نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر جعبه تلویزیون سامسونگ Shaw شما روشن نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از مراحل و نکات زیر مشکل را عیب‌یابی کنید. شایع‌ترین دلایل پریزهای دیوار، میله‌های برق، مشکلات کنترل از راه دور و تنظیمات تلویزیون سامسونگ هستند – همه به راحتی با استفاده از دستورالعمل‌های زیر برطرف می‌شوند. در برخی موارد، اگر در منطقه شما قطعی برق/خدمات وجود داشته باشد، خدمات تلویزیون سامسونگ شما ممکن است برای مدت کوتاهی در دسترس نباشد. برای رفع عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون مطالعه نمایید.

عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون

راه اندازی مجدد جعبه و عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون

برای عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون گاهی اوقات تنها چیزی که برای اصلاح این مشکل نیاز است راه اندازی مجدد جعبه تلویزیون سامسونگ است.

  • جعبه تلویزیون سامسونگ خود را خاموش کنید.
  • کابل برق را از پشت دستگاه جدا کنید.
  • کابل برق را از پریز دیواری یا نوار برق جدا کنید.
  • 30 ثانیه صبر کنید، سپس کابل برق را دوباره وصل کنید.
  • 30 ثانیه تا 2 دقیقه صبر کنید تا جعبه تلویزیون سامسونگ راه اندازی مجدد شود
  • جعبه تلویزیون سامسونگ خود را روشن کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

نکته از یک فناوری: “فهرست راهنمای شما ممکن است تا یک ساعت پس از راه اندازی مجدد جعبه تلویزیون سامسونگ به عنوان “اعلام شود” خوانده شود. سپس اطلاعات راهنمای شما به طور خودکار برمی گردد.”

استفاده از دکمه فیزیکی پاور

برای عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون با فشار دادن دکمه پاور واقع در جلوی دستگاه، تلویزیون سامسونگ باکس را روشن کنید. همه جعبه‌های تلویزیون سامسونگ Shaw دارای دکمه پاور در جلو هستند، به جز DCT 700 و Gateway Portal.

این مطلب را از دست ندهید   علل ایجاد مشکلات تصویر تلویزیون LCD سامسونگ

بررسی پریز و نوار برق

برای عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون ممکن است در پریز برق یا نوار برقی که جعبه تلویزیون سامسونگ خود را به آن وصل کرده اید مشکلی وجود داشته باشد. در حالی که گزینه های عیب یابی زیر را امتحان می کنید، هنگام جدا کردن کابل ها از پریزهای دیواری و میله های برق مراقب باشید.

عیب یابی پریز دیواری:

  1. جعبه تلویزیون سامسونگ را به پریز دیواری دیگری وصل کنید.
  2. جعبه شکن خانه خود را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا قطع کننده پریز دیواری قطع شده است یا خیر. اگر چنین است، کلید را در موقعیت «روشن» قرار دهید تا برق آن پریز بازگردد، سپس جعبه تلویزیون سامسونگ خود را روشن کنید.
  3. بررسی کنید که آیا پریز دیواری که جعبه تلویزیون سامسونگ شما به آن وصل شده است یک “پریز سوئیچ” است که توسط یک سوئیچ دیواری کنترل می شود یا خیر.

عیب یابی نوار پاور:

  1. سعی کنید نوار برق را به یک پریز دیواری دیگر وصل کنید.
  2. سعی کنید جعبه تلویزیون سامسونگ را مستقیماً به پریز دیواری وصل کنید. اگر بعداً بتوان جعبه تلویزیون سامسونگ را روشن کرد، ممکن است مشکل از نوار پاور شما باشد.
  3. برخی از میله‌های برق جدیدتر دارای پورت اصلی هستند. هنگامی که دستگاه‌هایی که به این پورت‌ها وصل شده‌اند خاموش می‌شوند، برق هر چیز دیگری که به نوار برق وصل شده است خاموش می‌شود.

استفاده از دکمه حالت CBL کنترل از راه دور

برای عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون برخی از ریموت کنترل‌های Shaw دارای دکمه‌های حالت در بالا هستند – با برچسب CBL، TV، VCR، AUX، AUD و DVD – که به شما امکان می‌دهد انواع مختلف دستگاه‌ها را کنترل کنید. اگر یکی از دکمه‌های حالت را فشار دهید، کنترل از راه دور آن دستگاه را کنترل می‌کند تا زمانی که دکمه حالت دیگری را فشار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   سیگنال ضعیف یا بدون سیگنال تلویزیون سامسونگ

دکمه CBL را فشار دهید، بنابراین کنترل از راه دور شما جعبه تلویزیون سامسونگ شما را کنترل می کند. سپس دکمه پاور (PWR) را فشار دهید تا تلویزیون سامسونگ باکس شما روشن شود.

نکته از یک فناوری: دکمه CBL باید با فشار دادن روشن شود. اگر نشد، باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و دوباره امتحان کنید.

برنامه ریزی دوباره

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن جعبه تلویزیون سامسونگ شما این است که ممکن است کنترل از راه دور شما از برنامه خارج شده باشد. برای برنامه ریزی مجدد آن، مقاله How To: برنامه ریزی کنترل از راه دور Shaw خود را بخوانید.

به عنوان نمونه ای از آسان بودن، اگر ریموت مدل Shaw “Atlas” دارید، باید:

  1. دکمه CBL را روی ریموت فشار دهید
  2. دکمه Setup را فشار داده و نگه دارید تا دکمه CBL دو بار پشت سر هم چشمک بزند
  3. 1376 را وارد کنید، CBL باید دوبار فلش شود
  4. روی کنترل از راه دور Power را فشار دهید تا آن را تست کنید

اگر از یک کنترل از راه دور شخص ثالث استفاده می کنید، برای راهنمایی به وب سایت پشتیبانی سازنده دستگاه مراجعه کنید.

غیرفعال کردن سنسور نور پویا تلویزیون سامسونگ

برای عیب یابی روشن نشدن جعبه تلویزیون برخی از تلویزیون سامسونگ ها دارای سنسورهای خودکار هستند که تنظیمات کنتراست و روشنایی آنها را تنظیم می کنند. این سنسورها گاهی اوقات می توانند باعث درگیری با سنسورهای مادون قرمز در کنترل از راه دور Shaw شوند.

برای بررسی اینکه آیا سنسورهای نور تلویزیون سامسونگ شما با کنترل از راه دور تداخل دارند یا خیر:

  • تلویزیون سامسونگ را خاموش کن.
  • وقتی تلویزیون سامسونگ خاموش است، سعی کنید جعبه تلویزیون سامسونگ خود را با استفاده از کنترل از راه دور Shaw روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   اتصال جعبه دیجیتال خود به تلویزیون سامسونگ

اگر جعبه تلویزیون سامسونگ شما روشن می شود، به این معنی است که تلویزیون سامسونگ شما ممکن است یک سنسور محیطی نصب کرده باشد که با کنترل از راه دور تداخل دارد. برای یافتن و غیرفعال کردن این ویژگی می توانید از کنترل از راه دور همراه با تلویزیون سامسونگ استفاده کنید. ممکن است به عنوان سنسور نور، حسگر روشنایی، حالت ECO یا نور پس زمینه برچسب گذاری شود. برای جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای تلویزیون سامسونگ یا وب سایت سازنده تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: آیا می توانید صفحه تلویزیون LCD ترک خورده را تعمیر کنید؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفده =