نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی بک لایت تلویزیون های سامسونگ

خرابی های مربوط به قطعه بک لایت تلویزیون های سامسونگ، از مشکلات متداولی است که برخی از خریداران با آن سر و کار داشته اند.

1
1

از سوی دیگر، اقدامات پیشگیری کننده از مختل شدن قطعه بک لایت، برای اینکه به تعویض منتهی نشود و ما را درگیر هزینه های زیاد ننماید، بسیار اهمیت دارند.

پورت ورودی و خروجی تلویزیون

برای جلوگیری از خرابی بخش بک لایت تلویزیون، می توان به مجموعه ای از اقدامات اشاره کرد که همه آن ها به پایین آمدن استهلاک بخش بک لایت منتهی می شوند. در ادامه این اقدامات پیشگیرانه را به طور خلاصه توضیح داده ایم:

  • انجام اصلاحیه بک لایت: مؤثر ترین اقدام در بخش پیشگیری از خرابی بخش بک لایت تلویزیون، انجام اصلاحیه بخش بک لایت است. اصلاحیه بک لایت عبارت است از تغییرات مداری در بخش تأمین ولتاژ بک لایت تلویزیون برای کاهش و تعدیل این ولتاژ. در عموم موارد، انجام اصلاحیه باعث کاهش حدود ۵ تا ۱۰ درصدی ولتاژ بک لایت می شود تا ضمن حفظ کیفیت تصویر عمر مفید لامپ ها افزایش یابد. عموم مصرف کنندگان به دلیل نیاز به صرف هزینه و باز شدن تلویزیون تمایل چندانی به انجام این اصلاحیه نشان نمی دهند، در حالی که هزینه انجام این اصلاحیه بسیار پایین تر از هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ، در صورت ایجاد خرابی بخش بک لایت خواهد بود.

بیشتر بدانید: خرابی بک لایت تلویزیون

  • کاهش مقدار نور زمینه در منو تنظیمات: یکی دیگر از اقداماتی که باعث افزایش طول عمر بخش بک لایت تلویزیون خواهد شد، کاهش مقدار نور بک لایت در منوی تنظیمات است. این کاهش از طریق تغییر در دو گزینه، قابل انجام است:
  1. کاهش نور زمینه (بک لایت) با کاهش گزینه مستقیم آن در منوی تنظیمات تصویر.
  2. کاهش نور زمینه (بک لایت) با روشن کردن گزینه صرفه جویی در انرژی (energy saving).
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیرات مانیتور

نکته مهم : یکی از ایراد های کاهش نور بک لایت در منوی تنظیمات، تغییر این تنظیمات به طور سهوی است. در بخش منوی مخفی برخی از تلویزیون های سامسونگ، گزینه ای وجود دارد که می توان با تغییر آن میزان حداکثری نور بک لایت را تنظیم کرد، به نحوی که حتی اگر در منوی تنظیمات حالت حداکثری نور بک لایت هم انتخاب شود، از حد تعیین شده در منوی مخفی فراتر نرود. برای استفاده از این امکان توصیه می کنیم از متخصصین تعمیر تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

2
2
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =