نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله با نحوه اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون سامسونگ آشنا شوید. از استفاده از کابل های مناسب گرفته تا استفاده از آداپتور برق به جای کابل برق. قبل از ادامه اتصال جعبه دیجیتال خود، لطفاً شماره سریال موجود در پشت جعبه دیجیتال خود را برای مراجعات بعدی یادداشت کنید.

اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون

تجهیزات مورد نیاز اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون سامسونگ

برای اتصال جعبه دیجیتال به سامسونگ خود به سه کابل نیاز دارید:

  • کابل برق برای جعبه دیجیتال
  • کابل کواکسیال برای اتصال جعبه دیجیتال به پریز برق
  • کابل ویدیو برای اتصال جعبه دیجیتال به تلویزیون سامسونگ شما

لطفاً توجه داشته باشید: جعبه دیجیتال شما ممکن است به جای کابل برق نشان داده شده در بالا، یک آداپتور برق داشته باشد.

استفاده از کابل ویدیو مناسب

کابل ویدئویی که استفاده می کنید به مدل جعبه دیجیتال و ورودی های موجود در پشت تلویزیون سامسونگ شما بستگی دارد. به پنل پشتی یا کناری تلویزیون سامسونگ خود نگاه کنید تا ببینید چه ورودی هایی در دسترس هستند (مانند HDMI، کامپوننت، RCA). لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کابل به بخش ویدیو در واژه نامه کابل ها و اتصالات مراجعه کنید.

  • کامپوننت یا HDMI: برای فیلم HD. یک جعبه دیجیتال HD و یک تلویزیون سامسونگ HD برای مشاهده کانال ها به صورت HD مورد نیاز است.
  • کواکسیال یا ترکیبی: برای ویدیو با کیفیت استاندارد. اگر یک جعبه دیجیتال با کیفیت استاندارد و/یا یک تلویزیون سامسونگ با کیفیت استاندارد دارید، از این کابل ها استفاده خواهید کرد. یا اگر جعبه دیجیتال HD دارید اما به تلویزیون سامسونگ با کیفیت استاندارد وصل می‌شوید (یعنی HDMI یا Component در دسترس نیست)، می‌توانید جعبه دیجیتال خود را با استفاده از اتصال ترکیبی یا کواکسیال به تلویزیون سامسونگ متصل کنید. این پیکربندی یک تصویر با کیفیت استاندارد به تلویزیون سامسونگ شما ارسال می کند.
این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی کیفیت پایین تصویر

نحوه اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون سامسونگ

این دستورالعمل ها را برای اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون سامسونگ خود دنبال کنید.

  • یک سر کابل کواکسیال ارائه شده را به پریز دیواری خود بپیچانید و سر دیگر را به درگاه کابل ورودی یا ورودی RF در پشت جعبه دیجیتال بپیچانید.
  • کابل های ویدئو/صوتی را به تلویزیون سامسونگ و جعبه دیجیتال خود وصل کنید. بسته به جعبه دیجیتالی که خریداری کرده اید، ممکن است چند گزینه برای استفاده از کابل ها داشته باشید. رایج ترین کابل های مورد استفاده HDMI (تصویر HD) یا کامپوزیت (تصویر با کیفیت استاندارد) هستند.
  • آداپتور برق را از پریز برق دیواری به جعبه دیجیتال خود وصل کنید
  • جعبه دیجیتال را روشن کنید
  • دکمه INPUT یا SOURCE را روی کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ فشار دهید تا به ورودی صحیحی که در مرحله 2 شناسایی کرده اید تغییر دهید.
  • اگر از کابل کواکسیال برای اتصال جعبه دیجیتال به تلویزیون سامسونگ خود استفاده می‌کنید، با استفاده از دکمه‌هایی که مستقیماً روی تلویزیون سامسونگ یا روی کنترل از راه دوری که در ابتدا همراه تلویزیون سامسونگ شما بود (نه Shaw Remote) به طور دستی به کانال 3 (در برخی مناطق 4) تغییر دهید.
  • اکنون باید تصویر را ببینید. راهنمای شما تقریباً یک ساعت طول می کشد تا لیست ها را پر کند

نحوه تعیین ورودی صحیح

برای تعیین پورت ورودی صحیح تلویزیون سامسونگ خود این مراحل را دنبال کنید.

  1. پورت ورودی تلویزیون سامسونگ خود را که در آن کابل ویدیو را وارد کرده اید (از جعبه دیجیتال) شناسایی کنید و به برچسب بالای پورت یا اطراف آن توجه داشته باشید (مانند HDMI1، Component3، AV1، و غیره). این برچسب نوع اتصال ویدیویی را که بین جعبه دیجیتال خود و تلویزیون سامسونگ استفاده کرده اید نشان می دهد.
  2. مطمئن شوید که جعبه دیجیتال روشن شده است.
  3. دکمه INPUT (یا SOURCE، ANT) را مستقیماً روی تلویزیون سامسونگ خود (یا روی کنترل از راه دور ارائه شده به همراه تلویزیون سامسونگ، نه کنترل از راه دور Shaw) فشار دهید تا زمانی که برچسب ورودی که شناسایی کرده اید روی صفحه انتخاب شود و تصویری را مشاهده کنید. روی صفحه تلویزیون سامسونگ شما
این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل اصلی تلویزیون سامسونگ

لطفاً برای برچسب‌های معمول ورودی تلویزیون سامسونگ برای کابل‌های ویدیویی فهرست شده به جدول زیر مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =