نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست ؟

سیستم کارکرد تلویزیون های ال سی دی بدین شکل است که سیگنال تصویر پس از پردازش در قسمت های دیگر برای به نمایش درآمدن به پنل نمایش منتقل می شود اما این سیگنال برای دیده شدن نیاز به نور پس زمینه دارد و این نور توسط بک لایت تلویزیون تولید می شود. نور بک لایت تلویزیون در انواع مختلف تلویزیون توسط انواع مختلفی از لامپ ها تولید شده و از پشت به تصویر تابانده می شود و تصویر را قابل مشاهده می کند.

بهترین مثال برای درک بهتر این موضوع این است که زمانی که پزشکان می خواهند عکس رادیولوژِی را رویت کرده و آن را تفسیر کنند آن را در برابر یک صفحه نورانی قرار می دهند تا اطلاعات موجود در عکس قابل رویت شود ، همین مکانیزم در صفحه نمایش تلویزیون توسط بک لایت تلویزیون اتفاق می افتد. البته در تلویزیون های LED این نور توسط لامپ های LED که به صورت نواری در کنار هم قرار گرفته اند تامین می شود.

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت تلویزیون توسط لامپ های فلورسنت که ضخامتی تقریبا به اندازه یک مداد و طولی به اندازه اینچ تلویزیون دارند تولید می شود که در پست صفحه نمایش قرار دارند و به وسیله برد بک لایت که شامل مجموعه ای از چوک های تقویت کننده ولتاژ و قطعات راه انداز و همچنین مدارات محافظت کننده و کنترلر است تغذیه می شوند. لامپ های فلور سنت و قطعات تغذیه کننده آنها توان تلفاتی نسبتا بالایی دارند بدین معنی که بیشتر انرژی مصرفی خود را به گرما و حرارت تبدیل می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی بک لایت

این گرما مهمترین دلیل استهلاک بیشتر قطعات به کار رفته در این بخش می باشد. اما در تلویزیون های LED این نور پس زمینه توسط لامپ های LED تولید می شود که تلفات گرایی کمتری نسبت به ال سی دی دارند ، لامپ های LED نیز در اثر مرور زمان و به علت داشتن طول عمر مشخص و علل دیگر مثل نوسان برق و… دچار سوختگی و خاموشی می شوند. انواع بک لایت در تلویزیون های LED عبارتند از Direct LED ، Full array ، Edge LED و Edge lit که هر کدام به طور مجزا شیوه تعمیر و تعویض مختص به خود را دارند.

نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

در صورت معیوب شدن بک لایت تلویزیون سامسونگ یک یا چند تا از علائم زیر را رویت خواهید کرد :

  • قطع شدن تصویر در حالی که صدا دارد
  • ظاهر شدن لوگوی آغازین دستگاه و قطع شدن تصویر
  • تاریک شدن قسمتی از تصویر
  • قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون
  • رویت نقاط نورانی یا تاریک در تصویر

در صورت داشتن هر یک از مشکلات ذکر شده می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشکل شما را در اسرع وقت برطرف نمایند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

معمولا تعمیرات بک لایت تلویزیون، کار پر هزینه ای است. به خصوص اگر نیاز به تعویض این بخش باشد، باید مبلغ قابل توجهی را برای آن پرداخت کنید. با این حال تا عیب یابی دقیق این قطعه، نمی توان در مورد هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ نظر داد. اگر لامپ ها قابل تعویض باشند و یا به طور کلی بتوان بک لایت را ترمیم کرد، قیمت تعمیرات به مراتب پایین تر است. اما در شرایطی که امکان ترمیم بک لایت وجود نداشته و راهی جز تعویض آن وجود نداشته باشد، باید قیمت بک لایت جدید را هم در نظر داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل سیاه شدن تصویر در تلویزیون های سامسونگ

برد تی کان تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پنج =