نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر روی تلویزیون سامسونگ خود صفحه سیاهی می بینید و در نتیجه نمی توانید از انعکاس صفحه سامسونگ استفاده کنید، دلایل و راه حل های ممکنی وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل امتحان کنید. در این مقاله به برخی از مشکلات رایجی که می تواند باعث سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ شود و نحوه تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ می پردازیم.

تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ

تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ و صفحه سیاه مرگ

بیایید با ناامید کننده ترین و جدی ترین وضعیت شروع کنیم: “صفحه سیاه مرگ” اصطلاحی است که برای توصیف وضعیتی استفاده می شود که در آن تلویزیون سامسونگ یا هر نوع دستگاه الکترونیکی دیگری، صفحه سیاهی را نمایش می دهد و به ورودی کاربر پاسخ نمی دهد.

این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری، مشکلات برق، یا مشکلات اتصالات HDMI. در بسیاری از موارد، صفحه سیاه مرگ را می توان با راه اندازی مجدد تلویزیون یا با بازنشانی آن به تنظیمات کارخانه برطرف کرد. در موارد جدی تر، ممکن است نیاز به تعمیر تلویزیون توسط یک متخصص باشد. چگونه صفحه سیاه را در تلویزیون سامسونگ حل کنیم:

راه اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ

راه اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ اغلب می تواند مشکلات جزئی را برطرف کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • تلویزیون را از پریز جدا کنید.
  • حداقل یک دقیقه صبر کنید
  • تلویزیون سامسونگ را دوباره به برق وصل کنید.

اگر این کار انجام نشد، در اینجا روش دیگری برای راه اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ وجود دارد:

  • تلویزیون را از پریز جدا کنید.
  • دکمه پاور تلویزیون خود را فشار داده و نگه دارید.
  • دکمه را حداقل یک دقیقه نگه دارید.
  • تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید.
  • تلویزیون را دوباره روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   مشخصات تلویزیون Crystal UHD 4K Smart TV AU8000 سامسونگ

بررسی کابل های HDMI و برق

برای تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ اگر از جعبه کابل یا ماهواره استفاده می کنید، مطمئن شوید که روشن است و کابل HDMI به طور ایمن به جعبه و تلویزیون وصل شده است. اگر جعبه به درستی کار نمی کند، ممکن است از نمایش تصویر تلویزیون جلوگیری کند.

برای رفع این مشکل، کابل HDMI را جدا و دوباره وصل کنید. در صورت امکان، یک کابل HDMI دیگر را امتحان کنید تا ببینید که آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

یکی دیگر از مواردی که باید در صورت سیاه بودن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ بررسی کنید کابل برق است. مطمئن شوید که به طور ایمن به تلویزیون و پریز برق وصل شده است. در غیر این صورت ممکن است تلویزیون سامسونگ شما انرژی کافی دریافت نکند. که می تواند منجر به سیاه شدن صفحه نمایش شود.

بررسی ورودی تلویزیون

برای تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ مطمئن شوید که تلویزیون روی منبع ورودی صحیح دستگاهی که می‌خواهید نمایش دهید تنظیم شده باشد. می توانید این کار را با فشار دادن دکمه “منبع” روی کنترل تلویزیون انجام دهید. اگر تلویزیون روی منبع صحیح تنظیم نشده باشد، نمی تواند تصویر را از دستگاه نمایش دهد.

آیا ورودی شما درست است اما همچنان صفحه نمایش سیاه در تلویزیون سامسونگ دارید؟ کابل HDMI خود را به سوکت دیگری در تلویزیون خود وارد کنید. سپس، مطمئن شوید که ورودی خود را مطابق با آن تغییر دهید.

بروزرسانی تلویزیون سامسونگ

اگر بعد از راه اندازی مجدد مشکل صفحه سیاه همچنان ادامه داشت، سفت افزار تلویزیون را به روز کنید. با بررسی اینکه آیا به روز رسانی سیستم عامل برای تلویزیون شما موجود است یا خیر، شروع کنید. برای این کار موارد زیر را انجام دهید:

  • به منوی “تنظیمات” بروید.
  • “Support” و سپس “Software Update” را انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات خالی بودن نمایشگر سامسونگ LCD

به‌روزرسانی میان‌افزار گاهی اوقات می‌تواند مشکلات تلویزیون را برطرف کند.

بازنشانی تلویزیون سامسونگ به تنظیمات کارخانه

برای بازنشانی تلویزیون سامسونگ به تنظیمات کارخانه، موارد زیر را انجام دهید:

  • به منوی «تنظیمات» در تلویزیون بروید.
  • “سیستم” را انتخاب کنید.
  • سپس «Reset» را انتخاب کنید.

این کار تمام تنظیمات شخصی شما را پاک می کند و تلویزیون را به حالت اولیه و خارج از جعبه باز می گرداند. اگر راه‌حل‌های دیگر جواب نداد، امتحان کنید.

تنظیم مجدد جعبه ماهواره

برای تعمیر صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ سعی کنید جعبه را بازنشانی کنید یا برای کمک با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. اگر می‌توانید منوی تلویزیون را ببینید، اما وقتی می‌خواهید برنامه‌ای را تماشا کنید، صفحه همچنان سیاه است، ممکن است مشکل از جعبه کابل یا ماهواره باشد.

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کرده اید و تلویزیون همچنان دارای صفحه سیاه است، ممکن است مشکل از منبع تغذیه باشد. تلویزیون را از پریز جدا کنید و کابل برق را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده بررسی کنید. اگر سیم آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

بیشتر بدانید: 7 مشکل لباسشویی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفت =