نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد زاویه دید در تلویزیون چگونه است؟

همانطور که می دانید زاویه ی دید یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تلویزیون محسوب شده، به عبارت بهتر هرچه زاویه ی دید تلویزیون شما بهتر و فاصله ی بیننده تا این دستگاه معقولانه تر انتخاب شود، کیفیت بهتری از این وسیله ی هوشمند دریافت خواهید کرد در این مقاله قصد داریم به تعریف زاویه ی دید، نحوه ی عملکرد و کاربرد آن و معرفی تلویزیون ها با زاویه ی دید بالا بپردازیم پس همراه ما باشید.

بهترین زاویه ی دید تلویزیون کدام است؟

اگر زاویه ی دید تلویزیون شما کم باشد بیشتر رنگ ها در فاصله ای دور بی رنگ و محو شده، کیفیت تصویر افت می کند. باید بدانید تلویزیون با زاویه ی دید بالا (178 درجه یا 9 درجه از هر طرف) مناسب اتاق های متوسط بوده و از هر جهت قادر به تماشای تصاویر آن هستید به طور کلی بهترین زاویه ی دید تلویزیون مستقیم، از رو به رو می باشد همچنین اگر زاویه ی دید دستگاه شما بالا باشد، حتی زمانی که از بغل به آن نگاه می کنید کیفیت تصویر پایین نیامده، هیچ تغییری رخ نمی دهد.

زاویه ی دید گسترده چیست؟

با استفاده از این قابلیت شما می توانید از بالا، پایین و کناره ها به تماشای تصاویر با کیفیت پرداخته، با تغییر جهت دید، روشنایی و رنگ تصاویر افت نمی کند برای بهره مندی از این قابلیت شما می توانید تلویزیون هایی با زاویه دید 178 درجه (89 درجه از هر طرف) خریداری و استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   نمایشگرهای LED و LCD

چه زمانی زاویه ی دید تلویزیون مهم تلقی می شود؟

اگر شما به تنهایی در حال تماشای فیلم یا مسابقه ی مورد علاقه تان هستید به راحتی می توانید تلویزیونتان را به گونه ای تنظیم کنید که درست مستقیم و جلوی شما قرار گیرد اما اگر تعداد مخاطبین بیش از دو نفر باشد زاویه ی دید مهم تلقی شده و لازم است به آن توجه شود.

زاویه ی دید جانبی (دید خارج از محور)

منظور از زاویه ی دید مستقیم، محور زاویه ی جلویی تلویزیون بوده و از صفر (0) درجه شروع می شود. هرچه از این محور به طرفین حرکت کنیم زاویه دید گسترده تر شده به طوری که از جایی به بعد زاویه ی دید جانبی یا خارج از محور اتفاق می افتد بهتر است.

با اصطلاحات مرسوم در این حوزه آشنا شده تا هنگام بروز مشکلاتی همچون کیفیت پایین و غیر شفاف بودن تصاویر، کم رنگ شدن نقاط سیاه در نتیجه افت کنتراست تصویر و خیلی مشکلات دیگر بتوانیم به راحتی آن ها را تشخیص و حل نماییم.

اصطلاح دید جانبی زمانی استفاده می شود که زاویه ی دید مخاطب از کنار و گوشه ی تصویر باشد در این گونه موارد افت کنتراست و کیفیت تصویر از 30 درجه جانبی شروع شده،  گاهی اوقات این میزان به 45 درجه ی جانبی تغییر پیدا می کند اما زمان مناسب اندازه گیری زاویه ی خارج از محور درست بعد از افت کیفیت و کنتراست تصویر است.

کدام تلویزیون زاویه ی دید بهتری دارد؟

معمولا تلویزیون های مجهز به فناوری پلاسما مشکل زاویه ی دید نداشته زیرا هر پیکسل به طور جداگانه روی تصویر روشن می شود از طرفی چون در تلویزیون های ال سی دی نور پس زمینه توسط کریستال های مایع و در پنل بک لایت تولید می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

این دستگاه ها زاویه ی دید جانبی مناسبی ندارند به طور کلی استفاده از پنل های IPS سبب افزایش زاویه ی دید و کنکتراست تصاویر شده، نسبت به پنل های VA وtn عملکرد بهتری دارد.

روش اندازه گیری زاویه ی دید تلویزیون

آسان ترین راه اندازه گیری این ویژگی مراجعه به دفترچه ی راهنما و مشاهده ی مشخصات تلویزیون است البته اغلب موارد اعداد و ارقام موجود صحیح نبوده، بیشتر جنبه ی تبلیغات دارند. در این موارد خودتان اقدام به اندازه گیری میزان زاویه ی دید دستگاه نمایید.

هرچه زاویه ی دید یا viewing angle در تلویزیون بیشتر باشد، کیفیت تصاویر نمایش بهتر خواهد بود همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم زاویه ی دید برای یک فرد خیلی مهم تلقی نمی شود اما اگر تعداد مخاطبین زیاد و زاویه ی دید آن ها به طور غیر مستقیم باشد.

باید حتما از یک تلویزیون با زاویه دید بالا استفاده کنید البته این قابلیت به نوع پنل به کار رفته در دستگاه هم بستگی دارد همچنین بهتر است برای نشستن زاویه ی خاصی انتخاب کرده که افت تصویر در آن کم باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =