نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه تلویزیون هایی مناسب بازی (گیمینگ) هستند؟

اغلب کاربران زمان کافی برای جستجو و تحقیق درباره ی نوع و کیفیت تلویزیون ندارند آن ها ترجیح می دهند هنگام انتخاب و خرید خیلی زود به نتیجه رسیده، دستگاه مورد نظرشان را در اسرع وقت خریداری کنند در این مقاله سعی کردیم ابتدا ویژگی های تلویزیون های مناسب گیمینگ (بازی) را به شما معرفی کرده؛ سپس بهترین آن هارا مشخص کنیم تا در کمترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی تلویزیون مخصوص گیمینگ

اساسی ترین قابلیت در این تلویزیون ها تاخیر ورودی کم و عدم تاری در حرکت تصاویر است که اسمارت تی وی های امروزی در سال های اخیر در این حوزه پیشرفت نسبتا خوبی داشته اند به طور کلی مدل های جدید این دستگاه هوشمند دارای تاخیر ورودی کم، پذیرش سیگنال های ورودی و زمان پاسخگویی کم هستند که سبب افزایش محبوبیت آن ها میان بازیکنان (گیمرها) شده است.

از ویژگی های خارق العاده ی تلویزیون های مخصوص بازی می توان به : نرخ تازه سازی متغیر، افزودن فریم سیاه اختیاری و تعویض حرکت اختیاری با تاخیر ورودی کم اشاره کرد.

معرفی بهترین تلویزیون های مناسب گیمینگ

تلویزیون LGB9

این تلویزیون  جدیدترین محصول ارائه شده در سال 2019 بوده، قابلیت های فراوان آن سبب شده مورد توجه گیمرها (بازیکنان) حرفه ای قرار گیرد. نوع نمایشگر این تلویزیون هوشمند OLED (اولد)، رزولوشن تصاویر 4K و نوع فناوری نمایشگر آن WRGB می باشد. شایان ذکر است این دستگاه در حال حاضر در سایزهای 55 و 65 اینچ تولید و به بازار عرضه شده است. سایر قابلیت های این دستگاه هوشمند عبارتند از: تاخیر ورودی بسیار پایین، نرخ تازه سازی متغیر و زمان پاسخ دهی عالی.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد برد تیکان تلویزیون

متاسفانه یکی از نقاط ضعف نمایشگرهای اولد (OLED) پیکسل سوختگی یا سوختن دائمی آن هاست که دلیل اصلی آن ثابت ماندن تصاویر برای مدت طولانی است البته این مشکل به ندرت برای کاربران به وجود می آید اما احتمال آن در تلویزیون های معمولی خیلی کمتر است.

بیشتر قابلیت های این تلویزیون های هوشمند توسط کنسول های بازی پشتیبانی نشده، اما با این حال هنگام انجام بازی، کاربر را ناامید نکرده و عملکرد مطلوبی ارائه می دهد جالب است بدانید طراحان این دستگاه هوشمند برای افزایش کارایی و عملکرد نمایشگرهای آن ها فناوری OLED را با کارت های گرافیکی ترکیب می کنند.

تلویزیون LGC8

اگر بودجه ی مشخصی برای خرید تلویزیون کنار گذاشته اید توصیه ی ما استفاده از تلویزیون های ال جی مدل C8 است این نمایشگرها عملکردی شبیه B9 داشته، قیمت پایین تری دارند همچنین از لحاظ کیفیت و عملکرد، خوب عمل می کند جالب است بدانید نوع نمایشگر این دستگاه اولد، رزولوشن آن 4K و فناوری به کار رفته در نمایشگرهای این مدل از تلویزیون های ال جی WRGB می باشد. از قابلیت های دیگر این وسیله ی هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ مشکی عمیق؛
  • زاویه ی دید گسترده؛

عملکرد خوب HDR و پاسخ دهی لحظه ای

در کل این تلویزیون ها برای انجام بازی (گیمینگ) حرفه ای گزینه ی قابل قبولی به شمار می روند.

تلویزیون سامسونگ Q70R

تکنولوژی به کاررفته در نمایشگر این اسمارت تی وی QLED (کیولد) بوده، به عنوان بهترین تلویزیون مخصوص بازی بین کاربران و گیمرهای حرفه ای شناخته می شود. جالب است بدانید این دستگاه با کارت گرافیکی AMD کاملا سازگار بوده اما NVIDIA را پشتیبانی نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین سایز تلویزیون

از ویژگی های این گجت هوشمند که آن را نسبت به رقبا متمایز کرده می توان به : نرخ رفرش متغیر، تاخیر ورودی بسیار کم، زمان پاسخگویی بالا، رزولوشن 4K  و استفاده از فناوری VA در صفحه نمایشگرهای آن اشاره کرد.

مهم ترین نقاط ضعف این گجت سایز کوچک، نرخ رفرش پایین و عدم پشتیبانی از FREE SYNC است. در ادامه قصد داریم به معرفی کنسول بازی بپردازیم.

کنسول بازی چیست؟

وقتی صحبت از کنسول بازی می شود ناخود آگاه لوازم جانبی متعدد در ذهن کاربران جای می گیرد برخی از این لوازم عبارتند از: کنترل، بازی، یک جفت دسته ی بازی با کیفیت قابل قبول و سیستم صوتی فراگیر.

البته یک گیمر (بازیکن ) به تمام این تجهیزات نیاز نداشته اما ترکیب این اجزا در کنار هم لذت تجربه ی یک بازی خوب و هیجان انگیز در کنار دوستان و اعضای خانواده را به شما می دهد. به طور کلی برای انجام یک بازی خوب داشتن تلویزیون گیم خوب شرط اصلی محسوب می شود.

در این مقاله چند مدل از بهترین تلویزیون های مخصوص بازی در اختیار کاربران قرار گرفت اما واقعیت این است که هیچ تلویزیون خوب مطلق برای گیم وجود ندارد به عبارت دیگر این شما هستید که باید با توجه به موقعیت و شرایط خود مدل تلویزیون مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =