نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با حالت کارائوکه در سیستم صوتی تلویزیون

در مقالات پیشین درباره ی انواع سیستم های صوتی نصب شده روی تلویزیون های هوشمند و تاثیر این تجهیزات در کیفیت صدا نکاتی در اختیار کاربران قرار گرفت اکنون می خواهیم حالت کارائوکه در سیستم های صوتی مختلف را تعریف و نحوه ی عملکرد آن را بررسی کنیم برای آشنایی بیشتر با این قابلیت لازم است ابتدا با مفهوم آن آشنا شوید.

کارائوکه (karaoke) چیست؟

ابزاری سرگرم کننده برای خوانندگان و علاقه مندان به موسیقی بوده، امکان پخش موسیقی های بی کلام فیلم و سریال در این وسیله فراهم شده است همچنین اجزای تشکیل دهنده ی این دستگاه الکترونیکی عبارتند از: یک نمایشگر و یک میکرفون برای ضبط صدا. جالب است بدانید این قابلیت در سیستم های صوتی پیشرفته و سینمای خانگی تعبیه شده است.

تاریخچه ی پیدایش karaoke

این کلمه از ترکیب دو واژه ی کارا (به معنی خالی) و ئوکه (به معنی ارکستر) تشکیل و در مجموع به معنای ارکستر خالی در فارسی ترجمه شده است این قابلیت اولین بار در سال 1971 توسط  یک موسیقی دان چینی به نام دایسوکه اینوئه به جهان معرفی، حدود 9 سال بعد در کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا رواج بسیاری پیدا کرد.

نحوه ی عملکرد کارائوکه

این وسیله ی هیجان انگیز به شما این امکان را می دهد که مانند یک ستاره ی واقعی آواز خوانده و احساس تازه ای را تجربه کنید برای استفاده از این دستگاه کافیست آهنگ مورد نظرتان را انتخاب و پلی ( play) کنید در این شرایط ترانه به صورت بی کلام پخش و اشعار آن روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر می شود .

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد پیکسل در تلویزیون

بااستفاده از میکروفون صدای شما ضبط و در صورت تمایل با صدای اصلی خواننده مقایسه شده و به شما امتیاز می دهد از این وسیله ی دیجیتالی می توانید در مهمانی های دوستانه استفاده کرده و لحظات شاد و مفرحی در کنار آن ها داشته باشید.

Karaoke در ایران

این دستگاه اولین بار توسط شرکت آیوا در ایران معرفی و آهنگ های بی کلام دکتر محمد اصفهانی به طور پیش فرض در کارائوکه قرار گرفت که مورد استقبال کاربران ایرانی قرار نگرفت  امروزه شرکت ال جی با توجه به سلیقه ی افراد مجموعه ای از آهنگ های محبوب در تمام سبک های موسیقی رابه طور پیش فرض در تنظیمات کارائوکه های تولیدی خود قرار داده که با استقبال عموم مردم مواجه و به عنوان یک وسیله ی سرگرمی محبوب میان کاربران ایرانی شناخته شده است

Karaoke نه تنها به عنوان یک وسیله ی مفرح و سرگرم کننده شناخته می شود بلکه به شکوفایی استعداد شما در زمینه موسیقی و خوانندگی کمک بسیاری می کند نکته ی جالب توجه این است که این گجت امکان خوانندگی در سبک و گویش های مختلف را داشته، برای استفاده از آن محدودیت سنی وجود ندارد همچنین کارائوکه شور و هیجان بیشتری به مراسم و جمع های دوستانه ی شما داده و شادی یک تفریح انرژی بخش را برای شما فراهم می کند حال سوال اصلی این است که چگونه می توانیم کارائوکه ی شخصی تولید کنیم؟

روش راه اندازی کارائوکه ی شخصی

برای استفاده از این قابلیت دوراه پیش روی شماست

روش اول: صدای خواننده به طور کامل از روی آهنگ حذف شده، به راحتی می توانید خودتان به بازخوانی آهنگ بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون آبخورده

روش دوم: صدای خواننده به طور خفیف روی نسخه ی اصلی آهنگ باقی مانده، صدای شما به عنوان میکس روی آن قرار میگیرد

جالب است بدانید کارائوکه می تواند روی لپ تاپ، کامپیوترهای شخصی (pc) و گوشی های هوشمند نصب و استفاده شود در ادامه دواپلیکیشن متداول برای ایجاد karaoke شخصی و خانگی معرفی می شود:

خوشبختانه بیشتر نرم افزارهای موجود در بازار سیستم عامل های اندروید و ios را پشتیبانی می کند. محبوبترین برنامه های موبایلی برای تولید ارکستر خالی شخصی بین کاربران Sing! By Smule و The Voice: Sing and Connect است که هر دوی این نرم افزارها با استفاده از قابلیت های مشابه به شما امکان خواندن و اجرا روی آهنگ های مختلف را می دهد نکته ی جالب این است که می­توانید هنگام ضبط صدا جلوه های ویژه ای مثل اکو و لرزش را اضافه کنید تا صدای واضح  و جذابتری داشته باشید.

سیستم های صوتی انواع و قابلیت های فراوانی داشته، در این مطلب دستگاه جدیدی تحت عنوان کارائوکه به کاربران معرفی شد. کارائوکه (karaoke) از ترکیب دو واژه ی کارا (خالی) و ئوکه (ارکستر) تشکیل شده و ابزاری برای آواز خواندن محسوب می شود با استفاده از این وسیله می توانید لذت یک جمع دوستانه ی جذاب و هیجان انگیز را کنار عزیزانتان تجربه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =