نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون صدا ندارد؟

امروزه یکی از متداول  ترین مشکلات تلویزیون های هوشمند قطع ناگهانی صدا یا نداشتن آن بوده که این دستگاه را عملا بی فایده می کند ممکن است هنگام تماشای فیلم یا مسابقه ی فوتبال تیم مورد علاقه تان صدا یکدفعه قطع ولی تصویر همچنان در حال نمایش باشد این وضعیت لذت تماشای یک مسابقه ی عالی را از شما گرفته و به دلایل مختلف ایجاد می شود. اگر در روزهای اخیر شاهد این مشکل در تلویزیونتان بودید، توصیه می کنیم این مطلب را کامل مطالعه و در صورتی که ایراد مذکور رفع نشد از طریق منوی ثبت درخواست با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

در صورتی که پس از روشن کردن تلویزیون متوجه اختلال در صدای آن شدید بهتر است قبل تماس با تعمیر کار این تکنیک ها را انجام دهید.

  1. از طریق ریموت کنترل دستگاه اقدام به تنظیم صدای آن کنید؛
  2. دکمه ی لغو قطع صدا روی کنترل را فشار دهید؛
  3. دکمه ی   ACTION MENU  را نگه داشته، بلندگوهای تلویزیون انتخاب شوند؛
  4. به طور کلی دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل خرابی مین برد بوده جهت رفع مشکل پس از مطمئن شدن از خرابی این قطعه اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید؛

علت نبود صدا درتلویزیون

این مشکلات به دو دسته ی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم شده، در صورتی که پس از بررسی های انجام شده مشکل برطرف نشد حتما با کارشناس متخصص تماس گرفته  تا خسارات بیشتری به دستگاه وارد نشود

قرار داشتن تلویزیون در حالت بی صدا (mute)

شاید ساده به نظر برسد اما بیشتر اوقات دلیل نداشتن صدا در تلویزیون های هوشمند حالت بی صدا(mute) است که با تنظیمات ساده برطرف خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   فناوری کوانتوم دات در تلویزیون

تنظیمات منوی صدای تلویزیون

در تنظیمات تلویزیون چند بخش وجود داشته برای پخش صدا درحالت عادی می توانید تنظیمات آن را روی حالت استاندارد قرار دهید یا ممکن است خروجی صدا روی گزینه ای به جز بلندگو قرار گرفته باشد که جهت رفع این مشکل دو حالت پیش می آید. در حالت اول ممکن است پخش کننده ی دیگری به تلویزیون متصل نباشد که خروجی صدا باید روی بلندگو قرار بگیرد،  حالت دوم استفاده از اسپیکر یا سینمای خانگی بوده که اتصالات باید بررسی شود.

مشکلات بلندگوهای خارجی

بلندگوهای خارجی شامل همان سینمای خانگی و اسپیکرها بوده ، برخی اوقات درست عمل نمی کنند برای تست  خرابی اتصالات خارجی می توانید یک باتری قلمی نزدیک سیم های اسپیکر گرفته دراین حالت (خرابی بلندگوهای خارجی)باید صدای خش خش شنیده شود.

مشکل اسپیکرهای داخلی

ممکن است بلندگوهای داخلی تلویزیون دچار مشکل باشد که در این حالت باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید اگراسپیکرهای داخلی خراب باشند هنگام جابجایی صدای خش خش شنیده شده که علت آن آسیب بخش دیافراگم و فوم دستگاه است. برای آزمون خرابی میتوانید بلندگوها را از دستگاه جدا کرده به دی وی دی یا وسیله ی الکترونیکی دیگری وصل کنید و ببینید آیا هنوز صدای خش خش شنیده می شود؟

کابل hdmi ایراد دارد

دربسیاری موارد اشکال در اتصال تلویزیون به لپ تاپ یا دستگاه خارجی دیگری بوده که می توان اتصالات را بررسی و تنظیمات دستگاه یا لپ تاپ را تغییر دهید برای این کار باید بلندگوی لپ تاپ دربخش تنظیمات تغییر و تلویزیون به عنوان پیش فرض (defult) انتخاب شود.

این مطلب را از دست ندهید   کالیبره کردن تلویزیون

مشکل در مین برد/ برد اصلی

برد  اصلی قطعه ای است که صدای تلویزیون در این قسمت پردازش، سپس به بخش آمپلی(تقویت کننده) فرستاده می شود بنابراین معیوب بودن این قطعه باعث ایجاد اختلال صدا و قطع شدن آن خواهد شد توجه کنید این قطعه به شدت حساس بوده، تعمیر/ تعویض آن به تخصص نیاز دارد.

ممکن است علت قطع صدا به دلیل اتصال هدفون یا لوازم جانبی بوده که سبب پخش و خروجی صدا از این طریق می شود همچنین گاهی به دلیل بروز نبودن نرم افزارهای تلویزیون هوشمند، تنظیمات صدا به هم می خورد پس ابتدا این مورد بررسی شود.

امروز مشکل قطع صدای تلویزیون همچنین راهکارهای رفع آن بررسی شد. امیدواریم با استفاده از این تکنیک ها بتوانید مشکل تلویزیون خود را حل کرده، می توانید تجربیات خود پیرامون قطع صدای تلویزیون را با ما به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =