نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین تلویزیون های سامسونگ از لحاظ کیفیت صدا کدامند؟

تلویزیون جزء لوازم صوتی/ تصویری پر کاربرد و به عنوان متداول ترین سرگرمی های افراد شناحته می شود لذا برای انتخاب و خرید  این وسیله ی الکترونیکی لازم است خیلی از پارامترها به طور کامل و دقیق بررسی شوند تا بتوانید محصولی تمام و کمال خریداری کنید در این بین توجه به کیفیت صدا و تصویر دراین دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، دقت و توجه ویژه ای می طلبد.

جالب است بدانید طبق بررسی های انجام شده تلویزیون های هوشمند سونی در حوزه ی کیفیت صدا مقام اول را داشته، برند های ال جی و سامسونگ به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای تعیین  کیفیت صدا باید ویژگی های خاصی مورد بررسی قرار گیرند که در ادامه به طور مفصل به آن ها می پردازیم همراه ما باشید.

ویژگی های مهم برای تعیین کیفیت صدا

تعداد کانال های سیستم صوتی

اغلب تلویزیون های هوشمند امروزی دارای سیستم های 2، 2.1 و 5 کاناله بوده صدا به واسطه ی تعداد کانال های تولید صدا در تلویزیون به صورت دو یا چند کاناله تولید و ضبط می شوند همچنین صدای تولیدی میان کانال های بخش صوتی دستگاه پخش می شود.

سیستم صوتی تلویزیون های هوشمند

این قابلیت باعث افزایش کیفیت و وضوح صدای تولیدی شده، در هر اسمارت تی وی یک یا چند سیستم صوتی به طور پیش فرض قراردارد رایج ترین این دستگاه ها عبارتند از:   STEREO ، CLEAR VOICE II ، DOLBY DIGITAL PLUS ، DOLBY DIGITAL ، DTS PREMIUM SOUND 5.1 ، DTS ، SRS TRUSURROUND HD ، VIRTUAL SURROUND  ، MONO ، 3D SOUND که هرکدام ویژگی و قابلیت های منحصر به فردی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی سامسونگ

به عنوان مثال سیستم صوتی mono صدای ضبط شده را روی یک کانال ذخیره و هنگام پخش روی یک بلندگو انتقال می دهد در حالی که  این فرایند در stereo روی دو کانال انجام شده و توسط دو بلندگو (اسپیکر) پخش خواهد شد جالب است بدانید سیستم صوتی متداول روی تلویزیون های هوشمند از نوع استریو (stereo) است که نیاز افراد به یک سینمای خانگی را برآورده می کند.

سیتم صوتی دالبی دیجیتال صدایی 6 کاناله تولید، قالب آن دارای 5 کانال اصلی و یک کانال مجزا برای قرارگیری فرکانس های باس صدا است.

سیستم DTS عملکردی شبیه دالبی دیجیتال داشته، در بعضی قابلیت ها قدرتمند از آن عمل می کند بنابراین رقیب قدرتمندی برای DALBI محسوب می شود قدم بعدی برای انتخاب تلویزیون کارآمد آشنایی با بهترین برندهای این دستگاه در تولید صدا است.

بهترین تلویزیون های هوشمند سامسونگ در تولید صدا

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، برخی سیستم های صوتی، صدای تولیدی را توسط دو یا چند کانال منتقل می کنند که این ویژگی تاثیر زیادی روی کیفیت صدا داشته، با استفاده از این قابلیت ها فایل های صوتی غنی تر پخش می شوند. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون های سامسونگ از نظر کیفیت صدا می پردازیم:

نام تلویزیون کیفیت تصویر
تلویزیون سامسونگ Q7C 4K
تلویزیون سامسونگ Q7F 4K
سامسونگ مدل MU9500 4K
مدل MU7000 4K

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم تلویزیون های تولید شده توسط شرکت های سونی، ال جی و سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار بوده، صدا و تصویر را با وضوح عالی نشان می دهد. در حقیقت ادغام صدای عالی با تصویر واضح امکان تماشای تصاویر لذت بخش در کنار خانواده را برای شما فراهم خواهد کرد

این مطلب را از دست ندهید   خرابی قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ

همچنین به راحتی می توانید حس های موجود در صداها را دریافت کنید البته تلویزون های امروزی به خاطر طراحی ظریف و باریکشان صدا را با کیفیت پایینی ارسال می کنند اما وجود قابلیت های جانبی این کاستی ها  را به بهترین نحو جبران نموده است.

 برای مثال در تلویزیون های OLED یا اولد طراحی صفحات نمایشگر به قدری نازک است که بدنه بسیار باریک و در حد شیشه است اما وجود ساندربار کنار این تلویزیون های هوشمند کیفیت صدا به طرز فوق العاده ای افزایش یافته است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =