نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه تلویزیون هایی برای تماشای مسابقات ورزشی مناسب هستند؟

طرفداران مسابقات ورزشی از جمله فوتبال همواره به دنبال تلویزیون های مناسب برای تماشای رخداد های مهم ورزشی مثل المپیک، جام جهانی و… هستند که در آن ها افرادی از سراسر دنیا برای رقابت دور هم جمع می شوند اما سوال اصلی این است که از میان این همه محصولات الکترونیکی که هر ساله توسط برند های متفاوت تجاری تولید می شود چگونه تلویزیون مورد نظرمان را انتخاب نماییم؟

برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا نکاتی درباره ی این وسایل هوشمند بدانید در ادامه همراه ما باشید.

باید بدانید برای تماشای یک مسابقه ی فوتبال به نمایشگری با قابلیت یکنواختی تصویر نیاز است که درحال حاضر صفحه نمایش های OLED (اولد) این ویژگی را دارند همچنین ویژگی هایی مثل عدم تاری تصاویر هنگام نمایش، زاویه ی دید عالی و تاخیر ورودی کم ، سبب شده این تلویزیون ها رتبه ی یک در حوزه ی طراحی و تولید لوازم هوشمند را به خود اختصاص دهند.

زمانی که نرخ رفرش و پردازش به کندی صورت بگیرد، باعث ایجاد پدیده ای به نام تار شدگی یا (motion blur) در تصاویر تلویزیون شده که راه حل رفع این مشکل استفاده همزمان از قابلیت های کنتراست بالا و سطح عمیق سیاهی است. در ادامه یکی از بهترین تلویزیون ها در حوزه ی نمایش محتوای تصویری معرفی، ویژگی و قابلیت های آن بررسی می شود.

تلویزیون سامسونگ مدل Q7F

این وسیله برای تماشای یک مسابقه ی فوتبال جذاب بسیار مطلوب، دارای رزولوشن 4K  می باشد همچنین فناوری به کار رفته در صفحه نمایش آن QLED (نقاط کوانتومی) است و امکان پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتزی را دارد.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل قطعی تصویر تلویزیون

شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت این مدل از تلویزیون های خود از لایه های کوانتومی استفاده کرده که باعث افزایش نور تا سطح 2000 نیت شده است صفحه نمایش Q7F قابلیت نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را داشته، همچنین دارای نرخ تاخیر ورودی کمی است به همین دلیل برای انجام بازی های رایانه ای کاملا مناسب است.

جالب است بدانید تلویزیون های امروزی دارای قابلیت های فراوانی بوده که حالت ورزش یکی از آن هاست. با استفاده از این رویکرد کنتراست، رنگ، روشنایی و سایه ی تصاویر تغییر محسوسی کرده، همین عامل باعث می شود رنگ های اصلی (سبز، قرمز و آبی) با کیفیت و وضوح بیشتری نمایش یابند.

فعال کردن این حالت تصویر را دگرگون کرده به طوری که تصور می کنید در ورزشگاه مشغول تماشای بازی تیم محبوبتان هستید همچنین افکت های صوتی در کنار وضوح بالای تصاویر لذت تماشای بازی های ورزشی را دو چندان می کند.

برای استفاده از حالت ورزش لازم است تلویزیون شما قابلیت ها و امکاناتی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

ویژگی های تلویزیون مناسب حالت ورزش

سطوح سیاه و سفید تصاویر باید عمیق بوده، همچنین نسبت کنتراست در این وسایل باید بالاو زاویه ی دید گسترده باشد. سایز صفحه نمایش باید بزرگتر از 55 اینچ و رزولوشن تصاویر در حدود 1080P (4K) باشد همچنین سرعت اسکن در این نمایشگرها باید بالا و قابلیت کنترل موشن (بدون تاری یا تاخیر در ارسال تصاویر) را دارا باشد همچنین علاوه بر تمام ویژگی های مذکور تلویزیون مورد نظر باید از صدای بلند و شفاف برخوردار باشد.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین تیونرهای USB تلویزیون سامسونگ در سال 2023

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون مناسب ورزش

اولین نکته در انتخاب و خرید این تلویزیون ها سایز مناسب بوده که معمولا بین 50 تا60 پیکسل ایده آل می باشد همچنین بهتر است از تلویزیون هایی با کیفیت HD استفاده کنید که تصاویر را با کیفیت و وضوح بیشتری نمایش می دهد. نکته ی مهم این است که برای مشاهده ی جزئیات تصاویر در تلویزیون هایی با رزولوشن 4K بهتر است فاصله ی شما با دستگاه مذکور کم باشد (فاصله ای تقریبا 1 تا 1.5 برابر صفحه نمایش مورب.)

هنگام تماشای مسابقه از چه وضوحی برای تصویر استفاده کنیم؟

با توجه به مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که برای داشتن وضوح تصاویر تعداد پیکسل های عمودی باید بیشتر باشد به عبارت دیگر هر چه تعداد پیکسل های عمودی بیشتر، وضوح تصاویر بالاتر.

از نکات دیگر که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زاویه ی دید گسترده؛
  • دستگاه توانایی اسکن سریع تصاویر را داشته باشد؛
  • توانایی نمایش حرکات بدون تاریکی و به صورت صاف و یکنواخت؛
  • امکان استفاده از سیستم صوتی قدرتمند برای افزایش جذابیت مسابقات ورزشی؛

در انتها امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید تلویزیون مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =