نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایای استفاده از ips چیست؟

با ظهور نسل جدید تلویزیون ها که تحت عنوان LCD وled شناخته میشوند، هر کدام از شرکت های سازنده برای طراحی و تولید پنل های صفحه نمایش اسمارت تی وی های خود از فناوری جدیدی استفاده میکند IPS صفحه نمایشگری است که امروزه در مانیتورها و تلویزون های هوشمند کاربرد بسیاری داشته، بیشتر تولید کنندگان محصولات الکتریکی تمایل به استفاده از این تکنولوژی در محصولاتشان را دارند درادامه به تعریف IPS مزایا/ معایب آن و چگونگی عملکرد این صفحه نمایش در تلویزیون پرداخته میشود.

IPS چیست؟

در این صفحه نمایش  کریستال های مایع در حالت تراز کنار هم قرار گرفته، با استفاده از میدان الکتریکی اعمال شده بین مولکول های کریستال اقدام به نگه داشتن آن ها کنار هم میکند. باید بدانید این تکنولوژی بیشتر درپنل کاربرد داشته، کیفیت و وضوح رنگ خوبی به نمایش میگذارد البته بیشتر متخصصین IPS را مناسب تماشای محتوا دانسته، چندان مناسب نمایشگرهای گیمینگ نیستند.

به طور کلی این نمایشگر در مقایسه با پنل TN سایه ی کمتری در تصویر ایجاد کرده، گزینه ی بهتری محسوب میشود همچنین قابلیت های فراوان IPS قیمت آن را نسبت به تکنولوژیTN بیشتر کرده چون مزایای این صفحه نسبت به TN زیادتراست.

جالب است بدانید IPS در تلویزیون های عادی به خصوص LED ها بسیار به کاررفته، یکی از بهترین نمایشگر ها در تولید رنگ و زاویه ی دید محسوب میشود همچنین با استفاده از این صفحه لذت دیدن محتواهای ویدئویی از جمله فیلم و سریال های جدید و قدیم برای کاربران فراهم شده تا جایی که شرکت LG از سال 2007 از این تکنولوژی در تولیدات خود به فراوانی استفاده کرده همچنین کمپانی اپل درسال 2010 برای طراحی و ساخت آیپدهای خود ا ز تکنولوژی IPS بهره برده است پیشنهاد ما این است که هنگام انتخاب صفحه نمایش به دو چیز توجه کنید: 1- نوع پنل به کار رفته 2- مشخصات فنی. قطعا اگر هر دوی این موارد رعایت شوند، صفحه نمایش تلویزیون یا مانیتور شما ایده آل است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض یخچال سامسونگ

هنگام خرید مانیتور یا تلویزیون جدید ممکن است درابتدا متوجه تفاوت پنل به کار رفته در آنها نشوید اما لازم است بدانید پنلIPS نسبت به TN مزایایی داشته، روش جدیدی برای افزایش کیفیت رنگ، سرعت و زاویه ی دید محسوب شده، همچنین هنگام لمس از حساسیت کمتری نسبت به TN برخوردار است صفحه نمایشگرهایTN تحت فشار تیره و مات شده، تصویر روشن تر به نظر میرسد به دلیل همین قابلیت، این نمایشگرها برای صفحات لمسی مناسب هستند در حال حاضر IPS تنها توسط شرکت LG تولید شده، سایر برندها نظیر سامسونگ، LG، پاناسونیک و فیلیپس صفحه نمایشگرهای مورد نیاز برای طراحی تلویزیون ها را از این کمپانی خریداری میکنند.

 IPS ابتدا در سال 1996 تولید شد اما تا الان هنوز استاندارد نشده، نسخه های جدید این صفحه مانند Super IPS و IPS Pro نسبت به IPS بهبود یافته اند.

عده ای از متخصصان معتقدند نمایشگرهای TN نسبت به IPS قابلیت های بیشتری داشته، به دلیل ارزانی بین تولید کنندگان محبوبیت بیشتری دارند همچنین پنل های TN میتوانند روشنایی بیشتری نسبت به نسخه های جدید IPS داشته باشند که خود عامل مهمی در جذب کاربران است.

ویژگی های مهم پنل IPS

این صفحه نمایشگر قابلیت های فراوانی از جمله: زمان پاسخ دهی بالا، کنتراست زیاد تصویر و کالیبره کردن رنگ ها داشته، همچنین این پنل نسبت به ضربه ها مقاوم بوده، نسبت به پنل TN طول عمر بالاتری دارد.

معایب پنل های IPS

مهمترین عیوب این صفحه نمایشگر عبارت است از:

مصرف برق آن نسبت به TN بیشتر و هزینه ی تولید این نمایشگر نسبت به سایر پنل های مشابه بسیار گران تر است.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

کلام آخر

پنل ها از اصلی ترین اجزاء تلویزیون های هوشمند محسوب و انواع مختلفی دارد رایج ترین صفحه نمایش به کار رفته در محصولات الکترونیکی از جمله مانیتور و تلویزیون، IPS بوده که قابلیت های فراوانی از جمله کنتراست مناسب تصویر، عدم حساسیت به لمس و … دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =