برای خرید تلویزیون سامسونگ، این تفاوت ها را در نظر گرفته و سپس بین ال سی دی و ال ای دی انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چرا مرکز نمایندگی تعمیرات تلویزیون؟

Smart tv سامسونگ

جالب است بدانید که اولین تلویزیون اسمارت، توسط شرکت سامسونگ تولید و عرضه شد. منظور از اسمارت تی وی، تلویزیون های هوشمندی هستند که قابلیت های هوشمند مختلفی از جمله اتصال به اینترنت و … را دارند. کاربری ویژه این مدلها باعث شده که کاربرانی که از گجت های هوشمند استفاده می کنند هم به آنها علاقه مند شوند. Smart tv سامسونگ و تلویزیون های هوشمند دیگر برندها، قابلیت های متنوعی همچون برنامه های کاربردی یا همان app ، پخش ویدئو و صوت آنلاین، گشت و گذار در اینترنت، بازی و بعضا IPTV  است.

اسمارت تی وی ها به کاربران خود این امکان را می دهند که وب گردی کرده و حتی بازی های مورد نظرشان را از اینترنت دانلود و اجرا نمایند. البته به مرور زمان قابلیت های بی شمار دیگری هم به تلویزیون های هوشمند اضافه شد که پیشنهاد می دهیم پیش از خرید تلویزیون سامسونگ، با آنها آشنا شوید. یک اسمارت تی وی سامسونگ می تواند تصور شما را از تلویزیون و کاربرد آن تغییر دهد.

تلویزیون OLED سامسونگ

تلویزیون OLED سامسونگ پیش از مدلهای کیولد تولید شده و با عبور جریان الکتریسیته از مواد تولید کننده رنگها کار می کند. مهم‌ترین برتری OLEDها آن است که هر پیکسل بصورت مستقیم نور ساتع می‌کند و خبری از لامپ های فلورسنت یا LED در آنها نیست. تلویزیون های اولد معمولا نازک تر هستند و وزن آنها هم کمتر است.

در عین حال عملکرد OLED به مراتب بهتر از دیگر مدل های تلویزیون است. نکته دیگری که پیش از خرید تلویزیون سامسونگ باید مد نظر داشته باشید، این است که اولدها درخشندگی و وضوح تصویر بسیار بالایی دارند. در فناوری OLED نیازی به نور پس زمینه نیست و به همین دلیل، پنل بسیار باریک است. در نتیجه تلویزیون اولد سامسونگ و دیگر برندها ضخامت بسیار کمی در حدود 4 تا 7 میلی متر دارند.

تلویزیون های QLED سامسونگ

کمپانی سامسونگ جزء اولین تولید کنندگانی بود که از فناوری QLED در تلویزیون هایش استفاده کرد. دلیل نامگذاری این تلویزیون ها استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات در آنهاست. کیولدها یک پنل LED دارند که به فناوری کوانتوم دات مجهز شده است و از نظر ساختار و کیفیت نمایش، پیشرفته تر از ال ای دی و ال سی دی هستند.

تکنولوژی کوانتوم دات در تلویزیون‌ ها با قرار دادن یک لایه یا یک فیلم از نقطه ‌های کوانتومی روی نور پس‌ زمینه‌ پنل LED معمولی کار می ‌کند. این لایه دارای ذرات بسیار ریزی است که هریک، نور مجزایی را از خود ساطع می کنند. طبق ادعای تولید کنندگان، تلویزیون های QLED سامسونگ قادرند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف تولید کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =