کیفیت و پیکسل بندی ضعیف تصویر می تواند تصاویر تلویزیون سامسونگ را با کیفیت بد نمایش دهد. این مقاله نکاتی را ارائه میکند که میتوانید با عیبیابی مواردی مانند کابلهای کواکسیال آسیبدیده، اتصالات شل و تقسیمکنندههای معیوب، از آنها برای بازیابی کیفیت تصویر خود استفاده کنید. برای عیب یابی کیفیت پایین تصویر مطالعه نمایید.
بررسی پیکسل سازی و عیب یابی کیفیت پایین تصویر
برای عیب یابی کیفیت پایین تصویر پیکسل بندی (مربع) مشاهده شده بر روی صفحه نمایش بسته های داده ای را نشان می دهد که دریافت نشده اند یا در انتقال به دلیل اتصال ضعیف گم شده اند. این نشانگر سیگنال ضعیف است.
ریست کردن جعبه تلویزیون سامسونگ
برای عیب یابی کیفیت پایین تصویر برای تنظیم مجدد جعبه تلویزیون سامسونگ:
- جعبه تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید.
- کابل برق را از پشت دستگاه و از پریز دیواری یا نوار برق جدا کنید.
- 30 ثانیه صبر کنید و سپس کابل برق را دوباره به واحد و منبع تغذیه وصل کنید.
- تا 2 دقیقه صبر کنید تا جعبه تلویزیون سامسونگ راه اندازی مجدد شود.
- جعبه تلویزیون سامسونگ خود را روشن کنید و دوباره آن را تست کنید.
- فهرست راهنمای شما ممکن است تا یک ساعت پس از بازنشانی کادر به عنوان “اعلام شود” خوانده شود. اطلاعات راهنما به مرور زمان به طور خودکار دوباره پر می شود.
قرار دادن مجدد اتصالات کواکسیال
تنظیم مجدد نحوه اتصال کابل کواکسیال به دستگاه و پریز دیوار را تنظیم می کند.
- کابل برق را از جعبه تلویزیون سامسونگ خود جدا کنید.
- اتصال کابل کواکسیال را از پشت جعبه تلویزیون سامسونگ باز کنید.
- کابل کواکسیال را از پریز دیواری کابل (یا اسپلیتر) باز کنید.
- کابل کواکسیال را هم به جعبه تلویزیون سامسونگ (RF INorCABLE IN) و هم به پریز دیواری کابل (یا اسپلیتر) وصل کنید و از محکم بودن انگشتان اطمینان حاصل کنید.
- کابل برق را دوباره به جعبه تلویزیون سامسونگ خود وصل کنید.
اگر نصب مجدد کابل کواکسیال کیفیت تصویر شما را بهبود نمی بخشد، ممکن است لازم باشد کابل را با یک کابل جدید جایگزین کنید.
جدا کردن کابل ها
برای عیب یابی کیفیت پایین تصویر اگر از جداکننده کابل استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد آن را جدا کنید.
- کابل برق را از جعبه تلویزیون سامسونگ خود جدا کنید.
- یک سر کابل کواکسیال را به جعبه تلویزیون سامسونگ متصل کنید.
- انتهای کابل کواکسیال متصل به اسپلیتر را باز کنید.
- اسپلیتر را کنار بگذارید.
- انتهای شل کابل کواکسیال را مستقیماً به پریز دیواری کابل وصل کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
- کابل برق را دوباره به جعبه تلویزیون سامسونگ خود وصل کنید (RF INorCABLE IN).
- بررسی کنید که آیا کیفیت تصویر شما بهبود یافته است یا خیر.
اگر کیفیت تصویر بهبود یافته است، و همچنان میخواهید از اسپلیتر استفاده کنید، میتوانید یک اسپلیتر جدید را از محل خردهفروشی Shaw تهیه کنید.
نکات اضافی عیب یابی
برای عیب یابی کیفیت پایین تصویر اگر راه حل های بالا جواب نداد، می توانید این نکات را امتحان کنید:
- اگر کیفیت تصویر فقط هنگام مشاهده نمایشهای ضبطشده ضعیف باشد، ممکن است مشکل از خرابی هارد دیسک داخلی باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
- آیا اخیراً چیزی در خانه تغییر کرده است؟ ممکن است هنگام انجام تغییر، اتصالی به طور تصادفی قطع شده باشد.
به عنوان آخرین راه حل، می توانید شکاف اصلی را عیب یابی کنید:
- خوراک اصلی خانه (همچنین به عنوان بلوک زمین شناخته می شود) را پیدا کنید. شما تغذیه اصلی و شکاف / شکاف را با کابل هایی که به پریزهای دیواری شما منتهی می شوند، خواهید دید.
- برای تشخیص اینکه کدام یک به پریز تلویزیون سامسونگ شما تعلق دارد، کابل های کواکسیال را یکی یکی جدا کنید تا تصویر تلویزیون سامسونگ از حرکت باز بماند. این کابل کواکسیال خوراک تلویزیون سامسونگ شماست.
- اسپلیتر را بردارید و آن کابل کواکسیال را مستقیماً به تغذیه خانه اصلی خود وصل کنید.
- تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا کیفیت تصویر بهبود یافته است یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مشکل از تقسیم کننده اصلی شما باشد.
- اسپلیتر را مجدداً وصل کنید تا کابل ها را به حالتی که پیدا کرده اید برگردانید و با شاو تماس بگیرید.
توجه داشته باشید که این روش برای تمام سیستم های PVR خانگی کار نخواهد کرد. همچنین، حذف اسپلیتر باعث قطع دسترسی کابل به سایر دستگاههای خانه شما میشود.
بیشتر بدانید: دلایل ایجاد صفحه نمایش سیاه مرگ در تلویزیون سامسونگ