نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کیفیت 4k با FULL HD چه تفاوتی دارد؟

خرید تلویزیون امروزه به یکی از دغدغه های اساسی کاربران تبدیل شده است. با توجه به مطالب پیشین، رزولوشن در کیفیت تصویرهای نمایشی تاثیر به سزایی داشته  و یکی از مولفه های اصلی انتخاب و خرید تلویزیون محسوب می شود.

به طور کلی4K با استفاده از قابلیت های خود، تصاویر بهتری نمایش می دهد همچنین کیفیت آن در حدود 4 برابر FULL HD  می باشد در ادامه این دو کیفیت با یکدیگر مقایسه شده تا کاربران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

این نکته درست است که کیفیت  4K (UHD) 4 برابر فول اچ دی (FULL HD) می باشد اما باید توجه کنید که این کیفیت برای نمایش محتوای 4K بسیار مناسب بوده همچنین تصاویر با کیفیت کمتر از UHD را تا سطح مورد نظر ارتقاء می دهند.

شایان ذکر است فاصله ی شما تا تلویزیون در کیفیت تصویر نقش دارد به عبارت ساده تر اگر قصد تماشای تلویزیون از فاصله ی دور را داشته و بودجه ی زیادی برای خرید این وسیله ی هوشمند کنار نگذاشته اید پیشنهاد ما این است که یک تلویزیون FULL HD خریداری کنید.

مقایسه ی کیفیت UHD (4K) با FULL HD

تلویزیون های فول اچ دی در بدو ورود در اندازه های بزرگ تولید و به بازار عرضه می شدند اما پس از مدتی سازندگان این نمایشگرها نیازهای مردم را شناسایی کرده و تغییراتی در ابعاد و سایز این محصولات ایجاد کردند به طوری که امروزه تولید تلویزیون های FULL HD با صفحه نمایشگرهای بزرگ محدود شده است این در حالی است که تلویزیون های UHD (4K) در هر اندازه و ابعادی موجود و قابل خرید است فقط توجه کنید هرچه اندازه و سایز تلویزیون های هوشمند بزرگتر باشد، به طبع امکانات و قابلیت های آن ها بیشتر و گران تر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم برای خرید لباسشویی

میزان تراکم پیکسلی (تعداد پیکسل در ارتفاع) تلویزیون های 4K بیشتر از فول اچ دی (FULL HD) بوده که این عامل باعث افزایش کیفیت و وضوح تصاویر در این نمایشگرها شده است.

در کل دسترسی به محتوا در تلویزیون های فول اچ دی بسیار بالا و در سایز های 32 تا 49 اینچ تولید می شوند اما در تلویزیون های 4K (UHD) دسترسی به فایل های صوتی /تصویری متوسط بوده و در ابعاد 40-100 (حتی بیشتر از 100) تولید و به بازار عرضه می شوند.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم تعداد پیکسل های تلویزیون های UHD بالاتر از فول اچ دی است به همین دلیل تصاویر در نمایشگر های 4K با جزئیات بیشتر نمایش یافته، همچنین خطوط تصویر نرم تر و طبیعی تر به نظر می رسند. جالب است بدانید محتوای کیفیت 4K نایاب بوده، به همین دلیل تمام تصاویری که می بینید در واقع به این کیفیت ارتقاء پیدا کرده و با نسخه ی واقعی آن فرق دارند.

در واقع فناوری 4K بدون تغییر دادن اطلاعات تصاویر بی کیفیت، رزولوشن آن ها را به سطوح بالاتر (UHD) ارتقا می دهد البته جزئیات تصاویر به شکل قبل باقی می مانند فقط وضوح آن ها نسبت به قبل بیشتر می شود.

تکنولوژی HDR چیست؟

این قابلیت، سیگنال های ویدئویی را به تلویزیون انتقال داده و دامنه ی پویای تصاویر را افزایش می دهد بر این اساس طیف گسترده تری از رنگ ها نمایش پیدا کرده و کیفیت محتوای تصویری بالاتر می رود. جالب است بدانید با استفاده از این ویژگی خطوط تصاویر نرم تر و واقعی تر به نظر می رسد بسیاری از تلویزیون های FULL HD از قابلیت HDR پشتیبانی کرده، با این حال اگر به دنبال این تکنولوژی هستید نمایشگرهای 4K (HDR) بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی‌های تلویزیون OLED

یکی از نقاط ضعف تلویزیون های  HDR (4K) این است که با زیاد شدن فاصله، مشاهده ی جزئیات تصویر مشکل شده، هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید اما در کل اگر بیشتر فایل های تصویری شما از نوع 4K نبوده و بودجه ی خاصی برای آن در نظر گرفته اید پیشنهاد ما استفاده از نمایشگر های FULL HD است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =