نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه گوشی خود را به تلویزیون متصل کنیم؟

امروزه تلفن های همراه نقش مهمی در زندگی بشر داشته، بسته به نوع نیاز کاربر می توانند نقش های زیادی ایفا کنند. این محصول دردهه های اخیر به جزء جدانشدنی زندگی انسان ها تبدیل شده، در صورت نداشتن آنها یک حس کمبود در بیشتر افراد ایجاد می شود اما باید بدانید جدا از مزیت های فراوان این تجهیزات الکترونیکی، نباید از معایب و ایراد های آن ها غافل شویم.

از اصلی ترین قابلیت های اسمارت فون ها امکان تماشای فیلم و عکس در هر لحظه است اما آیا صفحه ی کوچک این دستگاه می تواند نیازهای کاربران را برآورده سازد؟ بیشتر کاربران به این سوال پاسخ منفی داده، ترجیح آن ها تماشای فیلم و عکس در صفحه نمایشگرهای بزرگ است.

امروزه به دلیل پیشرفت های بسیاری که در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی اتفاق افتاده انتقال اطلاعات متنی و تصویری دیگر یک رویا نیست. اما سوال اصلی این است که چگونه میتوانیم فایل های متنی و تصویریمان را از گوشی به تلویزیون انتقال دهیم؟ درادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

روش انتقال فایل از تلفن به تلویزیون

ساده ترین راه انتقال فایل از تلفن همراه به تلویزیون استفاده از کابل چند رسانه ای (HDMI) بوده اما برخی گوشی های قدیمی این کابل را پشتیبانی نمی کنند در این شرایط چه باید کرد؟

پیشنهاد ما این است که به جای استفاده از کابل چند رسانه ای، از طریق پورت microUS ،از کابل های MHL و SlimPort استفاده کنید چون این پورت ها توسط اکثر گوشی های همراه پشتیبانی شده تقریبا عملکردی مشابه داشته، در واقع هر دو درگاه از محتوای صوتی/ تصویری پشتیبانی می کنند همچنین برای اتصال به تلویزیون لازم است یک کابل رابط یا اصطلاحا دانگل خریداری  تا سیگنال های تلفن همراه را با تلویزیون سازگار کند البته این کار استفاده از این کابل ها را پر هزینه تر می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

جالب است بدانید کابل های MHL و SlimPort انواع گوناگونی داشته، متداول ترین نوع آن ها رزولوشن تصاویر را تا 4K بهبود می بخشد نکته ی قابل ذکر این است که برای استفاده از کابل MHL نیازمند یک منبع تغذیه هستید. توصیه می کنیم قبل خرید کابل های اتصال حتما مطمئن شوید تلویزیون شما پورت های مخصوص آن ها را داشته باشد در ادامه روش اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل های MHL  و اسلیم پورت مرحله به مرحله بیان می گردد.

اتصال تلفن همراه به تلویزیون توسط کابل MHL

ابتدا شارژر را از طریق کابل microUS به برق متصل کرده، سر آن را به گوشی یا تبلت خود وصل کنید سپس ورودی تلویزیون خود را در حالت  HDMI قرار داده، باید تصویر مورد نظر ظاهر شود.

نکات مهم هنگام استفاده از کابل MHL

قبل انجام هر کاری باید مطمئن شوید آیا تلفن همراه شما  این کابل را پشتیبانی می کند یا نه.

وقتی گوشی هوشمند به تلویزیون متصل است روشنایی آن در حالت حداقل قرار گیرد این کار از داغی بیش از حد آن هنگام استفاده جلوگیری می کند.

هنگام انجام بازی با استفاده از کابل HML خروجی تصویر گوشی خود را روی 60 هرتز تنظیم کنید.

اتصال تلفن همراه به تلویزیون با استفاده از کابل اسلیم پورت (Slimport)

روش عملکرد این پورت مشابه MHL بوده، فقط امکان استفاده از خروجی های DVI و VGA در این پورت فراهم شده همچنین استفاده از آن بسیار ساده است کافیست ابتدا پورت تلفن همراهتان را به سرهای USB و HDMI متصل سپس کابل اسلیم پورت را به تلویزیون متصل کرده و ورودی آن را در حالت  HDMI قراردهید از اتصال USB به پشت تلویزیون حتما مطمئن شوید چون اتصال جریان برق از این طریق انجام می شود در صورت نداشتن پورت مذکور می توانید از شارژر خود برای تامین برق استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال اینترنت به تلویزیون

از روش های دیگر اتصال تلفن همراه به تلویزیون های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش بیسیم

در این روش انتقال اطلاعات از طریق امواج مخابراتی صورت گرفته، مهمترین ویژگی آن نداشتن محدودیت مکانی هنگام انتقال و اصلی ترین نقطه ضعف آن حساسیت در مقابل امواج رادیویی و اشعه ی مادون قرمز است.

  • استفاده از قابلیت میراکست (Miracast) در انتقال اطلاعات؛
  • اتصال تلفن همراه به تلویزیون با استفاده از قابلیت WIDI؛
  • دانگل کروم کست؛

کلام آخر اینکه روشهای زیادی برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون وجود دارد که مهمترین آن ها در این مقاله در اختیار کاربران قرار گرفت فقط هنگام انتقال اطلاعات حتما بسیار مراقب باشید که تلویزیون یا گوشی موبایلتان ویروسی نشوند برای جلوگیری از این مشکل حتما آنتی ویروس مناسب روی هر دو دستگاه نصب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =