نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون دیر روشن می شود؟

بیشترین خرابی که تعمیرکاران تلویزیون درگیر آن هستند دیر روشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون بوده که دلیل اصلی بروز این مشکل خرابی خازن خروجی پاور یا چوک های ورودی تلویزیون است باید بدانید که در طراحی وسایل الکترونیکی اغلب قطعات به صورت سری به هم متصل شده، در صورت خرابی یکی از قطعات کل جریان مدار قطع می شود مثال بارز آن قطعی فیوز است که باعث قطع شدن جریان کل مدار می شود اما در خازن های صافی (یکسوساز) قطعات در مدار به صورت موازی نصب شدند در بروز مشکل دیر روشن شدن تلویزیون های هوشمند جریان برق پایین تر از حد مجاز بوده که باعث می شود الکتریسیته به قطعات بعدی نرسیده و تلویزیون روشن نشود. به عنوان مثال آی سی سیستم کنترل توسط پاور کار کرده، چنانچه عملکرد درستی نداشته باشد الکتریسیته به سایر قطعات اصلی نرسیده، در نتیجه تلویزیون روشن نمی شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های خازن های الکترولیتی این است که به مرور زمان ظرفیت آنها کم شده، اما با عبور جریان برق خازن ها گرم و ظرفیت از دست رفته دوباره باز می گردد همین عامل باعث دیر روشن شدن تلویزیون می شود. توصیه می شود در صورت ایجاد خرابی در خازن، قطعه آسیب دیده به سرعت تعمیر یا تعویض گردیده تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود دقت کنید که دیر روشن شدن تلویزیون با روشن نشدن آن کاملا متفاوت بوده، اگر چه قطعه ی آسیب دیده در هردو یکی است اما میزان آسیب دیدگی متفاوت است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر سینما خانگی سامسونگ

دلایل روشن نشدن تلویزیون

متخصصان تعمیر تلویزیون معتقدند این اختلال در اثر خرابی برد پاور و مین برد ایجاد میشود. در اصل برد پاور به عنوان اصلی ترین منبع تغذیه شناخته شده، وظیفه ی تامین ولتاژ قطعات را بر عهده دارد و چون درمسیر جریان مستقیم برق قرار دارد احتمال آسیب دیدگی در آن زیاد است.  مین برد وظیفه ی کنترل و مدیریت بخش های مختلف تلویزیون مثل صدا، تصویر، استند بای و… را برعهده داشته، خرابی این قطعه منجر به مشکل در کل قطعات می شود.

همانطور که گفته شد خرابی برد پاور از دلایل اصلی دیر روشن شدن تلویزیون است در واقع برد شامل تعداد زیادی خازن بوده که هنگام اتصال به برق شارژ شده تا هنگام روشن شدن تلویزیون به سرعت وارد عمل شده، سایر قطعات را تغذیه کند پس در صورت خرابی خازن های خروجی پاور، جریان الکتریکی غیر هموار شده، جریان الکتریسیته به سایر قطعات نرسیده و تلویزیون دیر روشن میشود.

چرا برد پاور نسبت به سایر قطعات زودتر آسیب می بیند؟

گرمای بیشتری تولید کرده که سبب افزایش توان مصرفی و آسیب پذیری می شود؛

ارتباط مستقیم با برق شهری که در اثر نوسانات جریان برق، این  قطعه آسیب می بیند؛

دربرد پاور قطعات با توان مصرفی بالا استفاده میشود مثل خازن ها؛

در تعمیر مشکل دیر روشن شدن تلویزیون اگر خازن های مصرفی برد پاور کیفیت خوبی نداشته و ولتاژ وارد شده به این قطعه زیاد باشد، به مرور زمان ،ایراد اولیه افزایش یافته، حادتر می شود.

چگونه مشکل دیر روشن شدن تلویزیون رفع گردد؟

چون علت اصلی بروز این اختلال خرابی برد پاور می باشد پس تعویض این قطعه می تواند اولین راه حل این مشکل باشد دقت کنید که هیچوقت خودتان اقدام به باز کردن برد تلویزیون نکرده، این کار به مهارت و تخصص بالایی احتیاج داشته و باید توسط کارشناس تعمیر تلویزیون انجام شود نکته ی دیگر اینکه خازن های آسیب دیده قابل تعمیر نبوده، باید تعویض شوند.

این مطلب را از دست ندهید   به هم ریختگی رنگ تلویزیون

اگر خازن های تعویضی جدید کیفیت بالایی نداشته باشند به سایر قطعات از جمله برد پاور که منبع تغذیه ی سایر بخشها بوده آسیب جدی وارد می شود. مشکل دیر روشن شدن تلویزیون به خرابی خازن ها مربوط شده، سایر قطعات نیاز به تعویض ندارند البته این بخش ابتدا توسط کارشناس بررسی تا خازن های آسیب دیده شناسایی و تعویض شوند.

دیر روشن شدن تلویزیون از مشکلات رایج این دستگاه بوده، با توجه به برند های مختلف می تواند اتفاق افتد علت اصلی این خرابی مربوط به خازن های برد پاور شده و در اسرع وقت باید تعویض شوند بهتر است هنگام بروز این اختلال با کارشناس تعمیر تلویزیون تماس و راهنمایی گرفته شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =