نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد تکنولوژی HDR1500 در تلویزیون های QLED سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال های اخیر قابلیت جدیدی به نام HDR1500 به تلویزیون های هوشمند خود اضافه نموده، که کاربران زیادی را به استفاده از این تجهیزات هوشمند ترغیب نموده است اما سوال اصلی این است که این تکنولوژی چیست و چه امکاناتی برای استفاده از اسمارت تی وی ها در اختیار کاربران قرار می دهد.

برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا با مفهوم HDR آشنا شده، برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم و کاربرد آن ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

HDR در تلویزیون چیست؟

این کلمه  مخفف عبارت High Dynamic Range بوده، در فارسی به معنای محدوده ی دینامیکی بالا ترجمه شده است این فناوری در دنیای تلویزیون ها نو پا بوده و جهش بزرگی در کیفیت و وضوح تصاویر نمایشگر اسمارت تی وی ها به حساب می آید این قابلیت کنتراست و دقت رنگ تصاویر را افزایش داده تا جاییکه قسمت های روشن تصویرعمیق تر و با شفافیت بیشتری دیده می شوند.

به لطف این قابلیت، شاهد تعداد رنگ های بیشتری در صفحه نمایشگر تلویزیون های هوشمند هستیم در حالی که تولید این رنگ ها در تلویزیون های فاقد این ویژگی کاری غیر ممکن و پیچیده است به طور مثال مشاهده ی تابلوی راهنمایی و رانندگی با استفاده از ویژگی HDR آن قدر جذاب بوده که مخاطب از خود می پرسد آیا چنین وسعت رنگی هنگام پخش تصویر تلویزیون امکان پذیر است؟

HDR1500 چیست؟

جدیدترین تکنولوژی HDR و امروزه در تمام تلویزیون های با کیفیت از آن استفاده می شود. حالا با ورود اسمارت تی وی های سامسونگ مخاطبین می توانند تصاویر را با کیفیت HDR1500 مشاهده نمایند شاید متوجه شده اید که هرچه عدد قابلیت HDR بالاتر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نکات تلویزیون 4k

رنگ ها با گستره ی وسیع تری پخش و نمایش داده می شوند طبیعیست افراد تمایل دارند فیلم و سریال های مورد علاقه شان را با کیفیت و وضوح بهتری در کنار خانواده تماشا کنند خبر خوب اینکه تلویزیون های کیولد (QLED) سامسونگ این امکان را برای مخاطبین فراهم ساخته تا لذت تماشای تصاویر با کیفیت و گستره ی وسیع رنگ در کنار خانواده را داشته باشند.

همانطور که می دانید کیفیت نور تصاویر با  میزان دریافت آن توسط چشم اختلاف زیادی داشته، همین عامل باعث کاهش کیفیت تصاویر می شود اما جالب است بدانید  فناوری جدید HDR  با میزان روشنایی تلویزیون ارتباط مستقیمی داشته، کنتراست و وضوح تصاویر را افزایش می دهد.

در واقع با ظهور این تکنولوژی می توانید فیلم ها را با همان کیفیت زمان فیلم برداری مشاهده کنید که همین عامل باعث کیفیت فوق العاده و مثال زدنی تلویزیون های QLED سامسونگ میان کاربران شده است.

ویژگی های دیگر تلویزیون های کیولد (QLED)

رزولوشن 4K ؛

وجود پیکسل های بیشتر روی صفحه نمایشگر که باعث افزایش وضوح تصاویر می شود؛

فوق مشکی بودن پنل تلویزیون های مذکور که از انعکاس نور به صفحه نمایش جلوگیری کرده، باعث می شود شما جزئیات تصاویر را در روز یا شب با بهترین کیفیت و وضوح مشاهده کنید؛

نحوه ی تولید رنگ درتلویزیون های QLED

این فرایند با استفاده از ذرات ریز کوانتوم دات انجام شده، باعث نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها (بیش از یک میلیارد رنگ) می شود که اغلب موارد این ویژگی با قابلیت HDR1500 ترکیب شده، این تلویزیون های هوشمند را به محصولات خارق العاده ای تبدیل کرده که مخاطبین را هنگام تماشای تصاویر مات و مبهوت می سازد.

این مطلب را از دست ندهید   آپدیت تلویزیون سامسونگ

شرکت سامسونگ امروزه در طراحی و ساخت تلویزیون های هوشمند خود (به خصوص QLED) از فناوری جدیدی تحت عنوان HDR1500 استفاده کرده که این محصولات را نسبت به رقبای خود در این حوزه میان کاربران محبوب تر کرده است به طورکلی قابلیت فوق محدوده ی رنگ و کنتراست تصاویر را افزایش داده که باعث می شود تصاویر در هر شرایط و موقعیت مکانی با کیفیت و وضوح خارق العاده ای نمایش داده شود.

از ویژگی های این نمایشگرها می توان به کنتراست و وضوح بالای تصاویر، وجود پنل های فوق مشکی، استفاده از تعداد پیکسل بالا و… اشاره نمود همچنین دستگاه مذکور برای تولید رنگ های نمایشگر از ذرات ریز کوانتوم استفاده کرده که باعث می شود طیف گسترده تری از رنگ ها قابل نمایش شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه ی عملکرد تلویزیون های QLED میتوانید به مقاله ی آشنایی با فناوری کیولد مراجعه کنید همراهتان هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =