نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه بفهمیم کنترل تلویزیون درست کار می کند؟

شاید برایتان پیش آمده باشد جلوی تلویزیون نشسته قصد تعویض کانال های آن را دارید اما ناگهان کنترل از کار افتاده حتی انجام روش هایی مثل به زمین کوبیدن یا جابجایی باتری هم کارسازز نیست در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی درباره ی این مشکل و تکنیک هایی برای رفع آن ارائه دهیم همراه ما باشید.

باید بدانید مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون بیشتر موارد به صفحه کلید و دکمه های آن مربوط شده، برای رفع این مشکل به کیت تعمیر نیاز است. توصیه می کنیم برای تمیز کردن ریموت تلویزیون از پنبه، استون یا الکل استفاده کرده سپس با استفاده از پارچه ای تمیز شروع به گردگیری کنید. قدم بعدی رفع مشکل این است که ابتدا کیت کنترل باز سپس تمام قطعات پشت آن (مدار و صفحه کلید) به وسیله ی یک گوش پاک کن آغشته به الکل/ استون تمیز شود همچنین می توانید تمام قطعات مدار و صفحه کلید را آغشته به رنگ سانا( رنگ مخصوص تمیز کردن کلیدهای کنترل که هنگام خرید ارائه می شود) کرده، یک روز برای خشک شدن آن صبر کنید حتما به این نکته توجه شود قبل تمیز کردن مدار و صفحه کلید ریموت دستگاه، حتما ازآن عکس گرفته تا هنگام جاگذاری قطعات دچار مشکل نشوید.

استفاده از فویل آلومینیومی برای تعمیر ریموت تلویزیون

قبل استفاده از این روش حتما جای دکمه های کنترل را روی کاغذ ترسیم یا عکس واضح بگیرید؛

قدم بعدی باز کردن درب پشت کنترل با استفاده از پیچ گوشتی یا جسم تیز بوده، از تمیز و سالم بودن دکمه های ریموت مطمئن شوید؛

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر ظرفشویی سامسونگ

ممکن است خرابی ناشی از قطع ارتباط یا رسانایی دکمه های لاستیکی باشد در این صورت می توانید از فویل آلومینیومی استفاده کنید؛

برای استفاده از این روش، فویل آلومینیومی به اندازه ی دکمه های پلاستیکی برش، پشت دکمه ها چسبیده شود اگر این راه حل موثر نبود برای تعمیر از متخصص کمک بگیرید.

اجزای سازنده ی کنترل تلویزیون

تمام ریموت ها درحقیقت یک مدار چاپی بوده، اجزا و قطعات الکترونیکی مثل کیبورد و فنرهای باتری روی آن ها نصب شده و همگی داخل یک قاب پلاستیکی قرار میگیرند. کارکرد صحیح این قطعات کنار هم باعث می شود کاربر به راحتی با فشردن یک دکمه تلویزیون را کنترل کند جالب است بدانید کار نکردن کنترل تلویزیون ممکن است به دلایل نرم افزاری/ سخت افزاری بوده، تشخیص آن کاری تخصصی وبه مهارت زیادی نیاز دارد.

دلایل اصلی خرابی کنترل تلویزیون

  • تمام شدن باتری کنترل؛
  • خرابی ریموت کنترل؛
  • خرابی برد گیرنده؛

راهکارهای مفید هنگام کار نکردن کنترل تلویزیون چیست؟

ابتدا باتری ها را خارج سپس دوباره جاگذاری کنید؛

معمولا حسگرهای کنترل از راه دور تلویزیون های هوشمند جلوی صفحه نمایش قرار داشته ، کنترل را جلوی این حسگرها بگیرید؛

نحوه ی قرارگیری باتری کنترل تلویزیون به صورت مثبت/ منفی بوده، از سالم بودن عملکرد آن مطمئن شوید؛

جلوی حسگر تلویزیون چیزی قرار ندهید چون باعث اختلال در نحوه ی ارتباط  کنترل و تلویزیون می شود؛

بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون چراغ های فلوئورسنت خاموش باشند چون باعث کار نکردن ریموت می شوند؛

روش های تست سلامتی ریموت کنترل

کنترل را کنار رادیو قرار داده، دکمه هایش را فشار دهید اگر رادیو دچار پارازیت شد یعنی کنترل سالم بوده در غیر این صورت سلامت نیست؛

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال تلویزیون به کامپیوتر

حالت دوربین یا عکسبرداری گوشی موبایلتان را فعال کرده، کنترل تلویزیون را مقابل آن قرار داده و دکمه هایش را فشار دهید اگر کنترل دستگاه شما درست کار کند، چراغ بالای آن باید قرمز شود درغیر این صورت ریموت خراب است علت بروز این حالت این است که دوربین گوشی شما مجهز به فرستنده ی مادون قرمز بوده، باعث فعال شدن نور کنترل تلویزیون و نمایش آن میشود.

در این مقاله مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون، علائم و نشانه های بروز آن و دو روش مناسب برای تشخیص این اختلال پیشنهاد شد در صورتی که با خواندن این مطلب مشکلاتتان حل نشد، از طریق ثبت درخواست می توانید با متخصصین ما ارتباط و از آن ها مشاوره بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =