نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث روشن نشدن تلویزیون سامسونگ شود. پیش از هر چیزی پریز برقی که دوشاخه برق تلویزیون را به آن وصل می‌کنید، بررسی کنید. به طور مثال دوشاخه را به یک پریز دیگر بزنید. سپس باید کابل برق تلویزیون را بررسی کنید. برای بررسی سلامت آن می‌توانید از یک اهم متر استفاده کنید یا اگر اهم متر در دسترس نیست، از یک کابل که از سلامت آن اطمینان دارید استفاده کنید. اگر برق در تلویزیون وجود داشته باشد، چراغ قرمز رنگ کوچک آن روشن می‌شود. اگر هر دو مورد سالم بود، در بین موارد زیر به دنبال دلیل خرابی تلویزیون سامسونگ و روشن نشدن آن بگردید.

خرابی برد تغذیه تلویزیون

برد تغذیه، ولتاژ مورد نیاز تمام قطعات تلویزیون را تأمین می کند. در نتیجه اگر میزان ولتاژ کم باشد یا ولتاژ وجود نداشته باشد، تلویزیون سامسونگ روشن نخواهد شد. احتمال اینکه برد تغذیه تلویزیون بر اثر نوسانات برق خراب شود زیاد است. نوسان برق علاوه بر سوزاندن برد تغذیه، به دیگر قطعات تلویزیون هم آسیب می‌زند. در نتیجه شاید حتی با تعویض برد تغذیه نیز مشکل حل نشود و حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ نیاز به تعویض قطعات زیادی داشته باشد.

خرابی قطعات تلویزیون

فرسودگی یا خرابی قطعات می‌تواند دلیلی بر روشن نشدن تلویزیون سامسونگ باشد. قلب تپنده هر تلویزیون، مین برد آن است. اگر مین برد به درستی کار نکند، در نتیجه تلویزیون نمی‌تواند عملکرد صحیحی داشته باشد و یا حتی روشن شود. البته گاهی مشکل از خرابی دکمه پاور روی تلویزیون نیز می‌تواند باشد که با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود. همچنین ممکن است از کابل HDMI معیوبی برای اتصال گیرنده به تلویزیون استفاده کرده باشید که با نمایش صفحه ثابت مشکی، تصور می‌کنید صفحه تلویزیون روشن نمی‌شود. گاهی اوقات نیز دکمه پاور روی کنترل خراب است که باعث می‌شود هر چه شما آن را فشار می‌دهید تلویزیون روشن نشود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیرات مانیتور

ویروسی شدن مین برد تلویزیون

از دیگر دلایل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ می‌توان به ویروسی شدن مین برد اشاره کرد. تلویزیون‌های هوشمند، به نرم افزار پیشرفته‌ای مجهز هستند که به شما اجازه می‌دهد با آن‌ها وبگردی کنید و اپلیکیشن‌های مختلف را روی تلویزیون خود نصب کنید. در نتیجه می‌توانند مستعد ویروسی شدن باشند. البته سازندگان مطرح از جمله سامسونگ معمولاً یک آنتی ویروس را روی تلویزیون‌های هوشمند خود نصب می‌کنند، با این حال هک سیستم همچنان امکان پذیر است و در نتیجه هنوز هم امکان ویروسی شدن مین برد دستگاه وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌کنیم حداقل ماهی یک مرتبه تلویزیون خود را با آنتی ویروس اسکن کنید تا جلوی ورود هرگونه ویروس به آن را بگیرید.

نکات مهم برای نگهداری بهتر از تلویزیون سامسونگ

با رعایت کردن برخی نکات شما می‌توانید عمر تلویزیون سامسونگ خود را طولانی‌تر کنید و جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرید. همچنین با استفاده صحیح از تلویزیون نیز هرگز با مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ مواجه نخواهید شد.

مواد شوینده و شیمیایی مانند حشره کش‌ها را روی تلویزیون اسپری نکنید. این مواد باعث آسیب رساندن به صفحه نمایش یا مدار الکترونیکی تلویزیون شده و منجر به روشن نشدن آن می‌شوند. برای تمیز کردن تلویزیون خود می‌توانید یک پارچه را به مواد شوینده خنثی آغشته کنید، سپس دستمال را روی بدنه تلویزیون بکشید. برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون نیز می‌توانید از اسپری‌های تمیزکننده مخصوص تلویزیون استفاده کنید. البته نباید آن را مستقیماً روی تلویزیون اسپری کنید.

گرد و غبار دشمن اصلی تلویزیون‌ها است. همیشه با دستمال تلویزیون خود را گردگیری کنید و نگذارید خاک به داخل آن نفوذ کرده و به برد و سیم کشی‌های داخلی آن آسیب بزند.

این مطلب را از دست ندهید   مین برد تلویزیون سامسونگ

سیم برق تلویزیون را مستقیماً به پریز برق وصل نکنید. حتماً سر راه آن از یک محافظ استفاده کنید.

هنگام جابجا کردن تلویزیون مراقب برخورد آن با دیوار و سایر سطوح باشید.

اگر از دانش کافی و ابزارآلات مناسب برخوردار نیستید، در صورت بروز هرگونه مشکل خودتان دست به آچار نشده و حتماً به نمایندگی مجاز سامسونگ مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =