نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عملکرد پنل VA چگونه است؟

درصد بالایی از کاربران کامپیوترهای شخصی (personsl computer ) را افراد عادی تشکیل داده که علاقه ی خاصی به استفاده از تکنولوژی های روز در زمینه های مختلف ندارند از این رو شرکت های سازنده ی محصولات الکترونیکی از جمله صفحه نمایشگرها با توجه به نیاز کاربران پنل های خاصی تحت عنوان VA تولید کرده تا رضایت نسبی آن ها را برآورده  سازد از ویژگی های این پنل می توان به مقرون به صرفه بودن و قابلیت های بالا هنگام نمایش تصویر اشاره کرد که باعث فروش بالای این نمایشگر نسبت به سایرین شده است.

ویژگی های پنل VA

کاربران خانگی مجبورند در فواصل زمانی زیاد به مانیتور خیره شده، این کار باعث آسیب به چشم می شود به همین دلیل سازندگان در طراحی و ساخت پنل های va این مشکل را برطرف کرده، کارمندان و افراد عادی به راحتی می توانند تا هر زمان بخواهند از مانیتورهای مجهز به فناوری va استفاده نمایند.

صفحه نمایشگرهای مذکور قیمت ارزان تری نسبت به پنل های ips داشته، زمان پاسخ دهی در این پنل ها مناسب و کنتراست تصاویر بالاست

مجموع  این مشخصات  کنار هم  پنل های va را به گزینه ای مناسب برای ادارات، سازمان ها و کاربران خانگی تبدیل کرده است.

پنل های آی پی اس چه ویژگی هایی دارند؟

نمایش طبیعی و بدون اغراق رنگ ها یکی از مهم ترین خواسته های مورد توجه طراحان و گرافیست ها بوده، این ویژگی در پنل های  ips به طور جذاب و ایده آل رعایت شده است در واقع کالیبراسیون و ترکیب رنگ برای عکاسان بسیار مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است که این ویژگی تنها در مانیتورهای مجهز به تکنولوژی آی پی اس یافت می شود. اما این نمایشگرها نقاط ضعفی همچون تغییر رنگ و عدم نمایش صحیح تصویر در زوایای مختلف هم دارند به طور کلی زاویه ی دید در این پنل ها نسبت به سایرین گسترده تر و زمان پاسخ دهی در سطح مناسبی قرار دارد جالب است بدانید این صفحه نمایشگرها به طور اختصاصی برای گرافیست ها و طراحان حرفه تولید شده، اما قابلیت های فراوان آن سبب شده تا علاقه مندان به بازی های رایانه ای نسبت به خرید این پنل ها اقدام کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون مناسب گیمینگ

اگر قصد تماشای فیلم یا سریال در اتاقی بزرگ و از زوایای مختلف را دارید خرید پنل های آی پی سی می تواند نیازتان را برطرف سازد اما اگر علاقه مند به تماشای تلویزیون در فضای تاریک با کیفیت بالا هستید صفحه نمایشگرهای va می توانند گزینه ی مناسبی برای شما باشند.

تفاوت پنل های ips و va

زاویه ی دید

به فضایی که درآن بدون افت کیفیت تصویر به تماشای تلویزیون می نشینید، زاویه ی دید گفته می شود جالب است بدانید پنل های ips در این زمینه نسبت به رقیبان خود برنده بوده، مهم ترین مزیت این صفحه نمایشگر محسوب می شود. جالب است بدانید درنمایشگرهای  va  از زاویه ی  20 درجه به بالا با افت شدید کیفیت تصاویر مواجه شده در حالی که صفحه نمایشگرهای ips  این مشکل را نداشته، در زاویه ی 50 درجه به بالا نیمی از درخشندگی تصویر خود را از دست می دهند.

کنتراست تصویر

همانطور که می دانید مهم ترین عامل درکیفیت تصویر کنتراست آن بوده، در این زمینه نمایشگرهای va عملکرد بهتری داشته، رنگ سیاه با کیفیت بهتری نمایش داده می شود به همین دلیل است که برای تماشای تلویزیون در اتاق تاریک بهتر است از این نمایشگرها استفاده شود.

یکپارچگی رنگ سیاه

در این زمینه هم نمایشگرهای va عملکرد بهتری نسبت به ips دارند.

تفاوت های فنی

در نمایشگرهای ال سی دی کریستال های مایع در بسته های کوچک رنگی قرار داشته که پیکسل های رنگی را تشکیل می دهند جالب است بدانید این بلورها هنگام شارژ با برق واکنش نشان داده، تغییر موقعیت می دهند که می تواند باعث مسدود شدن یا کم / زیاد شدن نور شود.

این مطلب را از دست ندهید   6 دلیل برای گرم نشدن مایکروفر سامسونگ

در فناوری آی پی اس کریستال های مایع خود را به طور افقی قرار می دهند همچنین هنگام عبور جریان برق با چرخش اجازه ی ورود نور را می دهند اما در نمایشگرهای va کریستال ها خود را به صورت عمودی تراز کرده، هنگام شارژ تغییرموقعیت داده و افقی می شوند

درنهایت لازم است بدانید هر کدام از فناوری های صفحه نمایشگرهای lcd مزایا و معایبی داشته هیچکدام بر دیگری برتری نداشته، حتی برخی موارد ضعف های مشابهی در آن ها دیده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =