نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترفند های ساده برای جلوگیری از خرابی تلویزیون

دغدغه ی بیشتر کاربران هنگام خرید وسایل برقی و الکترونیکی آسیب های احتمالی دستگاه مورد نظر بعد خرید است همین عامل آن ها را در انتخاب و خرید دچار تردید کرده، اگر چه نیاز شدیدی به وسیله ی مورد نظر دارند اما از خرید آن اجتناب می کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم.

 در این مقاله به ترفند های ساده برای جلوگیری از آسیب های تلویزیون می پردازیم تا با دانستن آن ها مشکلات رایج این دستگاه ها را شناخته و با روش حل آن ها آَشنا شوید البته باید بدانید هر وسیله ی برقی نکات مربوط به خود را دارد.

همانطور که می دانید تلویزیون ها امروزه جزء ضروری ترین لوازم خانه شناخته شده، در صورت آسیب کل برنامه های خانواده به هم می ریزد و به نوعی منبع سرگرمی افراد از دست می رود حال چگونه می توانیم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در نحوه ی قرارگیری تلویزیون دقت کنید

در حال حاضر شایع ترین تلویزیون های موجود در بازار LED و LCD ها بوده، علاوه بر ارائه ی خدمات مناسب کاربران قیمت مطلوبی هم دارند به همین دلیل از محبوبیت خاصی بین افراد برخوردارند در نتیجه موضوع مطلب حاضر تمرکز بر راهکارهای جلوگیری از خرابی های رایج این تلویزیون هاست.

باید بدانید مهم ترین مشکل اغلب تلویزیون های امروزی کاهش کیفیت یا سوختن صفحه نمایش آن هاست که در بیشتر موارد قسمتی از نمایشگر یا کل آن سوخته و قابل تعمیر نمی باشد همچنین تعویض قطعات آن هم کاری زمان بر و پر هزینه است در ادامه راهکارهای جلوگیری از این اختلال بیان خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون مناسب گیمینگ

میز

تلویزیون ها از حساس ترین و شکننده ترین لوازم خانه به حساب آمده، کوچکترین حادثه آسیب های خطرناک و جبران ناپذیری برای کاربر و دستگاه به بار می آورد بنابراین باید دقت کنید این وسیله ی الکترونیکی را کجای منزل قرار می دهید اگر تلویزیون شما روی میز قرار می گیرد، باید به طول و عرض آن توجه کرده، پایه ای میز دقیقا لبه ی آن قرار نگیرد چون ممکن است با کوچکترین حرکت به دستگاه خسارت وارد شود.

نصب روی دیوار

گاهی اوقات افراد برای اینکه تلویزیون جای کمتری اشغال کند ترجیح می دهند آن را روی دیوار نصب کنند. توصیه می شود هنگام انجام این کار از دفترچه راهنمای محصول کمک گرفته، کوچکترین بی دقتی هنگام نصب خسارت های جبران ناپذیری به بار می آورد.

همچنین برای اتصال کابل هایی درون کارتن تلویزیون قرار گرفته که هر کدام کاربرد مخصوصی دارند بنابراین سعی کنید حتما از کابل خود دستگاه استفاده کرده و هنگام نصب کوچکترین فشاری به آن ها وارد نشود بهتر است برای اتصال کابل ها از داکت های دیواری استفاده کنید.

دمای محیط کنترل شود

کنترل دمای محیط خیلی مهم است همانطور که در مقالات قبل اشاره شد پیکسل ها کوچکترین واحد تصویر محسوب شده و به گرما و سرمای حساسیت شدیدی دارند بنابراین سعی کنید تلویزیون خود را نزدیک اجسام گرم مثل بخاری یا شومینه قرار ندهید همچنین امواج وسایلی مثل رادیو و ماکروویو می تواند در اتصالات این دستگاه خلل ایجاد کند بنابراین ترجیحا تلویزیون دور از این لوازم نصب شود.

برق ورودی حتما کنترل شود

طبیعیست جریان برق در فصول مختلف سال نوسانات متعددی داشته که برای تلویزیون آسیب تلقی می شوند برای جلوگیری از این مشکل حتما از محافظ مناسب استفاده شود البته شایان ذکر است محافظ ها انواع و کاربرد های مختلفی داشته، با توجه به بالا بودن هزینه ی تعمیر و تعویض این وسیله ی هوشمند لازم است تا از با کیفیت ترین محافظ های برق استفاده کنید برای استفاده از محافظ برق ابتدا پریز تلویزیون را به یکی از پریز های محافظ وصل و سپس پریز محافظ را به پریز ورودی برق متصل نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون

حذف مواد شوینده

برای تمیز کردن تلویزیون ابتدا حتما آن را خاموش کرده، به هیچ عنوان پارچه ی خیس در تماس با آن قرار ندهید چون ممکن است برق گرفتگی رخ دهد توصیه می کنیم برای نظافت این دستگاه حتما از دستمال مخصوص (میکروفایبر) یا دستمال بدون پرز استفاده شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنیک های تمیز کردن تلویزیون های هوشمند به مقاله ی ” چگونه تلویزیونمان را تمیز کنیم؟”مراجعه کنید.

نکته ی مهم: از هیچ ماده ی شوینده ای برای نظافت تلویزیون استفاده نکنید.

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بسیار حساس و شکننده بوده، جابجا کردن آن ها دقت و مهارت خاصی می طلبد به همین دلیل هنگام جابه جا کردن این وسیله حتما از جعبه ی مخصوص آن استفاده کرده، اگر احتمال می دهید تلویزیون شما هر سال نیاز به جابجایی دارد بهتر است کارتن آن را نگه داشته، برای جابجایی از آن استفاده کنید.

همانطور که می دانید تلویزیون ها امروزه به عنوان جزء جدا نشدنی زندگی بشر تبدیل شده، بسیار حساس و شکننده هستند به همین دلیل آسیب های احتمالی این دستگاه بعد خرید به یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران تبدیل شده است در این مقاله سعی کردیم ترفندها و تکنیک های جلوگیری از این آسیب ها را در اختیار کاربران قرار دهیم ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود مطلع سازید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =